Dit is mijn eerste Saab ooit, ik heb het wel wat voor saab aangezien m'n vader altijd saab rijder is geweest, maar nooit zelf eentje gehad, tot nu dus.
Deze op de kop kunnen tikken voor welgteld 150 EUR dus kon ik niet laten staan, meteen een poging gewaagd op de old timer keuring, maar daar was ie afgekeurd op slepende remmen (wat ik al begrepen heb dat een veel voorkomend probleem is) en de werking van de handrem, dus een remmenrevisie staat al op het programma.
Het is de bedoeling dat dit een korte termijn project wordt, na de zomer zou ik er toch wel mee willen beginnen rijden.
Ondertussen al begonnen met een grondige inspectie en wat ik eerst dacht dat een redelijk roestvrije wagen was, bleek toch wel wat gebeten te zijn door de roestduivel, dus wel wat meer werk als origineel gepland.
Nog enkele minpunten zijn, hemelbekleding (daar verschiet ik denk ik niemand van) deze hebben ze al wel helemaal gestript, maar de schaal is nog redelijk intact, bestuurderszetel is helemaal doorgezakt omdat ze de zetelverwarming eruit hebben gehaald, het roest dan, toerenteller werkt niet en km-teller loopt nogal achter, deze leek me ook niet origineel te zijn na mijn inspectie.
Nu na de uitleg wat foto's natuurlijk:

Reeds begonnen van het slopen van de niet originele kofferspoiler:

Dit is het prachtige werk van de vorige eigenaar die hem maar een goede maand heeft gehad:

Het interieur in redelijke staat, 2 kleine scheurtjes:

Den de roest:

Hier zie ik het ergste tegen op, deze is de achterste wielkast links, toch wel wat werk met de dubbele plaat
Dan voor mijn concrete vraag:
de wagen was uitgerust met een sportluchtfilter en de originele luchtfilter lag in de koffer, nu heb ik gemerkt dat deze beschadigd is, en ik kan er niet goed aan uit waar dit allemaal thuishoort.
Kan iemand dit toevallig toelichten? ook zou het handig zijn moest iemand een nieuwe filterbak weet liggen...

Zoals je kan zien zijn de lipjes allemaal afgebroken en de kabel die er uitkomt weet ik niet wat deze doet of het bakje naast de filter ook niet?
Zo dit was het voor even, ik ga proberen geregeld foto's te posten van de updates, dit weekend ga ik de laswerken al beginnen in ieder geval