Ralph_m's grijze 90
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Re: 90 met dingetjes
Gister + vandaag 400+km op en neer Delft => Vroomshoop gereden met de 90.
Deze gaf geen krimp, rijdt zelf lekker pittig toch nog, viel me niet tegen.
Wel wat lawaaierig zo zonder hemel...
nadieselen is bijna weg nu de vacuumslangen vervangen zijn..
nu nog wat stationair en het bijna uitvallen en hij loopt weer perfect!
Deze gaf geen krimp, rijdt zelf lekker pittig toch nog, viel me niet tegen.
Wel wat lawaaierig zo zonder hemel...
nadieselen is bijna weg nu de vacuumslangen vervangen zijn..
nu nog wat stationair en het bijna uitvallen en hij loopt weer perfect!
-
esalet
- Donateur (8x)

Thanx, ik heb ze meteen opgeslagen op mijn altijd hongerige 90-pics USB-stick.
Geheel ziet er zeer netjes uit zeg! En lekker standaard nog, daar hou ik altijd wel van.
Alleen één prangende vraag (eigenlijk twee) die misschien meelezers kunnen beantwoorden.
1. Waarom heeft een originele NL gekentekende 90 een Belgische Behermann importplaatje onder de kap?
2. Is hij of is hij niet met Waxoyl behandeld (alle Belgische exemplaren kregen deze prima behandeling bij aflevering en zijn doorgaans ook bovengemiddeld hard daardoor).
(vraag 2 is, net als vraag 1 trouwens, waarschijnlijk lastig te beantwoorden. Je zou kunnen kijken naar een Waxoyl sticker op de achterruit - ik zie hem zo gauw niet - en natuurlijk naar het spul zelf, bijv onder de motorkap. En bij de papieren zou nog een garantieboekje met herhaalbehandelingen kunnen zitten, zoals bij mijn Belg).
Geheel ziet er zeer netjes uit zeg! En lekker standaard nog, daar hou ik altijd wel van.
Alleen één prangende vraag (eigenlijk twee) die misschien meelezers kunnen beantwoorden.
1. Waarom heeft een originele NL gekentekende 90 een Belgische Behermann importplaatje onder de kap?
2. Is hij of is hij niet met Waxoyl behandeld (alle Belgische exemplaren kregen deze prima behandeling bij aflevering en zijn doorgaans ook bovengemiddeld hard daardoor).
(vraag 2 is, net als vraag 1 trouwens, waarschijnlijk lastig te beantwoorden. Je zou kunnen kijken naar een Waxoyl sticker op de achterruit - ik zie hem zo gauw niet - en natuurlijk naar het spul zelf, bijv onder de motorkap. En bij de papieren zou nog een garantieboekje met herhaalbehandelingen kunnen zitten, zoals bij mijn Belg).
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Punt 1 weet ik niet, wat punt 2 betreft: er zit een waxoyl sticker op het tankdeksel. Dus dat klopt.
Allez, tis een belg
Allez, tis een belg
-
francofiel
- Donateur

Ehhh.... Ik heb een 85'er 900i gehad, een originele Belg, die zo vreselijk rot was dat ik mij afvraag waar ze hem mee behandeld hadden. Waxoil was het nietesalet schreef: 2. Is hij of is hij niet met Waxoyl behandeld (alle Belgische exemplaren kregen deze prima behandeling bij aflevering en zijn doorgaans ook bovengemiddeld hard daardoor).
-
esalet
- Donateur (8x)

Maar dan is ' m toch eel rap in 'Olland op kenteken gezet!ralph_m schreef:Punt 1 weet ik niet, wat punt 2 betreft: er zit een waxoyl sticker op het tankdeksel. Dus dat klopt.
Allez, tis een belg
-
esalet
- Donateur (8x)

Hey, da's nieuwe info voor mij.francofiel schreef:Ehhh.... Ik heb een 85'er 900i gehad, een originele Belg, die zo vreselijk rot was dat ik mij afvraag waar ze hem mee behandeld hadden. Waxoil was het nietesalet schreef: 2. Is hij of is hij niet met Waxoyl behandeld (alle Belgische exemplaren kregen deze prima behandeling bij aflevering en zijn doorgaans ook bovengemiddeld hard daardoor).ik denk eerder zoutzuur... man, wat was dat ding rot en op de meest vreemde plekken!
Blijkbaar dus niet alle mid-jaren-tachtig Belgische Saabjes....
Weer wat geleerd!
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Tja, of ze hebben vanwege de enorme vraag naar 90's destijds er een aantal bij de Belgische buren gehaald?esalet schreef:Maar dan is ' m toch eel rap in 'Olland op kenteken gezet!ralph_m schreef:Punt 1 weet ik niet, wat punt 2 betreft: er zit een waxoyl sticker op het tankdeksel. Dus dat klopt.
Allez, tis een belg
-
esalet
- Donateur (8x)

Dat vermoed ik ook.ralph_m schreef:Tja, of ze hebben vanwege de enorme vraag naar 90's destijds er een aantal bij de Belgische buren gehaald?
Mede omdat het chassisnummer keurig in het rijtje van de andere P*-**-** kentekens past.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

oh ja, gisteren de (vlieg)roestige plekken in motorruimte en onder de voorruit in de antiroest RX5 gezet.
Kan het er weer even tegen...
Kan het er weer even tegen...
-
esalet
- Donateur (8x)

[]Goed plan.
Als je toch bezig bent..........:
ASDOORVOEREN!! (ook ff meepakken)
Als je toch bezig bent..........:
Reden: Quote verwijderd
-
ralph_m
- Donateur (5x)

damn! vergeten + RX5 is op.esalet schreef:ASDOORVOEREN!! (ook ff meepakken)
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Gisteravond alsnog de asdoorvoeren in de dinitrol ML gezet.
1 kant was net op tijd, LV was meer voor de vorm. Tis al redelijk doorgeroest.
Verder alle gaten en kieren even meegepakt met ML.
De Ronal kapjes zijn binnen, binnenkort de velgen eronder
1 kant was net op tijd, LV was meer voor de vorm. Tis al redelijk doorgeroest.
Verder alle gaten en kieren even meegepakt met ML.
De Ronal kapjes zijn binnen, binnenkort de velgen eronder
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Dit moet gelast worden linksvoor, zijkant en bodem:

Dan heb ik dit nodig

Maar deze ook?

zie ook http://artaparts.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan heb ik dit nodig

Maar deze ook?

zie ook http://artaparts.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;