APK tijd voor Fleur

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

APK tijd voor Fleur

Bericht door sb90 » wo 01 mei, 2013 21:34

En die was zo voorbij!

Lampje LV vervangen en goedgekeurd.
Do I need to say more...!?

Pleeboy
Geregistreerd lid

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door Pleeboy » wo 01 mei, 2013 23:47

Goed zo! Hopelijk de mijne ook zijn 1e belgische keuring! :)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 02 mei, 2013 9:46

Gefeliciteerd!

En dan is er achter de schermen de laatste tijd het nodige gebeurd toch?

Nice!!

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » do 02 mei, 2013 17:37

Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst weer!! :O:

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 02 mei, 2013 18:20

Bedankt!

Heel eerlijk gezegd is er achter de schermen haast niets gebeurd.

We hebben de rembekrachtiger vervangen maar dit lijkt het remprobleem nog niet helemaal opgelost te hebben.
Ik heb nieuwe massadraden aangelegd omdat ik wat problemen had met de ruitenwisser en het achterlicht, maar verder is er niet echt veel gebeurd.

Het verbaast me dan ook dat ze goedgekeurd is, maar aan de andere kant is er natuurlijk al veel vervangen en gerepareerd in het verleden.
Niet eens een remklauw die aanliep deze keer, wat een wonder! :D

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 mei, 2013 11:28

Pleeboy schreef:Saab 90 °1987 Malachite groen (enig in België)
Bedoel je de enige in België?

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 03 mei, 2013 11:40

Proficiat aan TS dat Fleur weer glansrijk door de APK gerold is!

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 03 mei, 2013 11:41

Yep, dat bedoelt ie.
Want hier staat dat in België Malachitegroen niet geleverd werd, in ieder geval niet in modeljaar 86 (sep 86-sep 87). In modeljaar 85 was deze kleur er helemaal nog niet. Hoe het in modeljaar 87 zit weet ik niet 100% zeker.
Afbeelding

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 mei, 2013 11:43

Ik heb in elk geval weet van één malachite 90 in België.
Er zijn dus misschien al twee nog rijdende 8).

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 03 mei, 2013 14:07

Kijk en zo leer ik weer wat!

die andere malachite kan ook een import zijn geweest, of een uit my87 als ze toen dus toch malachite zouden leveren, of op speciale bestelling naar B gehaald destijds.

Hoe dan ook, de Bossaab is dus niet de enige zo blijkt.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » vr 03 mei, 2013 16:28

Aah kijk, er is dus tóch een kans dat ik ook mijn saab vind maar dat de sleutel niet past :wink:
Rijdend... Bijna, nog 1dagje sleutelen en maandag keuring :-)

DavidV
Geregistreerd lid

Bericht door DavidV » zo 19 mei, 2013 16:34

Goed dat Fleur erdoor is.
Onze malachiet groene 90 moet eerst drie nieuwe/tweedehandse uitlaat delen hebben ter vervanging, voordat gekeurd kan worden. Vreemd genoeg gelijktijdig een tweetal gaten, één in de demper, één (of eigenlijk twee) in de overlap tussen voor- en middenstuk. Maar ik vrees hiernaast een aantal aandachtspunten....
Veel pekel de afgelopen winter, zoals iedereen maar al te goed weet. Zeker na de rit naar Engeland in december zat de auto werkelijk onder. Ik heb het idee dat wat ze daar gebruiken aanzienlijk smeriger is dan wat hier over de auto wordt gestrooid. Wel schoon gespoeld, maar niet zo goed als in de nieuwe tip staat. Die gaat binnenkort worden toegepast, na aanschaf van een langere tuinslang.
De auto in de voordeur parkeren kan ik ook nog overwegen. Kunnen we meteen de ingang verbreden.

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » di 21 mei, 2013 19:16

Ik heb nog wel een aantal goede gebruikte uitlaatdelen voor een 90. Gratis afhalen of saabforumpakketdienst. Pb/mail even je mailadres, dan mail ik je een foto.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » wo 22 mei, 2013 9:06

Ik heb nu hetzelfde probleem;

Eergisternacht kwam de middenpijp er onderuit op een 80-weg, wat overigens een beste klap maakt :shock:

ANWB heeft er een tijdelijk busje ingezet, en gisteravond hebben we de voorpijp en middenpijp er onder weg gehaald.
Nieuwe voorpijp en middenpijp liggen al klaar, moeten we alleen nog er onder zetten.
Vervelend karweitje maar je weet wel dat je de komende jaren dan ook weer kan rijden zonder uitlaatproblemen :)

Tsja, sneeuw/classic/onderhoud; het blijft een vervelende combinatie natuurlijk :D

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » wo 22 mei, 2013 9:24

sb90,
Over het algemeen valt het me op dat veel mensen "wachten" met een nieuwe uitlaat tot dat deze er pas onder wegvalt :wink:
Niet om belerend te doen maar juist om iets te leren.... : kun je zoiets nu toch wel zien aankomen of valt het tegen wanneer alles eenmaal roestig is om te beoordelen hoe ver het er mee staat? Een uitlaat kost van voor tot achter iets van 150,- weet ik inmiddels dus dat kost ons de kop ook niet.
Persoonlijk zou ik zonder stress willen rijden van een bijna onder-uitvallende uitlaat :wink:

Plaats reactie