loop van de koelvloeistofleidingen naar LPG-verdamper
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
En verotte dop zou misschien de oorzaak van je koelproblemen kunnen zijn. Het koelsysteem werkt onder druk.
Ook kan ik me voorstellen dat als de temperatuur stijgt => de vloeistof uit zet => eruit geperst wordt => te weinig vloeistof => je snapt 'em wel.
Hebben je ook koelvloeistoflekkage? Ik heb gigantische problemen gehad toen mijn waterpomp lek was. Was maar een heel klein beetje lek, maar om de haverklap kotste hij liters op straat. Volgens mij omdat hij lucht hapte en de luchtbellen nogal slecht koelen. Als er daarna weer koelvloeistof op de betreffende plek kwam, ging dat gelijk koken.
Ook kan ik me voorstellen dat als de temperatuur stijgt => de vloeistof uit zet => eruit geperst wordt => te weinig vloeistof => je snapt 'em wel.
Hebben je ook koelvloeistoflekkage? Ik heb gigantische problemen gehad toen mijn waterpomp lek was. Was maar een heel klein beetje lek, maar om de haverklap kotste hij liters op straat. Volgens mij omdat hij lucht hapte en de luchtbellen nogal slecht koelen. Als er daarna weer koelvloeistof op de betreffende plek kwam, ging dat gelijk koken.
-
sb129h
- Donateur (2x)

@Paul:
Hij lekt geen water bij stilstand of zo, tank is buitenom altijd kurkdroog. Hij gooit het er blijkbaar alleen rijdendeweg uit. Het enige wat hij wel (altijd) achterlaat zijn 3 oliedruppels... En inderdaad, luchtbellen koelen nog steeds bar slecht.
We willen de waterpomp ook nog aan de tand voelen, al is het maar om 't uit te kunnen sluiten!
@baszwolle:
Koppakkingellende is vorig jaar helemaal aangepakt: kop gevlakt, afgeperst, etc. Was maar ietsepietsie lek bleek achteraf, maar toch.
Lian
Hij lekt geen water bij stilstand of zo, tank is buitenom altijd kurkdroog. Hij gooit het er blijkbaar alleen rijdendeweg uit. Het enige wat hij wel (altijd) achterlaat zijn 3 oliedruppels... En inderdaad, luchtbellen koelen nog steeds bar slecht.
We willen de waterpomp ook nog aan de tand voelen, al is het maar om 't uit te kunnen sluiten!
@baszwolle:
Koppakkingellende is vorig jaar helemaal aangepakt: kop gevlakt, afgeperst, etc. Was maar ietsepietsie lek bleek achteraf, maar toch.
Lian
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

@ baszwolle:
Auto start zomer en winter op LPG en vrijwel meteen netjes op alle 4 z'n poten.
Ik vind zojuist nog 2 foto's van je in de ongewenste postvak, da's best grappig, die andere zat in de gewone postvak...


Met je tekst:
Hoop dat het te zien is. Die aparte slang is verbouwd, de aanvoer komt van het t-stuk in de slangdie naar de kachel gaat en de retour zit zonder wat ertussenrechtstreeks op de waterpomp. Ik heb als het ware dat rare retourpijpjein die originele slang eruit gesneden.Dit werkt het beste na jaaaaaaaaaren zoeken en rommelen met koelwater enlpg.
We gaan het vergelijken en bekijken bij daglicht!
Groet!
Lian
Auto start zomer en winter op LPG en vrijwel meteen netjes op alle 4 z'n poten.
Ik vind zojuist nog 2 foto's van je in de ongewenste postvak, da's best grappig, die andere zat in de gewone postvak...


Met je tekst:
Hoop dat het te zien is. Die aparte slang is verbouwd, de aanvoer komt van het t-stuk in de slangdie naar de kachel gaat en de retour zit zonder wat ertussenrechtstreeks op de waterpomp. Ik heb als het ware dat rare retourpijpjein die originele slang eruit gesneden.Dit werkt het beste na jaaaaaaaaaren zoeken en rommelen met koelwater enlpg.
We gaan het vergelijken en bekijken bij daglicht!
Groet!
Lian
-
sb129h
- Donateur (2x)

-
sb129h
- Donateur (2x)

Gisteravond: op weg naar huis, haperen&sputteren, over van gas naar benzine, nog steeds haperen&sputteren, geen vermogen meer, motor stilgevallen en op de vluchtstrook de kap maar los.
Verdamper een complete ijsklomp. Expansievat vol met schuim.
Vanmiddag ben ik op internet (problemcar.nl) een artikeltje tegengekomen: probleem: LPG-auto had lekke koppakking althans dat dacht men, hieraan gerepareerd, maar nog steeds veel te veel druk in het koelsysteem. Oorzaak: verdamper lekt LPG in koelsysteem...
We hebben een vermoeden dat dit hier ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Nu gaan we op zoek naar een verdamper.
Verdamper een complete ijsklomp. Expansievat vol met schuim.
Vanmiddag ben ik op internet (problemcar.nl) een artikeltje tegengekomen: probleem: LPG-auto had lekke koppakking althans dat dacht men, hieraan gerepareerd, maar nog steeds veel te veel druk in het koelsysteem. Oorzaak: verdamper lekt LPG in koelsysteem...
We hebben een vermoeden dat dit hier ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Nu gaan we op zoek naar een verdamper.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
maar waarom sputtert ie dan op benzine ook????
stel, er zit lpg in je koelsysteem, dan word de boel warm, daar kan ik nog in meegaan maar als de boel erg warm word moet hij toch gewoon kunnen lopen op benzine...of ben ik gek!!
je kunt ook co/co2 meten in je koelvaatje dmv een viergastester er in te steken, zo zou je eventueel uitlaatgas wat in je koelsysteem komt (lekke koppakking)(gescheurde kop) kunnen waarnemen.
en een lekke koppakking geeft vreemde storingen en het kwam/komt toch geregeld voor...niet iets exotisch
stel, er zit lpg in je koelsysteem, dan word de boel warm, daar kan ik nog in meegaan maar als de boel erg warm word moet hij toch gewoon kunnen lopen op benzine...of ben ik gek!!
je kunt ook co/co2 meten in je koelvaatje dmv een viergastester er in te steken, zo zou je eventueel uitlaatgas wat in je koelsysteem komt (lekke koppakking)(gescheurde kop) kunnen waarnemen.
en een lekke koppakking geeft vreemde storingen en het kwam/komt toch geregeld voor...niet iets exotisch
-
sb129h
- Donateur (2x)

Dat is inderdaad een goeie: waarom óók sputteren op benzine.
De temperatuur van het koelwater liep op dat moment echt niet angstaanjagend hoog op, onder of op het midden zelfs nog.
We dachten vervolgens aan de bobine, dat die niet meer goed functioneert. Uitgewisseld met een andere: weinig anders.
Dan: er loopt een brandstofleiding vanaf de verdamper naar de carburateur. Stel nou dat die leiding zo koud is (en dat was-ie) dat die de werking van de carburateur beïnvloedt? Oftewel dat de gasklep of hoe heet dat regelmechaniek bevriest?
Probleem is dat je dat niet effetjes kunt checken...
Wij vermoeden dat de verdamper niet helemaal lekker meer is en dat die LPG weglekt in 't koelsysteem. Verklaart alvast de bellen en het schijnt vaker voor te komen.
De 90 staat nu even stil in afwachting van een nieuwe verdamper eind deze week en blijkt het niet de oorzaak te zijn, jammer dan, maar een nieuwe verdamper heeft-ie zachtjesaan toch nodig.
Dan kijken we daarna wel weer verder.
Lian
De temperatuur van het koelwater liep op dat moment echt niet angstaanjagend hoog op, onder of op het midden zelfs nog.
We dachten vervolgens aan de bobine, dat die niet meer goed functioneert. Uitgewisseld met een andere: weinig anders.
Dan: er loopt een brandstofleiding vanaf de verdamper naar de carburateur. Stel nou dat die leiding zo koud is (en dat was-ie) dat die de werking van de carburateur beïnvloedt? Oftewel dat de gasklep of hoe heet dat regelmechaniek bevriest?
Probleem is dat je dat niet effetjes kunt checken...
Wij vermoeden dat de verdamper niet helemaal lekker meer is en dat die LPG weglekt in 't koelsysteem. Verklaart alvast de bellen en het schijnt vaker voor te komen.
De 90 staat nu even stil in afwachting van een nieuwe verdamper eind deze week en blijkt het niet de oorzaak te zijn, jammer dan, maar een nieuwe verdamper heeft-ie zachtjesaan toch nodig.
Dan kijken we daarna wel weer verder.
Lian
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
