De Bossaab (Saabje is niet meer te koop)
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Re: De Bossaab (Saabje is niet meer te koop)
En nog nieuws op het Bossaab front Teun? Ben zo benieuwd hoe die er nu bijstaat...

-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Nog niet veel aan de saab kunnen doen
ik heb geprobeerd om de koppelling alleen te ontluchten via een truukje dat ik op het internet zag, maar dat was geen succes...
ik hou jullie op de hoogte!
ik hou jullie op de hoogte!
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
koppeling ontlucht: 1 keer mooi druk op het pedaal, 2e keer pompen= druk "floept" ineens weg na 1/4e van de slag... Ik ga eens het stuk flexibele leiding inspecteren, en anders de hoofdcilinder reviseren.
Tenzij iemand anders nog andere tips heeft?
Tenzij iemand anders nog andere tips heeft?
-
esalet
- Donateur (8x)

Lijkt mij de goede volgorde.
Je zou voor de zekerheid nog even kunnen kijken of er hydraulische olie lekt aan de voor-onder-zijde van blok/bak. In dat geval zou de koppelingshulpcylinder verdacht kunnen zijn. Ik hoop voor je dat het de hoofdcylinder is, is nl. beter toegankelijk.
Succes.
Je zou voor de zekerheid nog even kunnen kijken of er hydraulische olie lekt aan de voor-onder-zijde van blok/bak. In dat geval zou de koppelingshulpcylinder verdacht kunnen zijn. Ik hoop voor je dat het de hoofdcylinder is, is nl. beter toegankelijk.
Succes.
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Het rare is dat ik beide al eens onder handen heb gehad in de afgelopen 6 jaar dat ik er in reed. Misschien normaal hoor, maar ik vind het frapant dat het weer opspeeld. ik hoop dat je gauw mooie kilometers mee kan gaan maken.
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
De onderdelen zijn EINDELIJK aangekomen, hopelijk is het effectief de hoofdkoppelingscilinder, accu is nu wel leeg, en hopelijk is het europees gelijkvormigheidsattest er ook snel, kan ik eindelijk beginnen rondsnorren...
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Goed bezig! Ik ben zeer benieuwd. Succes!
-
esalet
- Donateur (8x)

Mooi, en om je behulpzaam te zijn is inmiddels ook dit op onze fansite online gezet:Pleeboy schreef:De onderdelen zijn EINDELIJK aangekomen, hopelijk is het effectief de hoofdkoppelingscilinder
Ook als pdf te downloaden, zie hier
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... Itemid=108

Ook handig is het werkplaatshandboek, zie hier (en ook te downloaden"):
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=86
bijvoorbeeld dit soort blz.s voor jou

-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Nog nieuws over de Bossaab? Weet iemand of die nog rijdt in België? Teun?
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
We leven allebei nog, alleen heb ik er nog niet veel aan kunnen restaureren, misschien met m'n nieuwe baan dat ik iets moderns krijg...
M'n vriendin is geen fan (zacht uitgedrukt) dus gaat ie misschien weg, maar enkel bij serieuze interesse van een liefhebber!
M'n vriendin is geen fan (zacht uitgedrukt) dus gaat ie misschien weg, maar enkel bij serieuze interesse van een liefhebber!
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Wie weet koop ik em dan wel van je terug. Ik mis het Saabje wel.

-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Ja, ik heb er niet veel mee gereden, maar die weinige kilometers waren heel aangenaam!
Mijn vriendin kan de looks van de nog-steeds-niet-hopeloos-naar-de-haaien-gereden 9-5 van mijn moeder nog net appreciëren,dus heb ik die overgenomen.
Een niet in topconditie verkerende 90 kan ze niet aanvaarden en voor een restauratie heb ik geen tijd
Laat maar weten Peter, spreken we wel iets af! (een nieuwe batterij, bougies, filters en sapjes heeft ie al, ook zit er nu genoeg olie in de versnellingsbak :Wink:)
Mijn vriendin kan de looks van de nog-steeds-niet-hopeloos-naar-de-haaien-gereden 9-5 van mijn moeder nog net appreciëren,dus heb ik die overgenomen.
Een niet in topconditie verkerende 90 kan ze niet aanvaarden en voor een restauratie heb ik geen tijd
Laat maar weten Peter, spreken we wel iets af! (een nieuwe batterij, bougies, filters en sapjes heeft ie al, ook zit er nu genoeg olie in de versnellingsbak :Wink:)
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Vrouwen kunnen erg zeuren over auto's als er:
- een keertje een technisch mankement is (oh jee, is 'ie nog wel veilig?)
- optisch niet helemaal top, of te oud (dat laatste zelfs nog bij concoursstaat)
- ze horen dat SAAB failliet is (ze kunnen dan in hun hoofd de goede technische staat van een auto die hun al decennia lang trouw ter dienste is geweest, niet scheiden van een papieren waarheid die geen invloed heeft op het functioneren van de auto an sich.
dat soort vrouwen moet je inruilen, niet je SAAB 
- een keertje een technisch mankement is (oh jee, is 'ie nog wel veilig?)
- optisch niet helemaal top, of te oud (dat laatste zelfs nog bij concoursstaat)
- ze horen dat SAAB failliet is (ze kunnen dan in hun hoofd de goede technische staat van een auto die hun al decennia lang trouw ter dienste is geweest, niet scheiden van een papieren waarheid die geen invloed heeft op het functioneren van de auto an sich.