D'r is vanalles gebeurd en toch ook weer niet.
Er is in april al een andere, vernieuwde verdamper opgezet maar de drukvorming bleef. Het oude blok in ogenschouw nemend - ernstig vermoeid, "niet vooruit te schieten" - en aangezien we vorig jaar hetzelfde geëmmer gehad hebben met warmteontwikkeling, lekke koppakking etc. hebben we daarom maar besloten een H-blok uit een andere 90 voor te bereiden voor een blokwissel.
Dus dat 2e blok is helemaal ontvet/schoongemaakt en gelakt, alle mogelijke keerringen en lagers werden opgesnord en vervangen, dynamo hebben we laten reviseren, die had anders toch binnen een paar duizend kilometer de geest gegeven na een kleine 125.000 km, gelijk maar nieuwe rubber busjes voor de dynamo laten komen, d'r komt een nieuw fris waterpompje op, dat kan namelijk niet meer als het blok in de auto gemonteerd zit

, het koppelingsgebeuren wordt vernieuwd, de platen waren zo goed als op dus dat was ook weer mooi getimed. Ik zal ongetwijfeld nog wel ergens iets vergeten zijn... De 8 klepjes moeten dan nog gecontroleerd en evt gesteld worden. Misschien dat de metertjes in de auto (oliedruk en ampère) ook meteen aangesloten worden, dat moeten we nog even bekijken.
En in de tussentijd moesten we ook nog effetjes naar Zweden en kreeg de 900 van sb153b dus even voorrang en alle tijd en aandacht.
Het oude blok staat nu zo ongeveer los in de 90. Het 2e blok is dus bijna klaar. Maar het is ernstig pl**rus weer dus gebeurt er momenteel niet zoveel.
Zover zijn we dus!
Maar als-tie klaar is dan kan hij weer

!
Lian