Ja mensen, er is (in het 90-wereldje that is) Groot Nieuws: de website is compleet herzien en op veel punten mooier/beter/uitgebreider geworden.
http://www.saab-90.nl
TECHNIEK
Ten eerste technisch: de site is geoptimaliseerd voor mobiel. Anno nu een must, en nu kan je overal waar je maar wil er op surfen.
Eveneens technisch: een aantal andere puntjes waaronder snellere laadtijden, meer documenten als pdf beschikbaar, globaal gezien beter overzicht (o.a. de downloadpagina is beter/overzichtelijker ingericht).
De overall layout is strakker (let ook op de nieuwe banner: de meeting van sept 2014 in beeld!)
Echt een surfpretverhogende klapper zijn de gallerij-weergaven wanneer je door een document bladert. Bijvoorbeeld: een brochure ontvouwt zich in één keer voor je op je scherm (prachtig om te zien), als je eroverheen scrollt komen pagina’s een stukje omhoog en door te klikken krijg je die pagina groot te zien. En: je kunt een document in de dia-stand zetten (kopje koffie en muziekje erbij en genieten van bijvoorbeeld alle persfoto’s die over je scherm voorbij blijven komen).
Ik krijg er zelf althans geen genoeg van!
Dit is volgens mij de mooiste manier waarop die enorme hoeveelheid beeldmateriaal prettig inzichtelijk kan worden gemaakt.
INHOUD
Oja en dan niet te vergeten de sterk verbeterde inhoud, met als onbetwist hoogtepunt: per auto in het register nu niet één maar vijf (VIJF!!!) foto’s. Dit geeft opeens veel meer zicht op de betreffende wagen (verschillende gedaantes/interieurs/velgen die hij heeft gehad, opvallende details enz.).
Uiteraard is de RDW-status er weer direct bij vermeld evenals een aantal bijzondere kenmerken.
Die RDW status is uiterst actueel, per 10 mei jongstleden is de hele meute weer uit de database van de RDW getrokken. De opgetelde resultaten hiervan heb ik pas vermeld, zie hier ……., maar nu zie je per auto dus weer wat de (zeer) actuele status is.
Het hele register is trouwens geactualiseerd, waarbij bijv. enkele auto’s zijn toegevoegd uit het verre verleden (schoenendozen bij opa’s op zolder e.d.) en bij anderen de kenmerken zijn geactualiseerd.
Tot slot is er her en der nog nieuw materiaal (setje meetingfoto’s hier, krantenadvertentie of artikeltje daar etc.) toegevoegd en zijn er wat puntjes op de i gezet.
Ik zou zeggen: gaat dit zien!! (en enjoy)