Keuze winterbanden

1985-1987
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 nov, 2005 16:12

ralph12 schreef: Ruiten alleen volstaat niet. Je hebt ook de scharnieren nodig en de sponningrubbers.
ja, zover ben ik ook wel ;)
ik weet precies hoe die dingen werken (heb ze 2 maal gedemonteerd ivm herbekleden zijstukjes op zowel 99 al 900 2d). mocht je er vanaf willen ...

maar goed.. morgen eerst de banden en spatlappen ! :O:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 25 nov, 2005 21:33

wat wilde ik nou ook alweer zeggen... :?

oh ja, je hebt van die speciale zilververf om je achterruitverwarming te herstellen, is denk ik makkelijker dan een "nieuw" achterraam plaatsen...

En mijn 900 Turbo was zeer in haar sas vandaag, eindelijk weer eens in een beetje Zweeds weer buiten kunnen spelen! :D Als een blok op de weg! (met El Cheapo zomerbanden zelfs! :shock: )

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 25 nov, 2005 22:11

ralph12 schreef:Ik heb wel gemerkt dat de ruitverwarming achter nagenoeg nonexistent is. Iemand een oplossing?...
- even de schakelaar uit het dashboard halen
- een KLEIN beetje contactspray IN de behuizing spuiten
- stekkertjes zonodig voorzichtig aanknijpen zodat ze wat strakker om het lipje heen schuiven

Als dat niet helpt moet je het relais voor de achterruitverwarming en diens aansluitingen ook even controleren.

Succes!

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 26 nov, 2005 10:22

Je kan eerst ook nog even meten hoevvel volt je nog op je ruit hebt staan. Meten tussen een massa en een verwarmingsdraad. Gewoon de pen op de draad. Zou rond de 12V moeten zitten. Indien lager => tips van Steve-O, indien 12V => ruit vervangen of repareren met zilverpasta zoals Roccoh heeft.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 26 nov, 2005 11:43

paul99gl83 schreef:... of repareren met zilverpasta zoals Roccoh heeft.
heb ik dat maar... :roll: bij de halfords hadden ze het niet meer...

ralph12
Geregistreerd lid

weliswaar geen winterbandjes thema...

Bericht door ralph12 » za 26 nov, 2005 15:33

Hoe zat het nou ook alweer met montage van saab classic stoelen?... Tot welk jaar ouwe systeem en erna nieuwe systeem? M.a.w. als ik besluit 900 stoelen in de 90 te lepelen, tot welk jaar mag ik dan gaan?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 27 nov, 2005 1:46

RoccoH schreef:
Ik heb ooit gehoord dat het spul giftig is en dus verboden.

Paul99
Geregistreerd lid

Re: weliswaar geen winterbandjes thema...

Bericht door Paul99 » zo 27 nov, 2005 1:49

ralph12 schreef:Hoe zat het nou ook alweer met montage van saab classic stoelen?... Tot welk jaar ouwe systeem en erna nieuwe systeem? M.a.w. als ik besluit 900 stoelen in de 90 te lepelen, tot welk jaar mag ik dan gaan?
Was het niet '89? Maar dat moet iemand anders maar even bevestigen. Maar als je nieuwe stoelen zoekt; ik heb een hele mooie set beige uit een 90. :naughty:

ralph12
Geregistreerd lid

Re: weliswaar geen winterbandjes thema...

Bericht door ralph12 » zo 27 nov, 2005 10:38

paul99gl83 schreef:
Was het niet '89? Maar dat moet iemand anders maar even bevestigen. Maar als je nieuwe stoelen zoekt; ik heb een hele mooie set beige uit een 90. :naughty:
Dank voor het aanbod, maar die van mij zien er prima uit. Maar ik weet uit ervaring dat het pluche beertjesachtige meubilair uit de duurdere 900's lekkerder zitten en natuurlijk mooi staan. In Vinkeveen wordt een setje aangeboden voor 199 euro; da's wel teveel geld. Moet een lolletje blijven en in keeping met de 90 low budget philosophy. Meeste die aangeboden zijn alleen erg vuil. En daar heeft deze man geen zin an.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 27 nov, 2005 11:14

tja helaas voor je heb ik net een mooi setje bij Timmer uit een sloper c900 gehaald.. en er bij mij ingezet 8)
nog even stofferingscleaner en borstel erover...

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » zo 27 nov, 2005 11:30

Hoeveel heb jij ervoor betaald?... Enne, als er vegen en vlekken zitten op de bekleding, hoe haal je die het beste weg?

Euhh Jelg, bedoel je die foto's in je galerij??... Of ben je intussen weer van interieur veranderd? Die zoek ik niet. Ik zoek eigenlijk die ook in een Red Arrow zaten.

Mooie foto's trouwens. Fraai dat odoardo! je kan wel zien dat er een tank achterin zit; hij hangt achter lager in de veren; ik heb precies het tegenovergestelde, zeg maar een beetje als de Ford Torino van Starsky & Hutch.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 27 nov, 2005 11:42

er liggen ook 2 Aero's met banden achterin...plus een tas met jumper/bandenpomp. helpt ook niet echt nietwaar?

de kwikfit had het te druk op 2 lokaties om banden te wisselen, dus maandag maar.

de interieurruil was inbegrepen in de deal. dus zelf klussen, en niet betalen. RA is inderdaad wat anders.
vlekken...heb ik nog geen ervaring mee..moet dat nog doen. inmiddels ook hoofdsteunen achter, daar heb ik de stoffering van in de wasmachine gestopt. (koud)
ik heb precies het tegenovergestelde, zeg maar een beetje als de Ford Torino van Starsky & Hutch
dat had de grijze T8 ook.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » zo 27 nov, 2005 12:59

Om maar weer bij het onderwerp terug te komen: de Ultra Grip 7's zitten er sinds zaterdag onder!

(Had "leuker" geweest als ze er minimaal 1 dag ervoor onder gegaan waren, dan hadden ze zich direkt kunnen bewijzen!)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 10 dec, 2005 14:23

paul99gl83 schreef:
RoccoH schreef:
Ik heb ooit gehoord dat het spul giftig is en dus verboden.
Ik heb het gisteren gekocht. Tip van Conrad NL (zijn leveren het niet in NL) Het heet BISON ELECTRO *Ja, inderdaad: van Bison). Niet bij de DHZ-markt maar bij electronicazaken als Okaphone in Groningen.

Het is alleen takkeduur :!: Kost net zoveel als parfum: 22,50 voor een potje van 1cm doorsnede en dik 2cm hoog :!: Maar goed, je krijgt er wel een kwastje bij.
(tip: vraag aan de Kerstman of ie het onder de boom komt leggen)
Je hebt er trouwens weinig van nodig als je banen niet onderbroken zijn, maar alleen de aansluiting aan de ruit slecht, zoals bij mij. Dus wie mij kent en in de buurt woont kan voor 3 euro een behandeling krijgen. Kan ik weer wat terugverdienen/jij weer werkende achteruiverwarming.

Moet trouwens bij kamertemp bewaard worden, dus niet in je aut laten liggen.

Voor de moderatoren: kan een van julie a.u.b de posts over de achteruitverwarming uit deze topic verplaatsen naar bijvoorbeeld het onderwerp "ontwaseming" dat momenteel ook loopt. Deze topic ging oorspronkelijk over winterbanden. Als je nu op achterruit zoekt krijg je 2 pagina's met hits maar vindt je deze posts niet. Ik kan het zelf ook gaan doen met copy/paste, maar dat ziet er een stuk slordiger uit.

Als jullie het voor dit soort zaken te druk hebben, heb ik daar alle begrip voor. Daarom biedt ik nogmaals mijn diensten als moderator aan voor de 90-sectie. Mag ook iemand anders zijn, als het maar gebeurt. Zo wordt het een zootje.

Ik hoor het wel.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » za 10 dec, 2005 14:56

Hm, voor achterruitbehandeling naar Trollhättan.... Dan maakt die 3 euro niks meer uit. Klopt dat winkels als Halfords het niet meer verkopen. De verkoper kon zich herinneren dat het wel 30 euro kostte. Ik raad iedereen het blowertje tegen de helft van dat bedrag aan. Gezellig geluid ook en de achterpassagiers hebben een warme nek, een dure voorziening die nu op de SLK van Mercedes zit. :P

Plaats reactie