Wat gebeurt er als je....

1985-1987
Gebruikersavatar
BenS
Geregistreerd lid

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door BenS » do 16 dec, 2004 13:19

De meeste bladen vouwen zich wel in de vorm van het voorruit, dus dat zou geen probleem op moeten leveren. Ik zal eens kijken hoe het zit bij mijn 99. Die lopen ook aardig rond.

Ben

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door Gele aero » do 16 dec, 2004 16:05

Het uiterste hoekje linksonder en rechtsonder pakken mijn bladen ook niet mee. Kan ouderdom zijn, maar ligt volgens mij meer aan het ietwat extra ronde vormpje op die plek. Maar ach, zo vaak kijk ik ook weer niet in die hoek. Trouwens wel een erg goed punt van een saab die ruitenwissers, heb in heel wat auto's gezeten maar weinig ruitenwissers vegen het water zo goed en egaal weg als bij een saab (ligt uiteraard ook een beetje boel aan de bladen). :lol:

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door ralph12 » do 16 dec, 2004 20:31

Gele aero schreef:Het uiterste hoekje linksonder en rechtsonder pakken mijn bladen ook niet mee. Kan ouderdom zijn, maar ligt volgens mij meer aan het ietwat extra ronde vormpje op die plek. Maar ach, zo vaak kijk ik ook weer niet in die hoek. Trouwens wel een erg goed punt van een saab die ruitenwissers, heb in heel wat auto's gezeten maar weinig ruitenwissers vegen het water zo goed en egaal weg als bij een saab (ligt uiteraard ook een beetje boel aan de bladen). :lol:

Ligt aan het kleine ruitoppervlak en de cilindrische vorm van de ruit waardoor waterafvoer prima is. Bij de tegenwoordig zeer vlak liggende voorruit die snel denk ik zo'n 2 x zoveel oppervlak heeft (kijk maar naar de bladen en de slag die ze maken) worden de wissers ook makkelijker gelift door de rijwind.

Gebruikersavatar
Manic
Lid van verdienste

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door Manic » do 16 dec, 2004 20:32

Gele aero schreef:Het uiterste hoekje linksonder en rechtsonder pakken mijn bladen ook niet mee.
Ik heb nog geen 900 of 90 (en 99) gezien waar deze plaatsen wel worden meegenomen door de ruitenwissers. Komt gewoon door de bolling van de ruit. Ik zet bijna elk jaar nieuwe wisserbladen op mijn auto en nog nooit hebben ze de hele ruit binnen het bereik gewist.

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door ralph12 » do 16 dec, 2004 20:33

:lol: ik was net een paar seconden eerder...

Gebruikersavatar
Manic
Lid van verdienste

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door Manic » do 16 dec, 2004 20:38

Ach ja... daar heb ik weleens vaker last van, of niet Hannes? :wink:

Trouwens nog een tip mbt ruitenwissers: Wissen ze niet helemaal goed meer (strepen e.d.), even links en rechts omdraaien en je kan er weer een tijdje tegenaan.

Dat ik elk jaar de wissers vervang is omdat ik een hekel heb belemmeringen in het zicht door mijn ruiten, een enkel spatje gaat er al af, is een tik waar ik maar niet van af kom :wink:
Maar het ligt wel een beetje aan de staat van de wissers, maar toch bijna elk jaar. Daarbij slijten ze plaatselijk wat sneller doordat ik twee kleine putjes in de ruit heb zitten, even sparen nog dan komt er een nieuwe ruit in.

Gr,

Dennis

Gebruikersavatar
Manic
Lid van verdienste

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door Manic » do 16 dec, 2004 23:42

josephine schreef:
Manic schreef:even sparen nog dan komt er een nieuwe ruit in.
... zo duur zijn die nie ...... 110 euri ex. btw.

€ 180,= excl montage voor een oker getinte ruit bij de dealer :wink:

Gebruikersavatar
Manic
Lid van verdienste

Re: Wat gebeurt er als je....

Bericht door Manic » do 16 dec, 2004 23:57

josephine schreef:..... soms ben je toch wel blij met je basis c'tje 8)
Tja.. óók daar kan ik me wat bij voorstellen :wink: Kan wel een stuk goedkoper, bijv bij Carglass oid, maar daar heb ik al reeds teveel slechte verhalen over gehoord, mn mbt Saab 900 Classic voorruiten, dat ik daar hard aan voorbij schreur... ik heb trouwens ook niet voor niets mijn auto verzekerd met de Saab Safe Polis.... heb ik met dergelijke bedrijven niets te maken en wordt bij ruitschade de ruit netjes vervangen door de dealer... elke schade overigens.

Plaats reactie