Pagina 1 van 1

Nieuwe filmpjes op Youtube over de 90

Geplaatst: do 01 mei, 2014 20:51
door esalet
We kennen deze sneeuwcoureur al wel, maar in dit filmpje komt de auto zelf ook goed in beeld.

Mooie kersenrode 90, met Silverspokes en hé, zie ik daar nou een a la cabrio gemonteerde achterspoiler?

Best geinig eigenlijk!

Volume heel hard of heel zacht, afhankelijk van je muzieksmaak.....!
http://www.youtube.com/watch?v=-IS3EybFouw

En dan nog een keer, kort filmpje, getiteld "with wankel". De auto maakt een compleet ander geluid dan ik ken, maar wat is hier nou precies aan de hand? Ik weet het niet en mijn Zweeds is niet zodanig (eigenlijk gewoon "niet") zodat ik van de commentaren ook niks wijzer word.
http://www.youtube.com/watch?v=KmxB66IPk58

En over heel ander motorgeluid gesproken: dit klinkt ook heeeeel anders (en heeeeeel mooi eigenlijk, wat is het?????) Ik meen iets op te vangen, van de commentaarstem, over 2,2 liter, maar wat?
http://www.youtube.com/watch?v=uCUyBkdyKys

En tot slot nog wéér een heel ander geluid, lekker maf doen in je 90
http://www.youtube.com/watch?v=JzG0_X4DLgQ

Re: Nieuwe filmpjes op Youtube over de 90

Geplaatst: do 01 mei, 2014 21:01
door 72sonett3
esalet schreef:W... "with wankel". De auto maakt een compleet ander geluid dan ik ken, maar wat is hier nou precies aan de hand?
Een 90 met wankelmotor?

Re: Nieuwe filmpjes op Youtube over de 90

Geplaatst: do 01 mei, 2014 21:19
door esalet
Ja dat vermoedde ik ook, maar zou iemand dat echt gedaan hebben? (ach en waarom ook niet, die latere Mazda exemplaren zijn best betrouwbaar geloof ik, ik associeer het nog steeds met de - overigens schitterende - NSU Ro80 waarbij de eigenaars het aantal vingers naar elkaar opstaken, om aan te geven aan de hoeveelste motor ze al toe waren).

Re: Nieuwe filmpjes op Youtube over de 90

Geplaatst: vr 02 mei, 2014 0:16
door Steve-O
Hij zegt "Tjugotvå komma två " . Dat is 22,2. Vlak daarvoor hoor ik Scania. Verder kan ik het moeilijk verstaan. Ze zouden toch geen Scania-blok hebben gemonteerd? Dat zou wreed zijn!