De Bossaab (Saabje is niet meer te koop)
-
gws
- Geregistreerd lid
Re: Gas geven helpt niet meer....
Je hebt natuurlijk gelijk, met gewoon solderen gaat het prima en je houdt inderdaad het koper heel.
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Okee, ik heb 97% tin en 3% zilver liggen voor koperen leidingen, dit zou dus moeten voldoen? Of moet ik 50/50 halen?
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Ik zou gaan voor de verhouding die een regulier radiateurenrevisiebedrijf gebruikt. 50/50 (tin lood) klinkt me goedkoper maar ook beter in de oren dan die tin zilver.
De hardheid en het hogere smeltpunt lijken in dit geval niets toe te voegen.
De hardheid en het hogere smeltpunt lijken in dit geval niets toe te voegen.
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Klaar! Vandaag nog even nieuwe verse ruitenwissers halen en dan kunnen we weer
Solderen is gelukt. Het verdiend misschien niet de schoonheidsprijs, maar goed.. Er is gebruik gemaakt van een gasbrandertje, daarom een oud schildersdoek gebruikt als windschild!

Wat een super leerzame klus was dit weer!
Solderen is gelukt. Het verdiend misschien niet de schoonheidsprijs, maar goed.. Er is gebruik gemaakt van een gasbrandertje, daarom een oud schildersdoek gebruikt als windschild!

Wat een super leerzame klus was dit weer!
-
gws
- Geregistreerd lid
Dat zit in ieder geval dicht, dat is het voordeel van die zogenaamde "ouderwetse"koperen radiatoren.
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Staat nu bij garage voor verse APK... Morgen wordt ie gekeurd.

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hmmmm...peterhelm schreef:...Solderen is gelukt.
De soldeerdruppels liggen er erg dik bovenop, als je met je vinger tegen het bovenste soldeerballetje drukt, knapt het er dan niet meteen van af?
De omgeving van de soldeerplek is ook niet erg schoon, moet echt glanzend messing zijn voordat je gaat solderen en je moet een vloeimiddel gebruiken. Het gaatje leek mij te groot om dicht te solderen zonder een plaatje er overheen.
Ik hoop voor je dat het blijft zitten.
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Dat bovenste bolletje is het teststukje. Als ik hier met een grote sleutel tegen aan tik blijft ie nog zitten. Onderste gedeelte heb ik veel beter schoongmaakt en vet vrij. Ook heb ik s39 gebruikt.
misschien wel een beetje te dik erop gesoldeerd, maar goed. Ik hoop ook dat het blijft zitten.
De eerste lange rit zit er op en het houdt nog steeds....
misschien wel een beetje te dik erop gesoldeerd, maar goed. Ik hoop ook dat het blijft zitten.
De eerste lange rit zit er op en het houdt nog steeds....
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Soldeer werk houdt het nog prima. Saabje is inmiddels te koop. Na 6 jaar trouwe dienst wordt door gezins uitbreiding binnenkort een 900i voorgereden
.
Zie voor verkoop details het betreffende topic in het verkoopdraadje.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Iig succes met de ja 900 en de verkoop, hoop dat ze beide weer zo'n toegewijde nwe eigenaar gaat vinden voor minimaal een jaartje of 6...
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Prijs is gezakt naar 250 euros. 900i is inmiddels in bezit en een tweede auto is nu te duur voor de deur. APK tot maart 2012.peterhelm schreef:Soldeer werk houdt het nog prima. Saabje is inmiddels te koop. Na 6 jaar trouwe dienst wordt door gezins uitbreiding binnenkort een 900i voorgereden.
-
mr-toet-toet
- Geregistreerd lid
ik ga er vanuit dat je 2013 bedoeld?peterhelm schreef:peterhelm schreef: APK tot maart 2012.
hopen dat er snel een liefhebben komt voor je
-
sb129h
- Donateur (2x)

Volgens mij was-tie al voorzien, hij zoekt er nog wel eentje voor z'n 90 
-
mr-toet-toet
- Geregistreerd lid
ja dat bedoel ik ook
hopen dat iemand snel zijn 90 koopt