Ik ben Merlijn uit Vlaardingen, 18 jaar en heb in december m'n rijbewijs gehaald!
Na weken rondrijden in mijn ouders hun nieuwe Volvo, vonden ze het welletjes en boden ze mij een budget van €1000,- aan om een eigen auto te kopen.
Over het merk hoefde ik niet lang na te denken, een Saab, want dat was al jaren een droom van me, toen ik klein was hebben mijn ouders altijd Zweeds gereden en dit zal voor mij ook altijd zo zijn.
Ik werk als bijbaantje in een VolvoClassic garage waar ik het een-en ander geleerd heb wat betreft sleutelen (Inmiddels kan ik bijna alles zelf).
Na op marktplaats te hebben gekeken besloot ik een bezoek te brengen aan de plaatselijke Saab garage, Lar welke vast wel wat staan had, en inderdaad, een groene 900 turbo uit 92'.
Nadat ik vertelde dat ik maar €1000,- te besteden had kwamen ze met een andere optie, een roestvrije admiraal blauwe 90 (met schuifdak!!!
die ik voor €1000,- mee mocht nemen. Ook zou ik er een APK bij krijgen. Vrijdagmiddag was het dan zover, hij was klaar! Nadat ik hem gehaald heb, ben ik meteen naar vrienden gegaan om mijn auto te showen, er moest dan nog wel het een en ander gebeuren maarja, dat mocht de pret niet drukken. Meteen ben ik samen met een vriend van mij een lijstje gaan maken met de te gebeuren klussen,
- schuifdak spuiten
- thermostaat vervangen
- grote beurt
- nep houten strip vervangen voor een strip echt hout (kersenhout)
- nieuwe kentekenplaten
- nieuwe emblemen
- nieuwe bumperstrip
- nieuwe versnellingspookknop van leer
- bekleding stoomcleaneren
- auto behandelen met commandant en daarna met Mer-poets
- verschillende dashboardlampjes vervangen
- nieuwe middenconsole met bijpassende radio
- nieuwe mattenset
- rallylampen voor de grill zetten
- grill spuiten
- nieuwe dakgoot uiteinden (geen idee wat de echte naam is)
- raampezen netjes zwart lakken
- nieuwe band
- bumpers zwart krijgen (TIP: gebruik een Garagefohn, deze word heet genoeg om de weekmakers in het kunstof weer donker zwart te krijgen)
- etc..