Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
-
esalet
- Donateur (8x)

Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Oja, ook wellicht leuk: inmiddels staan er 49 SAAB 90-gerelateerde "weetjes" op de site, en wel hier: http://saab-90.nl/wistjedat/
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Haha, er staan er toch nog een paar dingen tussen die ik niet wist
.
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
En het is nu mijn 90 in dat kaartspel 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
S@@bman schreef:Haha, er staan er toch nog een paar dingen tussen die ik niet wist.
Dat niet alleen, ik verbaas mij ook over sommige dingen.
Waarom een andere stuurkolom bijvoorbeeld?
@ Pleeboy, dat lijkt mij wel erg cool
-
brinky
- Donateur

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Wat is er anders aan de stuurkolom?
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Het stuur staat iets minder vlak, SAAB zegt zelf: "De hellingshoek van het stuurwiel is verlaagd, 29 graden tegen 33 graden vroeger, voor een geriefelijker rijhouding".
Ik kwam er achter toen bij mijn 90 ooit de stuurkolom vervangen moest worden en die van een 99 niet paste.
Ik kwam er achter toen bij mijn 90 ooit de stuurkolom vervangen moest worden en die van een 99 niet paste.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Heel fijn, mijn stuurkolom moet binnenkort ook vervangen worden.
past ie ECHT niet of past ie wel met een beetje passen en meten?
past ie ECHT niet of past ie wel met een beetje passen en meten?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
In een dorp bij iemand in de buurt vlakbij staat nog wel een 90 
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Ook nog wel 2
(althans, 1 en 3-kwart)
(ik spreek `m als het goed is deze week toch nog, hij gaat even een test-ritje maken om te zien of de vermoedens van pa en mij kloppen).
(althans, 1 en 3-kwart)
(ik spreek `m als het goed is deze week toch nog, hij gaat even een test-ritje maken om te zien of de vermoedens van pa en mij kloppen).
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Kan ik je helaas niet vertellen, ik heb het toen door de garage laten doen.sb90 schreef:Heel fijn, mijn stuurkolom moet binnenkort ook vervangen worden.
past ie ECHT niet of past ie wel met een beetje passen en meten?
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
kop van 900 en kont van 99 .. ben wel benieuwd... die weetjes zijn altijd leuk om te lezen
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Blij dat die gedachte afgeschoten is
(FYI weetje nummer 49)
(FYI weetje nummer 49)
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Yep!Pleeboy schreef:En het is nu mijn 90 in dat kaartspel
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
50 wist je dat een 90 volgens de rdw een 1 cm koterewielbasis heeft dan een 99
246 cm tov 247 voor een 99
Volgens mij Heb ik hem er niet tussen zien staan, nr 51 dus
51 wist je dat een 90 met 4 bak geen 90 voorspoiler heeft.
Esalet wees mij hier op. viewtopic.php?f=107&t=149546" onclick="window.open(this.href);return false;
246 cm tov 247 voor een 99
Volgens mij Heb ik hem er niet tussen zien staan, nr 51 dus
51 wist je dat een 90 met 4 bak geen 90 voorspoiler heeft.
Esalet wees mij hier op. viewtopic.php?f=107&t=149546" onclick="window.open(this.href);return false;
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Inmiddels 49 wistjedatjes op saab-90.nl
Grappig dat je dit ontdekte.
In de brochure van de 90 zelf gaat het om 2465 mm, ik vermoed dat er bij de RDW werd afgerond.
Overigens dat van die voorspoiler vind je (verstopt enigszins) in wistjedatje 18.
Toch bedankt voor 't meedenken!
In de brochure van de 90 zelf gaat het om 2465 mm, ik vermoed dat er bij de RDW werd afgerond.
Overigens dat van die voorspoiler vind je (verstopt enigszins) in wistjedatje 18.
Toch bedankt voor 't meedenken!