BIG LAUNCH: HERNIEUWDE 90-SITE!!

1985-1987
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

BIG LAUNCH: HERNIEUWDE 90-SITE!!

Bericht door esalet » za 23 mei, 2015 15:05

Mede namens sb90 die de afgelopen weken niets anders dan zijn toestenbord heeft gezien :computer1: , het volgende:

Ja mensen, er is (in het 90-wereldje that is) Groot Nieuws: de website is compleet herzien en op veel punten mooier/beter/uitgebreider geworden. :wow:
http://www.saab-90.nl
TECHNIEK
Ten eerste technisch: de site is geoptimaliseerd voor mobiel. Anno nu een must, en nu kan je overal waar je maar wil er op surfen.

Eveneens technisch: een aantal andere puntjes waaronder snellere laadtijden, meer documenten als pdf beschikbaar, globaal gezien beter overzicht (o.a. de downloadpagina is beter/overzichtelijker ingericht).

De overall layout is strakker (let ook op de nieuwe banner: de meeting van sept 2014 in beeld!)

Echt een surfpretverhogende klapper zijn de gallerij-weergaven wanneer je door een document bladert. Bijvoorbeeld: een brochure ontvouwt zich in één keer voor je op je scherm (prachtig om te zien), als je eroverheen scrollt komen pagina’s een stukje omhoog en door te klikken krijg je die pagina groot te zien. En: je kunt een document in de dia-stand zetten (kopje koffie en muziekje erbij en genieten van bijvoorbeeld alle persfoto’s die over je scherm voorbij blijven komen).

Ik krijg er zelf althans geen genoeg van!
Dit is volgens mij de mooiste manier waarop die enorme hoeveelheid beeldmateriaal prettig inzichtelijk kan worden gemaakt.

INHOUD

Oja en dan niet te vergeten de sterk verbeterde inhoud, met als onbetwist hoogtepunt: per auto in het register nu niet één maar vijf (VIJF!!!) foto’s. Dit geeft opeens veel meer zicht op de betreffende wagen (verschillende gedaantes/interieurs/velgen die hij heeft gehad, opvallende details enz.).

Uiteraard is de RDW-status er weer direct bij vermeld evenals een aantal bijzondere kenmerken.
Die RDW status is uiterst actueel, per 10 mei jongstleden is de hele meute weer uit de database van de RDW getrokken. De opgetelde resultaten hiervan heb ik pas vermeld, zie hier ……., maar nu zie je per auto dus weer wat de (zeer) actuele status is.

Het hele register is trouwens geactualiseerd, waarbij bijv. enkele auto’s zijn toegevoegd uit het verre verleden (schoenendozen bij opa’s op zolder e.d.) en bij anderen de kenmerken zijn geactualiseerd.

Tot slot is er her en der nog nieuw materiaal (setje meetingfoto’s hier, krantenadvertentie of artikeltje daar etc.) toegevoegd en zijn er wat puntjes op de i gezet.

Ik zou zeggen: gaat dit zien!! (en enjoy)

martinphili
Geregistreerd lid

Re: BIG LAUNCH: HERNIEUWDE 90-SITE!!

Bericht door martinphili » za 23 mei, 2015 16:24

Mijn complimenten, het is inderdaad een hele mooie website geworden. Niet alleen qua layout, ook qua inhoud.
Eén klein dingetje dat ik zo snel zag: ik wilde even kijken naar de foto's van 10 jaar Saabforum (bij Downloads) maar daar kreeg ik de beruchte page 404 melding.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 23 mei, 2015 17:14

Prachtige site! Met veel bruikbare informatie. Nu nog en goede SAAB 90 weten te vinden die geruild kan worden tegen een Kever 1300. :D

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » za 23 mei, 2015 17:43

Bedankt voor de reacties en de 404-error-tip (overigens opgelost nu).
Ik heb er zelf meer dan 100 uur werk inzitten in amper 2 weken tijd, dus het is goed mogelijk dat er her en der nog een klein bugje inzit. Blijf deze ook melden (graag zelfs)!

En tsja... Als Saab 90 liefhebber en website bouwer zou ik m`n Saab 90 echt (bijna helemaal) nergens voor ruilen :O:

Niels

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » za 23 mei, 2015 17:43

@martinphili, dank voor complimenten én feedback, we halen kinderziektes er nog uit mede dank zij oplettende gebruikers!

@busy: don't tempt me!!!! ;-) (en jouw voormalige 90 van lang geleden staat er nu ook - eindelijk - in)

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » za 23 mei, 2015 18:35

Achter de schermen wordt trouwens alweer doorgeklust aan de site.
Er is nog een beetje inhoud wat later eens toegevoegd gaat worden en er worden wat mindere kwaliteit pdf bestanden t.z.t. vervangen door hogere kwaliteit bestanden.
Daarnaast nog een aantal andere dingetjes waar door Etienne en ik aan gewerkt wordt.

Oja, kleine toevoeging op de introductiepost van Etienne:

Helemaal onderaan op de hoofdpagina plaats ik eventuele updates. Zo is snel te zien of wij sinds je laatste bezoek bijvoorbeeld nieuwe documentatie online hebben gezet of anderzijds aanpassingen hebben verricht.

NiIels

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » za 23 mei, 2015 18:37

sb90 schreef:Bedankt voor de reacties en de 404-error-tip (overigens opgelost nu).
Ik heb er zelf meer dan 100 uur werk inzitten in amper 2 weken tijd, dus het is goed mogelijk dat er her en der nog een klein bugje inzit. Blijf deze ook melden (graag zelfs)!

En tsja... Als Saab 90 liefhebber en website bouwer zou ik m`n Saab 90 echt (bijna helemaal) nergens voor ruilen :O:

Niels
Prachtig Niels!

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 23 mei, 2015 18:49

:bow: Niels, Annalien & Etienne :bow:

gefeliciteerd met deze meer dan mooie vernieuwing.
:offtopic:
Zo'n Sneeuwwezel op vier wielen lijkt me trouwens niet te versmaden :wow:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 23 mei, 2015 18:50

Ziet er super uit...!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 23 mei, 2015 21:40

diepe buiging voor zulks noeste arbeid! Oprechte liefhebberij en het ziet er nog mooi uit ook. Chapeau!

met trots zag ik mn eigen zwarte 90 staan... een late 85-er met schuifdak, aka Cornelia... 1 vd 4 zwarte 90's zag ik, waarom zo weinig in die mooie kleur eigenlijk?

En met gepaste weemoed de cherry red 90 van wijlen (vorig jaar) mijn grootvader de PH-77-RD... die onderhand al gesloopt zal zijn. Mooie wandeling op memory lane!

99er
Geregistreerd lid

Bericht door 99er » zo 24 mei, 2015 10:19

Auch von mir ein herzlicher Dank für die Arbeit an der SAAB 90 Seite :clap:
Es ist immer wieder schön auf die gesammelten Informationen zurück greifen zu können !

.de Oosterbuur

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 24 mei, 2015 10:38

Ziet er superstrak uit heren :applause: :applause: :applause:

(Jammer dat 1 van jullie ook niet zo gek is van de GT ) :wink:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 24 mei, 2015 17:36

leuk die reacties, thnx!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » zo 24 mei, 2015 20:44

Heel erg bedankt voor de leuke reacties, weet ik ook waar ik het voor doe. Prachtig om te lezen en ik hoop dat eenieder de informatie vindt die hij of zij zoekt!

NIels

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 25 mei, 2015 9:07

:applause: :krull: :applause: :krull: :applause: :krull: :applause:

Plaats reactie