De 90 als trekauto

1985-1987
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

De 90 als trekauto

Bericht door Hannes » ma 15 mei, 2006 10:12

Gisteren heeft de 90 zich opnieuw mogen bewijzen.
En het viel me niks tegen.

Ondanks het feit dat een 90 toch niet echt heel vlot is ofzo had ie van een aanhanger achter de auto niet echt veel last. Alleen op flinke hobbels (N11, voor wie daar bekend is) ging het geheel een beetje schommelen. En dat terwijl ik toch nieuwe veren/hulpveren en nieuwe schokdempers achter heb. Is dit normaal voor de 90 of is er nog meer aan te verbeteren?

groeten,
Hannes

Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 15 mei, 2006 19:30

Tips voor het beter veren heb ik niet, hoewel het me ook niet heel uitzonderlijk lijkt als je met deze toch wel vrij grote aanhanger over forse bulten rijdt.
Trouwens leuk dat je twee van je stalen velgen hebt kunnen recyclen op deze aanhanger, zet je er alleen nog wel even de kleine wieldoppen op?
:wink: :wink: :wink:
Alle gekheid op een stokje, het is me al eens eerder opgevallen dat wielen van vrij jonge aanhangers verbazend veel lijken op die van onze eigen Saab 90. Zelfde toeleverancier? Of zie ik spoken?

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » ma 15 mei, 2006 19:42

Heb je nog enige vorm van hulpvering in je 90? Ik had destijds met een aanhanger achter m'n 900 last van deinen op dat stuk betonplaten op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 16 mei, 2006 9:03

Hoi Hannes,

is vrij normaal hoor. De 90 is vrij comfortabel afgeveerd.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 16 mei, 2006 9:55

Hoe is het met het verbruik? Een 99 eigenaar vertelde me dat als ie er een caravannetje aan vastgespte, hij 1 op 5 deed. En de spreekwoordelijke scootmobiel ging bumperkleven.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 16 mei, 2006 10:35

Verbruik viel me nog mee. 1:8/1:9 maar ik heb me dan ook keurig aan de snelheid gehouden met de bak.
Toen ik die eenmaal kwijt was, daarna wel met 140 naar huis. 8)

Nee, sinds de boel opnieuw is afgesteld, eerst op benzine en toen op gas is het verbruik veel beter geworden.

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: De 90 als trekauto

Bericht door kql » wo 17 mei, 2006 22:26

Hannes schreef:Gisteren heeft de 90 zich opnieuw mogen bewijzen.
En het viel me niks tegen.

Ondanks het feit dat een 90 toch niet echt heel vlot is ofzo had ie van een aanhanger achter de auto niet echt veel last.
Van de week een paar keer een een aanhanger achter m'n 90 een kleine kuub zand opgehaald ... maar dat was toch echt wel merkbaar.

Volgende week ook nog even langs de garage, ik ben bang dat m'n koppelingscilinder aan het overlijden is.
Koppeling grijpt erg 'laag' aan, en heeft een te grote vrije slag.

koen

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 18 mei, 2006 7:47

"Onze" 90 (sb129h) kan er niet tegen als er wat achter gehangen wordt, zelfs van een heel klein caravannetje schiet ie thermisch al helemaal in de war.
Komt waarschijnlijk omdat het blok na al die km's een beetje moe is.
Solo doet ie het echter opperbest :D . En dat na 450000 km 8) 8) , nou ja op 200 km na dan :wink: .
Cornell :O:
Nu mijn 900 nog in de vaart :roll: , met de vakantie op komst zal die er aan moeten geloven met de sleurhut.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 18 mei, 2006 13:03

En dat na 450000 km 8) 8) , nou ja op 200 km na dan :wink: .
Niet te vroeg roepen alsjeblieft! :lol:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 18 mei, 2006 13:18

Lijkt me het uitgelezen moment om de 90 te trakteren op z'n nieuwe matten. 8)

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 18 mei, 2006 13:21

'k wilde 'm eigenlijk trakteren op van die blitse inca's, maar inderdaad: die matten is een heel stuk minder werk, alleen nu nog de mogelijkheid vinden.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 18 mei, 2006 13:27

Blitse inca's verdient die natuurljik ook.

De matten zijn intussen in Utrecht, misschien is dat al gemakkelijker. Opsturen kan natuurlijk ook maar wel erg duur ben ik bang.

Toch maar een leuke meeting organiseren.
Een flash mob van 90's op LPG..............

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 20 mei, 2006 23:10

ralph12 schreef:Hoe is het met het verbruik? Een 99 eigenaar vertelde me dat als ie er een caravannetje aan vastgespte, hij 1 op 5 deed. En de spreekwoordelijke scootmobiel ging bumperkleven.
Dat heb ik met mijn 900c ook gehad (bijna dezelfde motor toch). Dus na een keer een flinke volgeladen aanhanger erachter dit uit voorbehoud voor me portomonnee maar niet meer aangeboden ;) Overigens de vaart zat er nog prima in, geen scootmobielen rechts zien inhalen.

Groet,

Eelco

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 20 mei, 2006 23:42

Hannes schreef:Blitse inca's verdient die natuurljik ook.

De matten zijn intussen in Utrecht, misschien is dat al gemakkelijker. Opsturen kan natuurlijk ook maar wel erg duur ben ik bang.

Toch maar een leuke meeting organiseren.
Een flash mob van 90's op LPG..............
goed idee. moet alleen de koppeling nog maken.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 22 mei, 2006 11:32

Wat vinden jullie van de 90 als regenauto?... Midden in een wolkbreuk gisteravond laat voorbij Alphen a.d. Rijn. Geen centje pijn, surefooted wegligging... ik heb even gekeken of ie in standje moesson stond... Nope. Gewoon genetically engineered like this.

Plaats reactie