Special Saab tool (stationair afstellen)

1985-1987
Hannes
Forum Admin

Special Saab tool (stationair afstellen)

Bericht door Hannes » ma 23 jan, 2006 22:05

Heeft iemand hier (Wageningen) in de omgeving zo'n speciaal saab tool geval om het stationair van mijn 90 mee af te stellen? Mijn garage om de hoek wil het wel doen maar heeft de tool niet.

Om deze mogelijk deze vrijdagavond te lenen. Of kan je die dingen voor weinig ergens bestellen?

thanx

Hannes

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » ma 23 jan, 2006 22:12

Gaat dat niet met zo'n vacuum meter (ofzo) iig een metertje (analoog dacht ik) :?:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 23 jan, 2006 22:13

Nee, een T vormig geval waarmee je de lift hoogte van de naald stelt geloof ik. (van de zomer heeft de dealer het gedaan, maar ik heb nu nog wat van de garage hier om de hoek te goed)

Hannes

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » ma 23 jan, 2006 22:36

Bij de firma Pauwelussen (www.midlock.nl) kan je afstelgereedschap voor de carburateur kopen (ik meen de WST-5).

Pieter

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » ma 23 jan, 2006 23:00

Midlock heeft die tools wel, SnapOn wellicht ook. Maarja, hij wilde het graag lenen :)

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » ma 23 jan, 2006 23:20

Of kan je die dingen voor weinig ergens bestellen?
Hij mag 'm van me lenen, maar dan is 'ie aan benzine meer kwijt.

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » ma 23 jan, 2006 23:28

panhead schreef:
Of kan je die dingen voor weinig ergens bestellen?
Hij mag 'm van me lenen, maar dan is 'ie aan benzine meer kwijt.
Voor vrijdag kan wellicht een probleem zijn. Ik vraag me namelijk af in hoeverre dit speciaal saab is en iedere "brezan" zou hebben liggen. Ligt er dus even aan waar snel te krijgen :)

Lekker genieten in je Saabje naar Oegstgeest is toch ook leuk. Kunnen jullie lekker over koetjes en Saabjes babbelen :)

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » ma 23 jan, 2006 23:32

Altijd welkom!

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 23 jan, 2006 23:56

Beste Panhead,

Is de tool gelijk voor de 90 en 99?

Ik maak graag van je aanbod gebruik. Ik ken gelukkig nog meer mensen in oegstgeest :wink:

Wanneer zou u schikken? (antwoord per pb ook goed mogelijk natuurlijk)

groeten

Hannes

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » di 24 jan, 2006 1:09

Als je een Zenith hebt heb ik het gereedschap (Saab 8393035 of WST-5). Zeg maar wanneer het jou uitkomt.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 24 jan, 2006 11:01

Dit is toch niet voor het afstellen van het stationiar, maar voor het mengsel lucht/benzine? Het afstellen van het stationiar is te regelen met de schroef net naast de choke in het carb-huis.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 24 jan, 2006 11:05

Hmm, ik heb een Solex 175CD volgens mijn boekje.

Al heb begrepen dat er een aantal dezelfde carb's onder verschillende namen door het leven gaan.

Door het rijden op lpg gaat juist die lucht/benzine verhouding door slijtage van de naald verkeerd.

groeten

Hannes

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » di 24 jan, 2006 11:10

Hannes,

Ik nam/neem aan dat je het gereedschap nodig hebt om het CO-gehalte af te stellen?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 24 jan, 2006 19:35

josephine schreef:......... Voor ongeveer 20 euro is het gereedschap bij BCCP te bestellen, mocht je het zelf willen hebben (www.bccp.nl), maar ik denk dat 't in de buurt van Wageningen ook te krijgen moet zijn.
http://www.midlock.nl -> WST-4 -> 5,95 excl BTW en excl verzenden. En de automaterialenboer kan dit volgens mij gewoon bestellen.

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » di 24 jan, 2006 21:29

Je kunt ook direct bij Midlock bestellen, ook als particulier.

Plaats reactie