van 900 2d naar 90 logisch?

1985-1987
Plaats reactie
bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » wo 02 nov, 2005 1:37

eh.. delen door 0.8? Moet dat niet vermenigvuldigen met 0,8 zijn bij lpg?

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 02 nov, 2005 9:24

bmw3er schreef:eh.. delen door 0.8? Moet dat niet vermenigvuldigen met 0,8 zijn bij lpg?
Ja Roccoh, en dat voor een aeronautisch engineer. Vandaar dat er af en toe vliegtuigen naar beneden komen. Oeps, vleugeloppervlak verkeerd berekend.

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 02 nov, 2005 10:37

jongens, jongens, jongens....

een 70 l. gastank mag/kan maar voor 80% gevuld worden: 70 * 0,8 = 56 l. wat je dus maximaal kan tanken.

Maar ik legde uit hoe je je tankgrootte kan berekenen aan de hand van wat je maximaal kan tanken. Als je dus maar maximaal 48 l. kan tanken bij de pomp dan heeft je auto een 48 / 0,8 = 60 l. tank.

Dit had elk basisschoolkind je nog kunnen uitleggen... :P

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 02 nov, 2005 10:40

:?

nou ja, het gaat me er om hoeveel ik inderdaad kan tanken (en dus rijden) - de pomp slaat automatisch af bij het bereiken van de 80% vulling.

ik zal het wel uitrekenen (lengte*diameter en iets met pi :P )

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 02 nov, 2005 14:57

Jelg, jij hebt altijd van die mooie foto's bij je postings staan. Nu van in de tunnel. Voor de mooi zou je dan dichtop een 99, 90 of 900 moeten rijden. Heb je zicht op het fraaie dashboard plus de kont van een classic. 8)

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » wo 02 nov, 2005 19:11

:oops:
tja, rekenen ' savonds laat, nooit mijn sterktste kant geweest....

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 03 nov, 2005 16:54

Jelg, ik zag dat er inca's in Bergen N.Holland worden aangeboden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 04 nov, 2005 12:33

Het ziet er naar uit dat het Silver Spokes worden...

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 04 nov, 2005 12:35

ralph12 schreef:Jelg, jij hebt altijd van die mooie foto's bij je postings staan. Nu van in de tunnel. Voor de mooi zou je dan dichtop een 99, 90 of 900 moeten rijden. Heb je zicht op het fraaie dashboard plus de kont van een classic. 8)

Maar je weet dat je met twee handen aan het stuur moet :donot: :lol:

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 04 nov, 2005 12:57

nacra 93 schreef:
ralph12 schreef:Jelg, jij hebt altijd van die mooie foto's bij je postings staan. Nu van in de tunnel. Voor de mooi zou je dan dichtop een 99, 90 of 900 moeten rijden. Heb je zicht op het fraaie dashboard plus de kont van een classic. 8)

Maar je weet dat je met twee handen aan het stuur moet :donot: :lol:
ja, en bovendien ziet een 90 er van achter uit als een 900... 99 dan maar doen?

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » za 05 nov, 2005 1:24

tip.


...uitgaand ik zelfde type dashboard heb. Het "houtnerf" is best te vervangen met mdf strip voor 3euri verkrijgbaar bij Nijhof. Het past exact en is natuurlijk 100 procent beter als plakplastic.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 05 nov, 2005 10:16

dank voor de tip... Nijhof in Baarn..;)

maarre... mijn strip is prima in orde... 8)

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 28 dec, 2005 9:50

Staat een malachiete 90 met een 900 voorkant op LPG op marktplaats, Jelg! :wink:

Gebruikersavatar
Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » wo 28 dec, 2005 12:28

jelger schreef:ik denk dat dat een andere was..

lol.. spoilen met spoilers.. mm let er maar eens op, veel 90's hebben een spoiler die de achterklep spoilt. :P

ik zal het even aankijken wanneer het zover is ;)
Zo'n spoiler op de achterklep lijkt best leuk, vooral bij een Silver Arrow. Op een grijze 90 vind ik hem ook niet verkeerd staan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 28 dec, 2005 14:05

ralph12 schreef:Staat een malachiete 90 met een 900 voorkant op LPG op marktplaats, Jelg! :wink:
ah..

ik weet waar ie staat. in A'dam aan de Joan Muyskenweg (parallel aan einde A2 vlak voor de Amstel, afslag Amstel Business Park bij het Mercure Hotel).

dat is de Saab rijke lokatie waar we het van het voorjaar over hadden met die rode 90 die een poos met een ingetikt ruitje stond (kwam van nabijgelegen Rijnstraat af).

Er stond lang een oude neus 2 deurs 900 in een lichtere metallic kleur, maar die is de hoek om verhuisd (onderdelen zo lijkt het) . de 4 deurs 900T8 sedan (mooi ding was het) is weg. zal wel verkocht zijn.

de 4drs 900GLE (een echte GLE nog) staat nog steeds op dezelfde plek op het parkeerterrein ter hoogte van de malachiet groene 900 (die er ook al een poos staat inmiddels trouwens). die GLE ziet er goed uit. er staat daar om een hoek ook nog een 3drs 900i (op gas?) die weg staat te kwijnen. ik vermoed dat die wagens allemaal van dezelfde eigenaar zijn. kentekens een keer nagelopen op apk. kan me niet meer herinneren wat de uitslag was.

Plaats reactie