Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

1985-1987
Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door esalet » di 25 aug, 2015 10:53

Oja, ook wellicht leuk: inmiddels staan er 49 SAAB 90-gerelateerde "weetjes" op de site, en wel hier: http://saab-90.nl/wistjedat/

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door S@@bman » di 25 aug, 2015 20:49

Haha, er staan er toch nog een paar dingen tussen die ik niet wist :oops: .

Pleeboy
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door Pleeboy » wo 26 aug, 2015 2:52

En het is nu mijn 90 in dat kaartspel :wink:

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door turbopilot » wo 26 aug, 2015 7:17

S@@bman schreef:Haha, er staan er toch nog een paar dingen tussen die ik niet wist :oops: .

Dat niet alleen, ik verbaas mij ook over sommige dingen.

Waarom een andere stuurkolom bijvoorbeeld? :-S+


@ Pleeboy, dat lijkt mij wel erg cool :mrgreen:

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door brinky » wo 26 aug, 2015 8:17

Wat is er anders aan de stuurkolom?

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door esalet » wo 26 aug, 2015 9:42

Het stuur staat iets minder vlak, SAAB zegt zelf: "De hellingshoek van het stuurwiel is verlaagd, 29 graden tegen 33 graden vroeger, voor een geriefelijker rijhouding".
Ik kwam er achter toen bij mijn 90 ooit de stuurkolom vervangen moest worden en die van een 99 niet paste.

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door sb90 » wo 26 aug, 2015 9:57

Heel fijn, mijn stuurkolom moet binnenkort ook vervangen worden.
past ie ECHT niet of past ie wel met een beetje passen en meten?

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door turbopilot » wo 26 aug, 2015 13:12

In een dorp bij iemand in de buurt vlakbij staat nog wel een 90 :wink:

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door sb90 » wo 26 aug, 2015 13:17

Ook nog wel 2 :wink:
(althans, 1 en 3-kwart)
(ik spreek `m als het goed is deze week toch nog, hij gaat even een test-ritje maken om te zien of de vermoedens van pa en mij kloppen).

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door esalet » wo 26 aug, 2015 13:22

sb90 schreef:Heel fijn, mijn stuurkolom moet binnenkort ook vervangen worden.
past ie ECHT niet of past ie wel met een beetje passen en meten?
Kan ik je helaas niet vertellen, ik heb het toen door de garage laten doen.

Gebruikersavatar
DaVinz
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door DaVinz » wo 26 aug, 2015 14:17

kop van 900 en kont van 99 .. ben wel benieuwd... die weetjes zijn altijd leuk om te lezen

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door sb90 » wo 26 aug, 2015 16:06

Blij dat die gedachte afgeschoten is :lol:
(FYI weetje nummer 49)

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door peterhelm » wo 26 aug, 2015 16:51

Pleeboy schreef:En het is nu mijn 90 in dat kaartspel :wink:
Yep! ;)

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door turbopilot » za 26 dec, 2015 0:49

50 wist je dat een 90 volgens de rdw een 1 cm koterewielbasis heeft dan een 99
246 cm tov 247 voor een 99 :D

Volgens mij Heb ik hem er niet tussen zien staan, nr 51 dus :wink:

51 wist je dat een 90 met 4 bak geen 90 voorspoiler heeft.
Esalet wees mij hier op. viewtopic.php?f=107&t=149546" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl

Bericht door esalet » zo 27 dec, 2015 18:45

Grappig dat je dit ontdekte.
In de brochure van de 90 zelf gaat het om 2465 mm, ik vermoed dat er bij de RDW werd afgerond.

Overigens dat van die voorspoiler vind je (verstopt enigszins) in wistjedatje 18.

Toch bedankt voor 't meedenken!

Plaats reactie