Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

1985-1987
Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door esalet » wo 23 jun, 2021 11:38

Sjiek hoor.....

Gebruikersavatar
FaYt
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door FaYt » do 24 jun, 2021 22:21

Ik ben aan het rondkijken (inventariseren) welke lasdelen ik allemaal nodig heb.
Nou kan ik het meeste vinden maar ik vind nergens het linker en/of rechter voorscherm. Bij de 90 die ik heb zijn alle 4 de wiel kassen echt verroest.. en ook de uitstaande randen van de wiel kassen, ook van alle 4... nu kan ik voor de achterzijde mooie lasdelen vinden maar de schermen van de voorkant kan ik nergens zo vinden.

Weet iemand of deze nog los "nieuw" te krijgen zijn? of effe zoeken bij de sloop?

Gebruikersavatar
albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door albertk » do 24 jun, 2021 22:29

Saabworld heeft wel het een en ander.

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door busy » do 24 jun, 2021 22:32

Kunt evt kijken voor 900 schermen, kun je in ieder geval de randen vervangen. Klokkerholm heb je vast gekeken.
Dat is eigenlijk de leverancier van het plaatwerk dat hier ook in NL aangeboden wordt

Gebruikersavatar
ROSIER
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door ROSIER » vr 25 jun, 2021 12:49

Ik heb nog een gebruikt 99 scherm linksvoor. Ook twee mooie deuren en een 900/90 achterklep aanwezig.

Gebruikersavatar
FaYt
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door FaYt » za 26 jun, 2021 14:48

Kijk goed nieuws, zou je mij een bericht willen doen wat de kosten zijn? Scherm en deuren…

Ik heb inderdaad veel klokkerholm spul gezien wat ik nodig ga hebben

Gebruikersavatar
FaYt
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door FaYt » di 01 mar, 2022 22:07

Momenteel staat de wagen in de opslag (compleet gestript qua bekleding etc). Het chassis is eigenlijk te verrot om er echt wat mee te kunnen doen.
Ben nu samen met een kameraad aan het kijken om evt een chassis en blok etc van een (compleet) andere wagen over te zetten. Beetje op z'n Amerikaans... de carrosserie er af halen bij de Saab en dan plaatsen op een (semi) passend chassis en dan alles weer aan elkaar lassen... is die dan nog iets van origineel... nee maar dat zie je (als t goed is) aan de buitenkant niet >_<

Gebruikersavatar
davidd
Donateur
Donateur

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door davidd » di 01 mar, 2022 23:18

Dat wordt nog een stevige klus. Hopelijk krijg je hem (relatief) snel weer op de weg!

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door Tjøørd » di 01 mar, 2022 23:26

Ja bij een Amerikaan gaat dat nog wel (tot op zekere hoogte) omdat chassis en carrosserie dan twee losse stukken zijn. Normale (echte ;) ) auto's hebben een zelfdragende carrosserie dus als je daar een andere onderkant/bodem van een andere auto onder wil zetten dan hoop ik dat je erg goed bent in plaatwerken en lassen. En als je er zo goed in bent is het denk ik makkelijker om je 90 gewoon te herstellen :)

Gebruikersavatar
FaYt
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer

Bericht door FaYt » zo 17 jul, 2022 21:12

Ik zou graag het project afmaken. Maar door de drukte op t werk, de komst van een 2e koter en het vele vele laswerk van de wagen heb ik hem nu toch maar weer aangeboden via de Facebook pagina.
Hopelijk kan die naar iemand die hem wil herstellen, anders gaat alles wat mogelijk bruikbaar is voor een ander er af en de koets naar de oudijzer boer ;-(+

Plaats reactie