nieuwe banden speciaal bestellen

1985-1987
Plaats reactie
mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

nieuwe banden speciaal bestellen

Bericht door mmd1962 » do 09 mar, 2006 18:00

de banden moesten speciaal besteld worden, en ik kwam ook niet in aanmerking voor de aktie 2 halen en 1 betalen kwam ik ook niet in aanmerking, maar goed ik zeur een beetje hoor.
het eind resultaat was verbluffend, de wegligging die al goed was was weer verbeterd en ik kan de auto nu met 1 hand besturen zelfs de bochten door en zo tis net of ze met de nieuwe banden er ook gelijk stuurbekrachtiger op gezet hebben toch aardig van die jongens.
ze zeiden wel tegen me dat ik beter de remblokken voor kan vervangen omdat ze aan vernieuwing toe zijn, dus ik ga ze bestellen, tot mijn verbazing hebben ze van mijn auto de 90 b6 al remblokken liggen, ik vraag hoe kan dat want de saab 90 b6 komt bijna hier niet voor, er was een man die een saab 90 bs heeft en zijn vader woont hier in de buurd en zijn zoon de eigenaar van de saab 90 b6 woont ergens in het zuiden van het land, maar de remmen waren nog niet versleten bleek achteraf en dus lagen ze daar nog op voorraad.
en nou zou ik wel eens willen weten wie die man was ;) :roll: :roll:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 09 mar, 2006 19:30

Welke maat banden heb je dat ze die niet op voorraad hadden? Ik dacht dat we wel redelijk gangbare maten onder onze bolides hebben liggen.

Wat is het verschil tussen een b6 en een bs?

En wat het makkelijke sturen betreft: mooi man!! of.... is de bandenspanning nu hoger?

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 09 mar, 2006 20:28

en in de banden zit nu ook stikstof dit is ter voorkoming van weer een te snel lage banden spanning, met alle gevolgen van dien.
en als je dat bij een euromaster laat doen lucht uit de banden stikstof er in kosten 1 euro per band.

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 09 mar, 2006 20:32

en wat betrefd de 90 bs weet ik het verschil ook ff niet zal wel heel iets lulligs zijn.
misschien dat iemand anders het weet.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 09 mar, 2006 21:02

Lekker die nieuwe banden! :)

Op de mijne zit al jaren 185/65 15 omdat 175/65 15 niet meer te krijgen zou zijn. Als ik ooit weer aan andere toe ben, wil ik toch wel proberen de 175's te krijgen (is origineel en stuurt nog iets lichter).

Die code B6 heeft volgens mij iets te maken met de uitlaatemissie, maar dit is voor mij een klok en klepel verhaal: het fijne weet ik er niet van.....

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 09 mar, 2006 21:10

en inderdaat zijn ze nog wel leverbaar al hoewel wel erg moeilijk soms
maar ik heb er nu bridgestone's en met stikstof gevult.
zeg esalet heb jij familie wonen in drenthe?

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 09 mar, 2006 23:17

Origineel volgens boekje is 175/70. Niet 175/65. Omdat eerstgenoemde maat niet meer te krijgen is, heeft bijna iedereen 186/65. Maar een 165/80 bandje zou ook mooi kunnen. Lekker hoge bandwang, betekent 'lekker' :roll: zwikken in korte bochten.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 09 mar, 2006 23:22

:oops: klopt, 175/70 en niet 175/70. Ik was te lui om te kijken en gokte dit maar, fout dus.

Maar welke maat heb je nou erop laten zetten, mmd?

Oja, trouwens: niet dat ik weet, familie in Drenthe. Mijn familie komt allemaal uit het land van maas en waal (tot 1710!). Maar ja, wie weet hoe het verder terug zit allemaal met aftakkingen en zo.....
:offtopic: (laat ik het er zelf maar bij zetten....alhoewel ik het wel een leuk onderwerp vind!)

Roel90
Geregistreerd lid

Bericht door Roel90 » ma 13 mar, 2006 1:16

Is 175/70 wel echt standaard? Zou toch zweren dat in mijn instructieboekje staat dat de standaardmaat voor de 5-bakuitvoering 185/65 is... Maar misschien heb ik het gruwelijk mis?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 13 mar, 2006 3:12

josephine schreef:iets om maandelijks te checken, alleen wel met koude banden (dus eigenlijk niet bij een tankstation)
Aangezien het per tankstation ook nog redelijk kan verschillen kijkt het niet super nauw. De stelregel is bij warme banden er ongeveer 0.3 bar meer in te doen. Bij tussenliggende temperaturen dus ook tussenliggende waarden. Ik heb ze zelf liever een tikje te hard dan te zacht, maar dat ik een kwestie van experimenteren.

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » ma 13 mar, 2006 7:59

sorry voor de late reaktie, maar ik heb er nu BRIDGESTONE 175/65/R15 in het vooronder, en die maat was standaard voor de saab, ze hebben het opgezocht in hun pc.

het is nu een mooie kolonelblauwe dame met groene tepels :lol:
want ik heb er nu voor stikstof in en daarom krijg je er dan groene doppies op.

nu even een algemene vraag, het onderhoudt van een saab, welk spul voor de auto zelf, welke voor de bumpers en welke voor de velgen.
ik heb op het forum ergens al gelezen dat je schoenpoets kan gebruiken voor de bumpers, en bille doekjes voor het dashboard.
waarmee krijg je dan b.v. de wielen mooi en waarmee komt er weer een goed waxlaag op de mooie dame.
en straks weer met die Klompen Uit Trekken vliegen hoe krijg je die er goed af, heeft iemand hier een antwoord op ?

Plaats reactie