saab 90 niet boven de 2000 rpm

1985-1987
Plaats reactie
evert holwerda
Geregistreerd lid

saab 90 niet boven de 2000 rpm

Bericht door evert holwerda » do 19 jan, 2006 21:07

Beste saabforummers;
Ik heb een mooie 90 uit 1986 die prima loopt (met enig werk) maar nu is er iets wat ik niet zo kan fixen; starten is prima, stationair lopen als ie warm is gaat ook prima. Maar hij wil nu niet boven de 2000 rpm komen sinds een week of drie. Het mij een raadsel waarom (hij loopt goed en regelmatig) ik heb al naar enkele dingen gekeken maar niks kunnen vinden.
Help mijn arme saab weer van de eerste naar de tweede versnelling...
m.vr.gr.
evert

Thom
Donateur
Donateur

90

Bericht door Thom » do 19 jan, 2006 22:18

membraan van de carburateur gescheurd? 4 schroefjes los, potje optillen en je kunt het zo zien.

Nielz
Geregistreerd lid

Re: 90

Bericht door Nielz » vr 20 jan, 2006 13:21

Thom schreef:membraan van de carburateur gescheurd? 4 schroefjes los, potje optillen en je kunt het zo zien.
Ik denk ook dat een gescheurd membraam de oorzaak is. Ik heb het zelf ook al eens gehad met mijn 90. Heb toen het membraam vervangen en daarna was het probleem opgelost. :D

evert holwerda
Geregistreerd lid

Bericht door evert holwerda » vr 20 jan, 2006 21:53

Nou dat is helemaal correct keurig gescheurd membraan. Ik wacht nu met smart op de postbode die mij een nieuw membraan gaat brengen.
Hartelijk dank voor de snelle en goede suggesties!!!
m vr gr
evert

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » za 21 jan, 2006 2:35

Heren,

Perfect, het forum maakt z'n naam waar.

thanx

Hannes

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: 90

Bericht door 72sonett-III » za 21 jan, 2006 13:29

Thom schreef:membraan van de carburateur gescheurd? 4 schroefjes los, potje optillen en je kunt het zo zien.
Geldt uiteraard niet alleen voor de 90, ook voor de 99 en eerste 900 met diezelfde SU - Zenith/Stromberg carburateur.
Zie o.a. ook http://autos.groups.yahoo.com/group/saa ... sage/20665
Let er op dat je de juiste diam. membraan koopt, ze zijn er in verschillende diameters en let bij het monteren ook op het rubber nokje.

Plaats reactie