Belofte maakt schuld, dus ben ik vorige week maar eens begonnen aan het herspuiten van de grill (zonder 'e'

).
Dankzij Hannes kwam ik te weten dat het zwarte gedeelte los te maken is van het grijze (

scheelt een hoop plakwerk):
Het zwarte gedeelte zag er nog redelijk uit, maar om niet te veel verschil te krijgen met het grijze, besloot ik dat ook maar aan te pakken.
Dus, eerst een hechtingslaag erop en daarna de zwarte lak:
Omdat de vorige lakbeurt van het grijze gedeelte niet echt 'vlekkeloos' was verlopen, zat ik nu met barsten in de lak.
Eerst maar geprobeerd om die barsten zoveel mogelijk weg te schuren, alvorens te spuiten:
Toen ik klaar was met spuiten, leek het resultaat (uiteraard) nergens naar:
Dan maar helemaal opnieuw beginnen en de lak er volledig af halen d.m.v. het wondermiddel genaamd White Spirit.
Dat zag er zo uit:
Een betere basis kon ik me haast niet voorstellen

.
Dus terug een hechtingslaag erover en daarna terug grijze lak, zij het niet de chroomimitatie van de eerste poging, want die bleek toch wel fel af te wijken van de originele kleur.
Toen de grijze lak goed droog was (enige uren later), was het tijd voor de finishing touch, zijnde de glanzende vernislaag om de grille veegvast te maken.
Helaas hoorde ik toen ergens gemiauw vandaan komen

:
één van onze katten (Cyriel) zat weer eens vast onder de dakrand van de schuur die naast ons huis gelegen is.
Nadat onze halflangharige schelm bevrijd was, kon ik verder met de vernislaag.
Het resultaat ziet er zo uit en ik ben er best tevreden over

:
De opmerkzame forummer had waarschijnlijk al gemerkt dat het Saablogo inmiddels (zoals bij de meeste classics) ook in grijze kleur gespoten is inmiddels...