De 90 laten checken....

1985-1987
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 jul, 2006 22:27

toevallig gisteren gekeken...

de 90 uit 1987 heeft een GM 45606 (met een blauw plaatje)
de 99 uit 1984 heeft een GM 45705 (met een geel plaatje)

mijn vermoeden is bevestigd, in de 99 een langere bak.. :twisted:

Gebruikersavatar
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 04 jul, 2006 23:37

jelger schreef:toevallig gisteren gekeken...

de 90 uit 1987 heeft een GM 45606 (met een blauw plaatje)
de 99 uit 1984 heeft een GM 45705 (met een geel plaatje)

mijn vermoeden is bevestigd, in de 99 een langere bak.. :twisted:
He, das grappig. Dat had ik toevallig ook uitgevonden gisteren.

Gebruikersavatar
Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » zo 03 jun, 2007 14:54

Mijn saab 90 loopt 1 op 16 :D stad 1 op 11

snelweg 110 en binnen door 70 a 80km/h
maar mijne geeft bij 120km/h ietsje meer dan 3000
toeren aan 140 3400 verder ben ik nog niet gegaan
zie het nut er niet van in er in te gaan scheuren dan
koop ik wel een 9000 2,3 turbo als ik echt hard wil gaan :wink:
gr Sander86

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 04 jun, 2007 10:52

Als nieuwe eigenaar van de Saab 90 'Bosaab' waarmee dit topic begon wil ik nog even melden dat de 'bosaab' het lekker rustig aan doet. Heb net de 250.000km op de teller gezet en heb niet harder dan 160 gereden. Dat was 1x toen ik gewoon zin had om na een drukke dag nog even een auto in te halen voor mijn afslag. Normaal rijd ik 110, dat vind ik gewoon de beste reissnelheid voor de 90.

Peter

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 04 jun, 2007 11:12

peterhelm schreef:Normaal rijd ik 110, dat vind ik gewoon de beste reissnelheid voor de 90.

Peter
Dat is altijd een lekkere snelheid met een wat oudere Saab. Mijn auto kruipt er ook altijd langzaam heen en daarom rijd ik ook grotendeels 110. Dan staat je voet prettig, verbruik valt mee en het torretje klinkt lekker.

Gebruikersavatar
Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 04 jun, 2007 12:11

Klopt inderdaad helemaal. 110 is de snelheid voor een Classic lijkt het.
Zowel met mijn 90 reed ik bijna altijd 110 en als ik het met mijn LPT rustig aan doe kom je ook altijd op 110 uit.

Gebruikersavatar
Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 04 jun, 2007 23:57

eyzz


Vandaag ff volgas gereden 180km/h bij 4200 toeren 8)
En het verbruik stond ik van te kijken dat was bij 180km/h
rond de 1 op 11 bij mijn mercedes 190 die ik had was dat
1 op 4 a 5 :P prima bakkie en met 240,000 op de teller net
ingereden :wink:

mvg Sander86

Plaats reactie