Ik heb inmiddels een oranje zwaailicht met magneetvoet die via de sigarettenaansteker gevoed wordt. Die gaat erop!
Mijn 2e Saab 90 - Wisseling van wacht...!
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - Prullaria erin
Nee inderdaad, daarom komt er ook geen dik spruitstuk aan en een verlaggingssetje
Ik heb inmiddels een oranje zwaailicht met magneetvoet die via de sigarettenaansteker gevoed wordt. Die gaat erop!
-
Hannes
- Forum Admin
Dat is dan weer prima "period"

Groet,
Hannes
(dit bericht is mobiel verzonden)
Groet,
Hannes
(dit bericht is mobiel verzonden)
-
sb90
- Geregistreerd lid
Nieuwe constante plus (en min) inmiddels getrokken en tijdelijk bevestigd, maar de radio geeft geen sjoegen.
Multimetertje ertussen, radio dood.
Telefoon gepakt, 3.5mm jack erin gedaan, tulpstekkers aan het andere uiteinde in een versterker gedrukt, deurpaneelboxjes getest op de versterker, nog geen geluid.
versterker op een 12v accu gehangen in de schuur, 5.1 boxje eraan, wel geluid. conclusie: versterker in orde, boxjes in de saab niet.
van `t weekeind maar eens de boxjes uit de deur schroeven en binnen op m`n versterker testen, kijken wat er gebeurt, just to be sure. En anders ben ik op zoek naar werkende boxjes voor in de deurpanelen
Multimetertje ertussen, radio dood.
Telefoon gepakt, 3.5mm jack erin gedaan, tulpstekkers aan het andere uiteinde in een versterker gedrukt, deurpaneelboxjes getest op de versterker, nog geen geluid.
versterker op een 12v accu gehangen in de schuur, 5.1 boxje eraan, wel geluid. conclusie: versterker in orde, boxjes in de saab niet.
van `t weekeind maar eens de boxjes uit de deur schroeven en binnen op m`n versterker testen, kijken wat er gebeurt, just to be sure. En anders ben ik op zoek naar werkende boxjes voor in de deurpanelen
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - leren bekleding?
Boxjes nog niet kunnen testen, nog niet echt tijd voor gehad helaas.
Even iets anders;
Iemand enig idee wat leren bekleding uit een 900 nog kost tegenwoordig..? Gewoon in goede staat, mag gebruikt zijn maar geen scheuren etc?
Even iets anders;
Iemand enig idee wat leren bekleding uit een 900 nog kost tegenwoordig..? Gewoon in goede staat, mag gebruikt zijn maar geen scheuren etc?
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - radiotje + neon
Oude radio weggegooid ivm defect, nieuwe radio gekocht (lang leve Pioneer!).
Radio ingebouwd, modulaire stekkers eraan dus ik kan `m er bij problemen zo uitklikken, heerlijk!
Speakers getest, geen geluid. Vreemd.
Speakertjes uitgebouwd, getest op versterker, prima geluid.
Kabel nagelopen in linker deurpaneel, kabel kapot. Kabel vervangen, geluid links werkt.
Geluid rechts aangesloten; niets werkt meer.
Wat blijkt..?
Onder het schutbord onder het stuur zat een rood/zwarte draad, tweelingsnoer. Dit bleek niet de kabel naar de speaker te zijn, maar het bleek een geschakelde pluskabel te zijn tezamen met een massadraad. Oeps! Vandaar de vonkjes
Alles nu goed aangesloten, speakertje rechts nog even extra gecheckt en de connector wat verstevigd, en we hebben links en rechts geluid.
De subwoofer bekabeling is onderweg (dus constante pluskabel, massakabel, schakeldraad (remote), RCA draad (tulp), en zekeringhouder+zekering.
Pioneer subwoofer is aanwezig evenals een Sony Xplod versterker.
Nu de neon led strips nog inbouwen en uitzoeken waarom de binnen- en kofferbakverlichting totaal niet werkt...
oja; hoedenplank nieuws!
De hoedenplank wordt GEEN gatenkaas! Ik ben nog op zoek naar een random hoedenplank (liefst wel rood) waar ik gaten in kan zagen.
Radio ingebouwd, modulaire stekkers eraan dus ik kan `m er bij problemen zo uitklikken, heerlijk!
Speakers getest, geen geluid. Vreemd.
Speakertjes uitgebouwd, getest op versterker, prima geluid.
Kabel nagelopen in linker deurpaneel, kabel kapot. Kabel vervangen, geluid links werkt.
Geluid rechts aangesloten; niets werkt meer.
Wat blijkt..?
Onder het schutbord onder het stuur zat een rood/zwarte draad, tweelingsnoer. Dit bleek niet de kabel naar de speaker te zijn, maar het bleek een geschakelde pluskabel te zijn tezamen met een massadraad. Oeps! Vandaar de vonkjes
Alles nu goed aangesloten, speakertje rechts nog even extra gecheckt en de connector wat verstevigd, en we hebben links en rechts geluid.
De subwoofer bekabeling is onderweg (dus constante pluskabel, massakabel, schakeldraad (remote), RCA draad (tulp), en zekeringhouder+zekering.
Pioneer subwoofer is aanwezig evenals een Sony Xplod versterker.
Nu de neon led strips nog inbouwen en uitzoeken waarom de binnen- en kofferbakverlichting totaal niet werkt...
oja; hoedenplank nieuws!
De hoedenplank wordt GEEN gatenkaas! Ik ben nog op zoek naar een random hoedenplank (liefst wel rood) waar ik gaten in kan zagen.
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Mijn 2e Saab 90 - radiotje + neon
sb90 schreef: oja; hoedenplank nieuws!
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - beginnetje audio
Ha ik WIST dat ik die reactie kon verwachten!

-
sb90
- Geregistreerd lid
De subwoofer kabelset is binnen en ik heb deze meteen vanmiddag maar even ingebouwd.
Ik had de radio via het contactslot geschakeld, maar de radio onthield het geheugen niet.
Ik begreep dat ik hiervoor een constante plus moest aansluiten, maar deze draad was niet te vinden. Ik heb een nieuwe constante plus getrokken vanaf de accu, gaat prima zo.
Weet iemand toevallig toch nog waar nou de constante plus draad te vinden is?
Ik heb de bekabeling vanaf zowel accu als vanaf radio doorgetrokken naar de kofferbak, en daar een Pioneer sub aangesloten op een Sony Xplod versterker. Getest; klonk voor geen meter.
Bleek de verkeerde kast om de subwoofer heen te zitten. Het luchtgat dichtgemaakt en de sub klinkt goed!
Tijdens het dichtslaan van de portieren vielen steeds de speakertjes uit de deuren. Heb ze meermaals opnieuw vastgezet doch zonder effect. Ik ga binnenkort de panelen er weer afhalen en de speakers met boutje-moertje vastzetten, met een grote forse sluitring aan de achterzijde van het paneel. Gaat niet meer los in ieder geval!
Verder weinig nieuws te melden
Ik had de radio via het contactslot geschakeld, maar de radio onthield het geheugen niet.
Ik begreep dat ik hiervoor een constante plus moest aansluiten, maar deze draad was niet te vinden. Ik heb een nieuwe constante plus getrokken vanaf de accu, gaat prima zo.
Weet iemand toevallig toch nog waar nou de constante plus draad te vinden is?
Ik heb de bekabeling vanaf zowel accu als vanaf radio doorgetrokken naar de kofferbak, en daar een Pioneer sub aangesloten op een Sony Xplod versterker. Getest; klonk voor geen meter.
Bleek de verkeerde kast om de subwoofer heen te zitten. Het luchtgat dichtgemaakt en de sub klinkt goed!
Tijdens het dichtslaan van de portieren vielen steeds de speakertjes uit de deuren. Heb ze meermaals opnieuw vastgezet doch zonder effect. Ik ga binnenkort de panelen er weer afhalen en de speakers met boutje-moertje vastzetten, met een grote forse sluitring aan de achterzijde van het paneel. Gaat niet meer los in ieder geval!
Verder weinig nieuws te melden
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De dikke grijze of dikke rode aan je contactblokje. Ik haal ze altijd door elkaar maar ik denk dat rood de constante plus is en grijs de geschakelde plus. Maar dat is eenvoudig te meten.sb90 schreef:Weet iemand toevallig toch nog waar nou de constante plus draad te vinden is?
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - Subwoofer ingebouwd
Ik had de rode inderdaad getest, maar zonder effect. Dit is schijnbaar toch niet de constante plus.
Wellicht had ik dus toch de grijze moeten hebben dan
Wellicht had ik dus toch de grijze moeten hebben dan
-
Christiaan94
- Donateur

Re: Mijn 2e Saab 90 - Subwoofer ingebouwd
Asdoorvoer professioneel gelast, apk erop en door bij de volgende eigenaar (ik)! Samen met ReierNumans wordt dit de Trollhättan Saab. Op naar Sjaks (nu; de wisselgeldauto) 4e leven!

-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Mijn 2e Saab 90 - Wisseling van wacht...!
Sjak krijgt een tweede (of inmiddels derde, vierde of vijfde) leven!
In heel erg goed overleg hebben we toch besloten om Sjak niet te slopen, maar om `m inderdaad APK klaar laten maken.
We hebben bij verkoop overleg samen besloten ieder wat geld in de APK te stoppen om zo Sjak nog een jaartje extra op de weg te gunnen, en met succes!
Voor mij heel erg jammer dat ik afstand ervan moest doen, maar ik ben stiekem wel blij dat dit wel in "rijdende vorm" is gebeurd en niet in onderdelen.
Chris, heel erg gefeliciteerd en veel leuke kilometers gewenst natuurlijk!!!
In heel erg goed overleg hebben we toch besloten om Sjak niet te slopen, maar om `m inderdaad APK klaar laten maken.
We hebben bij verkoop overleg samen besloten ieder wat geld in de APK te stoppen om zo Sjak nog een jaartje extra op de weg te gunnen, en met succes!
Voor mij heel erg jammer dat ik afstand ervan moest doen, maar ik ben stiekem wel blij dat dit wel in "rijdende vorm" is gebeurd en niet in onderdelen.
Chris, heel erg gefeliciteerd en veel leuke kilometers gewenst natuurlijk!!!
-
esalet
- Donateur (8x)

Kijk, da's mooi.
Klinkt meer als een adoptie dan als een verkoop, en nu bij een nieuw baasje.
Register wordt aangepast, en Christiaan: veel plezier met deze karakterbak
Soccerballs staan 'm prima overigens.
Sticker laten zitten!! 
Klinkt meer als een adoptie dan als een verkoop, en nu bij een nieuw baasje.
Register wordt aangepast, en Christiaan: veel plezier met deze karakterbak
Soccerballs staan 'm prima overigens.
-
Christiaan94
- Donateur

Stickers zijn er al vanaf 
Nieuw rood interieur is geregeld, soccerballs worden goud en er komt een GLE grille in. Originele delen bewaar ik. Volgende week onderdelen voor een grote beurt halen, stuurkogels wisselen en dan is hij klaar voor Zweden! Verder wordt hij nog professioneel gepoetst en gaan de deuken eruit. Al met al wordt het nog wat! Ik zoek alleen nog een goedkope lasser die wat kleine plekjes kan doen, weet iemand iemand?
Nieuw rood interieur is geregeld, soccerballs worden goud en er komt een GLE grille in. Originele delen bewaar ik. Volgende week onderdelen voor een grote beurt halen, stuurkogels wisselen en dan is hij klaar voor Zweden! Verder wordt hij nog professioneel gepoetst en gaan de deuken eruit. Al met al wordt het nog wat! Ik zoek alleen nog een goedkope lasser die wat kleine plekjes kan doen, weet iemand iemand?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Waar laat jij de deukjes eruit halen, uithalen zonder spuiten?