Hemeltje
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ben bang dat dat niet erg lang blijft hangen. Al onze hemeltjes gaan hangen omdat het schuimpastic gaat degraderen. Op een gegeven moment verpulvert het spul gewoon en gaat de stof plus lijm en pulvertjes hangen. Door lijm in te spuiten zal je de stof vastplakken aan schuimplastic dat waarschijnlijk binnenkort zal gaan verpulveren.
-
A-J
- Geregistreerd lid
de "Headlining kit" is binnen,
duurt dus een weekje of 2,5 maar dan heb je hem ook, zal er uitgebried verslag van doen, en deze foto's in de gallerij plaatsen.
ga deze zaterdag aan de slag, en ja, dat wordt dus eerst alle spelden die nu in de schaal zitten verwijderen en alles opschuren.
het levert inderdaad altijd verrassende reacties op van medepasagiers als ze even zitten en zeggen , goh, echt een nette auto, en dan even naar het dak kijken, tering wat is dat allemaal. dus tijd om ook dat klusje te klaren. daarna is ie klaar, en mooi, dan alleen nog voor de mooiigheid een nieuwe motorkap erop, zitten roestgaten in, maar dat komt later wel
duurt dus een weekje of 2,5 maar dan heb je hem ook, zal er uitgebried verslag van doen, en deze foto's in de gallerij plaatsen.
ga deze zaterdag aan de slag, en ja, dat wordt dus eerst alle spelden die nu in de schaal zitten verwijderen en alles opschuren.
het levert inderdaad altijd verrassende reacties op van medepasagiers als ze even zitten en zeggen , goh, echt een nette auto, en dan even naar het dak kijken, tering wat is dat allemaal. dus tijd om ook dat klusje te klaren. daarna is ie klaar, en mooi, dan alleen nog voor de mooiigheid een nieuwe motorkap erop, zitten roestgaten in, maar dat komt later wel
-
A-J
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

-
Jessy
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
alles langs bovenkant hemel losmaken (handgrepen, zonnekleppen etc). laat bv bij de spiegel nog even een boutje zitten (mag wel al los) zodat je nog even een steunpuntje houdt. Eventueel zij stukken achter losmaken (middels gordel bevestiging - klapraampjes heb je niet dus dat scheelt).
het veiligste is de stoelen eruit halen. bank kan blijven zitten of eventueel ingeklapt. dat zou genoeg ruimte moeten geven. de plaat is wel bestand tegen een beetje flex bij de draai (mits je GEEN zonnedak hebt, anders is het een super fragiele plaat en kun je het beste alles eruit halen inclusief stuur)
als alles los is, je laatste bout los maken en de plaat laten zakken en dermate draaien, cq kantelen dat je em door de passagiersdeur kunt draaien.
@A-J : mooi werk ! ziet er puik uit.
het veiligste is de stoelen eruit halen. bank kan blijven zitten of eventueel ingeklapt. dat zou genoeg ruimte moeten geven. de plaat is wel bestand tegen een beetje flex bij de draai (mits je GEEN zonnedak hebt, anders is het een super fragiele plaat en kun je het beste alles eruit halen inclusief stuur)
als alles los is, je laatste bout los maken en de plaat laten zakken en dermate draaien, cq kantelen dat je em door de passagiersdeur kunt draaien.
@A-J : mooi werk ! ziet er puik uit.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Tip vd Week. Deuren openen. Effe touw over dak en vervolgens onderlangs neer te zakken hemelplaat leiden. Desnoods nog extra support m.b.v. stukkie karton. Hemelplaat losschroeven. Touw wat je ff had vastgeknoopt, langzaam laten vieren. Maximum ondersteuning en je ziet per gezakte cm bij wijze van spreken wat je aan het doen bent.
-
A-J
- Geregistreerd lid
nog een tip van de week,
heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.
had de hulp van een hockeystick die ik op de achterbank rechtop tegen de hemel zette, en een beetje het wiskundig inzicht van mijn pa die even geholpen heeft met het eruit halen van de shell.
heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.
had de hulp van een hockeystick die ik op de achterbank rechtop tegen de hemel zette, en een beetje het wiskundig inzicht van mijn pa die even geholpen heeft met het eruit halen van de shell.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

hehehe, dat is toch zo?
en dan de linkerhand bovenop het stuur en de rechterhand op de pook laten steunen om de radio/equalizer/whatever te bedienen 

en dan natuurlijk lekker sportief rijden; weten zij veel dat men bij sportief rijden (en gewoon altijd trouwens) de stoel rechtop moet zetten en dicht op het stuur moet zitten zodat je het beste de auto kan aanvoelen...
en dan natuurlijk lekker sportief rijden; weten zij veel dat men bij sportief rijden (en gewoon altijd trouwens) de stoel rechtop moet zetten en dicht op het stuur moet zitten zodat je het beste de auto kan aanvoelen...
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
JonathanP schreef:Ik heb sinds kort een Saab 90 uit 84, sedan dus 2 deurs met een kleine achterklep. De hemel is ook slecht bij deze, maar op welke manier ga ik hem uit de auto krijgen? Hij is nu nog niet gedemonteerd hoor, maar ik vraag me af of het gewoon door de achterklep kan (met evt gedemonteerde hoedenplank en platte achterbank.) ??
Bij mijn 99 (2-drs) heb ik wel de stoelen en bank eruitgehaald. Ik vond de schaal erg teer. De stoelen eruit halen is een fluitje van een cent en de schaal heeft daarna ruimte zat om er zonder problemen uit en in te gaan.A-J schreef:heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.
-
A-J
- Geregistreerd lid
veel succes ermee. nog ene kleine tip.
gebruik niet de lijm die erbij wordt geleverd uit engeland, maar zoals ook elders op dit forum wordt gesteld de 3m lijm.
heb ene mooi album gemaakt met hoe ik het gedana heb, alleen nu, dik 6 maanden later is alles weer los aan het hangen. wacht nu even op een rustige periode voor mij in de zomer om het klusje nog een keer te doen, deze keer gelijk met de goed lijm, en dus niet eigenwijs zijn en advies van medeforummers over het hoofd zien.
succes ermee
gebruik niet de lijm die erbij wordt geleverd uit engeland, maar zoals ook elders op dit forum wordt gesteld de 3m lijm.
heb ene mooi album gemaakt met hoe ik het gedana heb, alleen nu, dik 6 maanden later is alles weer los aan het hangen. wacht nu even op een rustige periode voor mij in de zomer om het klusje nog een keer te doen, deze keer gelijk met de goed lijm, en dus niet eigenwijs zijn en advies van medeforummers over het hoofd zien.
succes ermee