Eindelijk! Een 3e remlicht! ....

1985-1987
Plaats reactie
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Eindelijk! Een 3e remlicht! ....

Bericht door sb129h » vr 07 jul, 2006 13:50

Heren! Help!

Onlangs heb ik uit Zweden een origineel Saab-sedan-3e-remlicht ontvangen. Nadat 't ding een paar weken in z'n doosje door de kofferbak geschoven had kreeg ik van sb153b de opdracht dat ding maar eens te bevestigen "want dat kun je makkelijk zelf" :roll:. Met wat hints zit nu de bedrading en hebben we :idea: op de juiste momenten maar nu ligt 't remlicht nog heen en weer te rollen over de hoedenplank. Handig voor bijvoorbeeld verkeer van opzij :D .

Mijn vraag aan jullie: ik heb nu dus een remlicht, de beugel met de 2 gaten en een stuk of wat schroefjes, maar waaraan bevestig ik in vredesnaam die beugel?
In het midden onder de achterruit zit wel een potentieel bevestigingspunt, ware het niet dat daar slechts 1 gat zit :roll:, dat ook nog eens te groot is voor die schroefjes. Of aan de hoedenplank? Maar dat is een zogenaamde waaibomenconstructie, aangezien daar weinig "vlees" aan zit om iets aan vast te schroeven.
Of moeten er gaten in de koets gemaakt worden?
(Duct-tape mag ik niet (meer :wink: ) gebruiken...)
Ik hoef toch niet eerst de halve auto af te breken voordat 'k dat ding kan vastmaken?

Heeft er iemand een fotootje van de bevestiging van zijn remlicht? Ik heb wel de hieronder staande afbeelding, maar een alles-onthullende bevestigingsinstructie ontbreekt...
Zit er verschil in bevestiging voor een 900-sedan-remlicht en een 90-remlicht? Nee toch?

Afbeelding

Dank voor alle bijdragen!

Lian

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 07 jul, 2006 14:10

ik heb stevige dubbelzijdige tape gebruikt, de boel goed gespannen en geklemd tussen de hoedenplank en achterruit, en een poos een droge spons als klemsteun gebruikt. werkt goed.

door de zon hangt het licht nu op half 7... :cry: werkte toch niet zo goed...

ik denk dat er nooit een oficieel 90 3e remlicht is geweest .. ik denk dat dat net kwam toen de 90 stierf... ik gebruik zelf een 900 licht (komt van Hawaii)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Eindelijk! Een 3e remlicht! ....

Bericht door RoccoH » za 08 jul, 2006 11:42

sb129h schreef:...
In het midden onder de achterruit zit wel een potentieel bevestigingspunt, ware het niet dat daar slechts 1 gat zit :roll:, dat ook nog eens te groot is voor die schroefjes.
...
Hey Lian, zitten daar dan geen twee vierkante gaten? hoe breed is dat gat: breed genoeg voor beide schroefjes van de beugel? passen daar niet die plastic kooimoeren (nr 14 van de samenstellingstekening) in die ik vorig jaar van Cornell gekregen heb?

Die beugel moet rechtstreeks tegen die balk onder het achterraam bevestigd worden, hield bij mij in dat de beugel het raamrubber een beetje overlapte.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 08 jul, 2006 13:46

Nee... Helaas.
Ik zal eens onderin die kofferbak kruipen en de situatie op de foto zetten. Ik vrees dat Jelger z'n vermoedens juist zijn: een 90 is nèt niet meer voorbereid voor een 3e remlicht.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » za 08 jul, 2006 15:50

Ik heb mijn derde remlicht in de 90 ook vast gemaakt met dubbelzijdig zwart tape.

Als je het officieel wil doen, dan zitten er dacht ik in de koffer bak in de balk onder de achterruit twee dicht gelakt gaatjes voor de boutjes. Het beugeltje gaat dan door de hoedeplank (langs de hoedeplank) naar voor de achterruit.

succes

Plaats reactie