Spaanse 90
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Spaanse 90
De '87 90 die ca 6 jaar geleden vanuit NL naar Spanje is verhuisd, heeft pas nu zijn definitieve Spaanse kenteken. Hier staat waarom dat zo lang geduurd heeft (hoofdzakelijk bureaucratische problemen vanwege het ontbreken van een Spaanse typegoedkeuring, ook al kwam de auto met kenteken uit een andere EU land...), en wat foto's;

-
99turbo1978
- Donateur

Re: Spaanse 90
Mooie kleur en gefeliciteerd! Helaas is mijn Spaans niet goed genoeg om het relaas te lezen/volgen..... Gevalletje bureaucratie?
-
esalet
- Donateur (8x)

Leuke info, bedankt.
Ik voeg het Spaanse kenteken toe aan de info over deze auto bij zijn NL kenteken.
en de foto's gaan op de USB stick of course.
Mooie foto's trouwens, zoals deze, van deze Cochenillerode vierbak die nu dus als ENIGE 90 in Spanje rondrijdt!

Ik voeg het Spaanse kenteken toe aan de info over deze auto bij zijn NL kenteken.
en de foto's gaan op de USB stick of course.
Mooie foto's trouwens, zoals deze, van deze Cochenillerode vierbak die nu dus als ENIGE 90 in Spanje rondrijdt!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hij zoekt nog een voorspoiler, zoals op deze;

of deze;

of deze;
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Leuk verhaal! Zo'n spoiler is binnenkort vast wel te vinden want er gaan ik weet niet hoeveel 90's gesloopt worden ivm de nieuwe mrb regeling helaas. De schoonheid zat hem bij velen vermoedelijk toch vooral in het goedkope rijden 
Zonder vind ik overigens ook mooi... zie je gelijk dat het een vierbak is (niks mis mee trouwens).
Zonder vind ik overigens ook mooi... zie je gelijk dat het een vierbak is (niks mis mee trouwens).
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Is dit niet wat te suggestief?Sapphire schreef:... wel te vinden want er gaan ik weet niet hoeveel 90's gesloopt worden ivm de nieuwe mrb regeling helaas.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Voor de minder mooie en de lpg uitvoeringen die niet op benzine willen vermoedelijk de keiharde waarheid , maar dat is niet alleen van toepassing voor de 90 
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
.. maar het kost toch geen vermogen om lpg te verwijderen
Afgezien van een handvol in '88 geregistreerde wagens, blijft wat je dan overhoudt een belastingzuinig alternatief voor alles wat na 1/1/88 op de weg is gekomen. Misschien is de wens vader van de gedachte maar de massale sloopsuggestie die in Sapphires opmerking zit, zie ik daarom met de huidige mrb plannen nog niet 1, 2, 3 gebeuren.
Afgezien van een handvol in '88 geregistreerde wagens, blijft wat je dan overhoudt een belastingzuinig alternatief voor alles wat na 1/1/88 op de weg is gekomen. Misschien is de wens vader van de gedachte maar de massale sloopsuggestie die in Sapphires opmerking zit, zie ik daarom met de huidige mrb plannen nog niet 1, 2, 3 gebeuren.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Mijn wens is zeker niet dat er massaal gesloopt gaat worden (integendeel, ik heb liever dat ze allemaal bewaard blijven). Maar het gaat wel gebeuren. Hoeveel mensen die nu hun oldtimer gebruiken om goedkoop (op LPG) te rijden gaan straks nog met een "oud brik" terug op benzine rijden denk je? Waarom denk je dat er nu al zo'n toename is in het aanbod van oldtimers op LPG? Mijn vermoeden is dus dat er een hoop gesloopt gaan worden ivm dit weggevallen voordeel en dat deze mensen een moderne(re) zuinige(re) auto kopen of een nog oudere auto die blijvend belastingvrij te gebruiken is. We zullen zien...
Daarbij is mijn vermoeden wel ergens op gebaseerd: toen de sloopregeling aan de gang was en bij de introductie van het vorige oldtimerregime (alles na 1-1-'87 alleen nog belastingvrij voor het basisdeel, met overgang naar 30 jaar) hebben we precies hetzelfde zien gebeuren: een heleboel auto's zijn toen gesloopt.
-
esalet
- Donateur (8x)

@vanderzanden: helemaal mee eens, met uitgebouwde LPG kan een 90 (de meesten zijn inderdaad van vóór 1-1-1988) nog prima jaaaaaren dienst doen in het kwarttarief, of gewoon in de volle mrb (uit mijn hoofd nog geen 40 euro/mnd) als je er 's winters mee door wilt rijden.
En Sapphire kennende is het niet zozeer een sloopsuggestie maar juist het tegenovergestelde: hij vindt het net zo jammer als ik dat er door de nieuwe regeling soms 90's "over de rand vallen" die anders wellicht nog gered zouden zijn.
En inderdaad: ik denk dat de 99's en de classic 900's eenzelfde "bedreiging" kennen momenteel, alleen bij de 90's komt het extra hard aan omdat er nog maar zo'n 60 stuks origineel NL gekentekende rondrijden......
En Sapphire kennende is het niet zozeer een sloopsuggestie maar juist het tegenovergestelde: hij vindt het net zo jammer als ik dat er door de nieuwe regeling soms 90's "over de rand vallen" die anders wellicht nog gered zouden zijn.
En inderdaad: ik denk dat de 99's en de classic 900's eenzelfde "bedreiging" kennen momenteel, alleen bij de 90's komt het extra hard aan omdat er nog maar zo'n 60 stuks origineel NL gekentekende rondrijden......
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Precies wat Esalet zegt... Ik vind het hartstikke jammer. Kijk nu zijn er nog mensen die een 99 of 90 rijdende houden omdat het relatief goedkoop vervoer is (en ook nog leuk om mee te rijden!) Maar als dat straks onevenredig veel gaat kosten dan haken er een hoop af verwacht ik. Want een heel aantal mensen rijdt toch mede zoiets vanwege de kosten. En het zijn niet allemaal showroom exemplaren die vervolgens in iemands collectie worden opgenomen. Geeft ook niks, ik kan ook 'gebruikte' exemplaren waarderen en hoe meer er op de weg zijn, hoe beter. Maar het zullen er in een sneller tempo minder worden dan zonder de nieuwe mrb-regeling, is mijn sterke vermoeden. En de 90 is dan een extra bedreigd soort omdat er nog maar ongeveer 100 van zijn in Nederland. Dus de uitdunning is bij zo'n type sneller zichtbaar dan bijvoorbeeld de 900 classic, waarvan nog veel meer exemplaren zijn (ca. 3000).
-
jelger
- Geregistreerd lid
Waat het om gaat natuurlijk is dat een auto in matige tot slechte staat het uitbouwen en vervolgens de RDW rompslomp niet waard is. Zeker als je geen zelfklussert bent (uitbesteden = geld). Want je zal toch echt langs de RDW moeten om de LPG van je kenteken af te halen (= wederom geld betalen). Demontage van het spul is niet genoeg om geen wegenbelasting op LPG tarief te hoeven betalen als LPG op je kenteken staat.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Precies jelger! Een zelfklusser trekt in middagje die LPG er uit en rijdt gewoon verder, zij het waarschijnlijk meer recreatief (dat zou mijn aanpak zijn althans).
-
turbopilot
- Donateur (7x)

mijn aangekochte 99 combi, heeft hetzelfde "probleem" de eigenaar zou of 1.5 jaar moeten wachten, of lpg eruit, alleen hij wil niet op benzine lopen en in die reparatie had hij ook geen zin meer in.
ik rij dit jaar er nog ff lekker mee door, doe hem aan het eind van het jaar door de apk voor 2 jaar en laat hem dan mooi even geschorst staan. heb ik volgend jaar voldoende tijd om hem zo te maken als ik hem wil.
een normaal mens zou dit niet eens gaan doen, maar het beetje belastingvoordeel trekt mij net over de streep om deze CC op de weg te houden
ik rij dit jaar er nog ff lekker mee door, doe hem aan het eind van het jaar door de apk voor 2 jaar en laat hem dan mooi even geschorst staan. heb ik volgend jaar voldoende tijd om hem zo te maken als ik hem wil.
een normaal mens zou dit niet eens gaan doen, maar het beetje belastingvoordeel trekt mij net over de streep om deze CC op de weg te houden
-
hightower
- Geregistreerd lid
beetje belastingvoordeel trekt mij net over de streep om deze CC op de weg te houden ,
Volgens mijn is dat voor z'n 99 toch al een kleine 1200 euro op jaarbasis op gas lopende dan.
Ik vindt dat geen klein beetje.
Volgens mijn is dat voor z'n 99 toch al een kleine 1200 euro op jaarbasis op gas lopende dan.
Ik vindt dat geen klein beetje.