Snertmeeting was 90 minimeet

1985-1987
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Snertmeeting was 90 minimeet

Bericht door esalet » di 26 nov, 2013 13:34

De afgelopen Snertmeeting werd tot mijn grote vreugde een echte 90 minimeet, ik was dan ook extra blij dat ik het parkeerbord van IntSaab 2012 had meegenomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi om te zien hoe ieder uniek exemplaar van één en hetzelfde type (de 90 in dit geval) zich in de loop van de decennia tot een auto met een heel eigen karakter ontwikkelt.
Om te beginnen de zilvergrijze van SB90. Te kenmerken als karakterbak, doorleefd, tikkie ruig. Rijdt op gas, doorkruist heel Europa (tot aan Montenegro toe), ligt vol met eeehhhh "gebruiksvoorwerpen", tal van gebruikssporen en quirky toevoegingen (zoals o.a. neon onder dash, enorme boomboxen, 27mc tokkelbakkie enz. Dik over de drie ton gelopen en still going strong.
Deze auto "leeft" kortom volledig en met volle teugen, en is trots op de sporen daarvan.

I like it.
Afbeelding
Afbeelding
Bijschrift: "Vijftig tinten grijs"...... :wink:
Afbeelding
Mooi om te zien hoe een prachtige en zorgvuldige "documentation trunk' is ingericht bij dit exemplaar.
Afbeelding
Ehhh, documentation? Ja kijk maar!
Afbeelding

Een heel ander beest is de mooie Azuurblauwe Zweedse import van Finlandia. Een koele en gave schoonheid die de tand des tijds schitterend heeft doorstaan. Soberheid en elegantie zijn hier de steekwoorden. Helemaal standaard en dat betekent bij deze vierbak ook géén voorspoiler, eenvoudige strips tussen wielkasten en bumpers (zowel voor als achter), extra smalle velgen (5J in plaats van 5,5J), geen interval op de ruitenwisser. Eigenlijk ook geen toerenteller maar om begrijpelijke en praktische redenen heeft deze er wel een (de originele grote tijdklok is netjes bewaard, kan altijd weer terug als het zou moeten). Een mooie dunne sier/beschermstrip over de flanken getuigt van goede zorg van de vorige eigenaar, zoals eigenlijk de hele auto dat doet. Lage km stand, iets van 120.000 en een beetje.
Een feest om te zien, rondom én onder de motorkap (al dat mooie Azuurblauwe lakwerk ook daar, geweldig). Een absolute aanwinst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om het verschil in "filosofie" van beide wagens nog even extra te illustreren, hier nog wat vergelijkende foto's van dezelfde plekken onder elkaar. Wat welke auto is behoeft geen toelichting, je ziet het meteen!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En dan tot slot de mijne. Daar hangt nog steeds de sfeer van de chiquere Belgische oude heer (de vorige eigenaar heeft 'm 25 jaar gehad, van zijn 69e tot zijn 94e!). Metallic lak, stalen fabrieksschuifdak, Kashmir bruin interieur. Wat doorrookt hemeltje en her en der lichte gebruikssporen, en wat toegevoegde extra's van de huidige eigenaar. Met 137.000 km ook nog behoorlijk "vers" technisch gezien. En met een dikke Dinitrol winterjas aan omdat het de enige gebruiksauto is. Die wel binnenstaat en slechts 5.000 km per jaar aflegt, dus van "oprijden" is eigenlijk niet echt sprake. Typering: krasse oude heer (de auto dan, over mezelf laat ik het aan anderen over om uitspraken te doen).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Welke is nou de mooiste? Onmogelijke en overbodige vraag. Juist die verschillen in karakter maken het leuk en interessant.

sb90
Geregistreerd lid

Re: Snertmeeting was 90 minimeet

Bericht door sb90 » wo 04 dec, 2013 10:15

Wat een vreselijk charmante foto van mezelf, en bedankt weer! :lol:

Ja, Fleur is redelijk doorleefd cq aan het leven, maar wel zeer betrouwbaar gelukkig! :)
Vele, vele uren/dagen/weken in gestopt aan onderhoud en gewoon een gebruiksvoorwerp (zie o.a. kofferbak...).
Normaal is het wel iets gesorteerder en is de kofferbak wat leger, maar de laatste tijd rijd ik redelijk vaak met aanhangers en moet ik nog wel eens een Saabje van m`n ouders slepen etc. (Tsja, die van mij rijdt gewoon ipv dat ie getrokken moet worden...).

Zeer leuk om alle mensen daar weer eens gesproken te hebben en volgend jaar natuurlijk weer van de partij! 8)

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » wo 04 dec, 2013 20:17

@esalet,
Ik had eigenlijk allang een "grote" 90-meet verwacht.... :lol:

mr-toet-toet
Geregistreerd lid

Bericht door mr-toet-toet » do 05 dec, 2013 12:50

erg leuk om te lezen en te zien
jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn

(ik lag lekker in de zon met een cocktail)

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » zo 08 dec, 2013 15:00

Leuk om weer even terug te zien, het was een gezellige meeting.
Gelukkig ben ik al verliefd op een andere Azuurblauwe want dit vond ik ook een juweeltje.

Plaats reactie