Gewoon setje lagere veren. Ja, dat heb ik aan een uitlijner ook wel eens voorgesteld - gewoon de slijptol erin - hij zei dat de veren zo knoerthard zijn dat er geen beginnen aan is. Aan de andere kant ook niet een oplossing voor auto's met veren met variable coil. Ik weet niet hoe dat bij de 90 is... Daarnaast hoor je eigenlijk ook de dempers aan te passen.72sonett-III schreef:Wat bedoel je precies met "verlagingssetje"?ralph12 schreef:zijn er verlangingssetjes te krijgen voor de 90?
Ik heb van de voorveren van mijn '77 96 gewoon 1,5 slag afgeslepen, is nu ca 5 cm lager van voren.
90 op marktplaats
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
verde900 schreef:Bij gebrek aan een 3 bak zeker72sonett-III schreef:.. 4 bak er zelf in heeft gezet...marq101 schreef:Nou moe...
Anyway... nou is het nog niet duidelijk of er in die laatste jaren nou wel of niet standaard een 5 bak zat.. Ik zal het eens aan Vesa P. vragen.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
ehm ja - M87 was er in principe in de reguliere verkooop alleen in 5bak, MAAR (volgens Saabmuseum, ea) op speciale bestelling met 4bak te krijgen. alleen is het niet logisch om em dan helemaal als 4bak M86 te maken (bumpers, spoilers) - want dat compliceert weer het produktie proces op zo'n auto met minimale winstmarge.
maar goed... het is een 4bak. beetje jammer wel. aan de andere kant, als die er toch uit zou moeten.....
maar goed... het is een 4bak. beetje jammer wel. aan de andere kant, als die er toch uit zou moeten.....
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Antwoord;72sonett-III schreef:Ik zal het eens aan Vesa P. vragen.
Als de 90 hetzelfde systeem gebruikt als de 900, dan ziet dat er zo uit, positie 7 geeft dan een 4 of 5 (of 6);5 speed gearbox was an option. Most cars had it but not all. Actually 4 speed models seems to be more rare.
Only with 5 speed models had a spoiler but 4 speed models not. Also the rims may be 5" instead of 5,5", which were on 5 speed models.
Tachometer is missing probably aswell, if I recall right, but can check it from the brochures.
One thing to think about: they made only 1800 cars during the calendar year 1987, how many of them was 4 speed?
I think it´s in the VIN code if it´s the 4 speed model.

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Vesa Pohjalainen, zie eerder bericht.Elmo schreef:wie is Vesa P. trouwens?
-
marq101
- Geregistreerd lid
Bekkenbrekertje dat Fins.72sonett-III schreef:Vesa Pohjalainen, zie eerder bericht.Elmo schreef:wie is Vesa P. trouwens?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
ZOEK DE VERSCHILLEN...
In mijn ingekorte versie meet de 90 elk geval 4,48 meter (in plaats van 4,58 m.). Ik vind 'm helemaal kloppen...nacra 93 schreef:
![]()
Wie ziet nog meer verschillen?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
Maarten C
- Geregistreerd lid