Terug uit Kroatie!

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

Terug uit Kroatie!

Bericht door sb90 » za 13 jul, 2013 20:27

Terug? Ging je dan?
Dat klopt. Ik ben in de nacht van 29 juni in de Saab gestapt en samen met een goede vriend vertrokken naar Kroatie. Niet gewoon Kroatie, nee, de gehele kust, inclusief het zuidelijkste puntje van Kroatie (Dubrovnik) bij de grens van Montenegro. Allereerst een stop onderin Duitsland gemaakt, vervolgens om 08.30 ochtend vertrokken om om 01.00 nacht te arriveren in Ogulin, Noord-Kroatie.
Deze rit via Oostenrijk, Italie en Slovenie, door bergen, langs meren, en door diverse verlaten zand- en grindpaatjes.

Natuurlijk gaat dit met een 99/90/900 zonder problemen, maar wilde dit stiekem toch even melden. Ik ben er best trots op dat Fleur met nu net iets meer dan 330.000km op de klok weer eens een staaltje ware kunst heeft laten zien!
We hebben het gepresteerd om in bovengenoemde periode 5400(!!!)km probleemloos op de klok te zetten!
In totaal hebben we ca 18 landen met Fleur bezocht in 4 jaar tijd en ca 15.000-20.000km op de klok erbij gezet alleen al in de vakanties!

Ik ben net thuisgekomen en heb de fotos op de laptop staan (ligt in de Saab), dus deze upload ik zometeen nog even als extratje :)
De goede vriend waarmee ik op vakantie ben geweest is een prachtig filmpje aan het maken met veel fotos van hem, mij, de dingen die we bezocht hebben alsmede natuurlijk Fleur! Deze volgt nog, maar dit gaat helaas nog eventjes duren.

Tot dusver even mijn bericht.

Groeten!!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Terug uit Kroatie!

Bericht door turbopilot » za 13 jul, 2013 20:32

leuk, ook voor later, zulke ritje vergeet je nooit weer :-P+

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » za 13 jul, 2013 20:36

Het is werkelijk prachtig inderdaad! Daarom hebben we ook enorm veel fotos en maken we ook een film/dvd compilatie :)
Super om dit soort dingen nog eens te mogen/kunnen doen, en helemaal met de Saab 90!

Erg leuk;
Fleur verloor enorm veel olie (althans, ik vind een voor vertrek olie bijvullen en bij aankomst na 2500km erachter komen dat je olie op MIN staat fors).
Afijn; sta ik op de vluchtstrook ff olie te controleren in Duitsland; binnen 1 minuut ineens een stem. Staat er een man naast me die vraagt wat er aan de hand is.
Ik kijk over m`n motorkap heen; zie ik een enorm fijne grijze Saab 900 classic cabrio! Super zijn dat soort dingen!

Rijd je ergens in Duitsland, spot je een Saab 900 hatchback (zwart); gaat de eigenaar toeteren en z`n vrouw zwaaien enz. Geniaal!
Tevens hebben ze in de landen waar wij komen/kwamen nog nooit een soortgelijk model te zien; we kregen meer bekijks dan Ferrari`s! 8)

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » za 13 jul, 2013 20:44

Hieronder de spam die ervoor zorgt dat je internet wel even zoet is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 13 jul, 2013 21:32

2500 km met anderhalve saab (gezien de achteras) van max naar min lijkt mij niet echt schokkend, volgens mij is dit nog geen liter.
volgende keer ook ff soccers onder de kar :D
en de meeste olie lekt er altijd uit :wink:

gave foto's :wow:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 13 jul, 2013 21:44

Leuk zeg! Mooi ook daar.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 14 jul, 2013 10:13

Stoer verhaal, stoere wagen, mooie pics!

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » zo 14 jul, 2013 12:43

:wow:

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » zo 14 jul, 2013 19:13

Prachtig verhaal en ook prachtige foto's!

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » zo 14 jul, 2013 19:44

Mooie trip! Was het nog te doen om LPG te krijgen daar?

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » wo 17 jul, 2013 11:41

Ja, LPG was redelijk verkrijgbaar.
Af en toe hebben we moeten vragen, en de grootste radius was 1 LPG pomp op ca 220km, dit was binnendoor, de touristenroute langs de kust.
Aan de snelweg is LPG sowiezo c.a. 1x/150km verkrijgbaar. Het is wel duurder dan in Nederland (ca 70ct/liter), maar werkelijk in IEDER land waar wij doorheen gereden zijn bleek LPG duurder dan in NL...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 17 jul, 2013 23:57

Mooie roadtrip!

van de MIN-streep naar de MAX-streep is echt niet zoveel hoor. Al helemaal niet als je zoveel heuvels en bergen hebt gehad en een aanhanger heb gesleurd.
Het zou mij verbazen als je veel meer dan 1,5 liter hebt moeten bijvullen. Maar ik zou het in het vervolg wat vaker tussentijds checken en bijvullen onder weg en niet pas na 2500 km.

Westef
Geregistreerd lid

Bericht door Westef » wo 24 jul, 2013 10:23

Aanstekelig verhaal om te lezen en ook te zien, stimuleert mij weer verder te gaan met de restauratie van mijn zweedse import 99! Heeft ook een H-motor n.l. en is nu in het eindstadium. Heb overigens een groot deel van mijn leven in Deventer doorgebracht, en vind deze stad nog steeds super. Succes met je 90.
Gr.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 24 jul, 2013 11:07

Gaaf he ik ben ook net thuis met de 99 uit Oostenrijk en heb "maar" 2900 gereden maar het blijft altijd leuk om met zo,n oudje een bergpas over te rijden. Mooi rallybordje trouwens 8)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » wo 24 jul, 2013 11:11

prachtig SB90,

levensnevel jr is afgelopen vrijdag vertrokken voor een solo rit op de motor (Honda TransAlp) naar Griekenland, vier weken uit en thuis.
Heen via Italie (morgen staat een bezoekje aan de Honda fabriek gepland waar indertijd z'n TransAlp gebouwd is) en terug via de kust van de Adriatische zee.
Je foto's geven ons alvast een aardig idee van welke pracht hem te wachten staat.

Plaats reactie