Een gratis SAAB 90 uit 1985, modeljaar 1985
Maar wel: nu niet rijdend (wellicht ter plekke rijdend te maken door ervaren sleutelaar) en af te halen in PORTUGAL
De eigenaar, waarmee ik al langer contact heb, heeft ons benaderd op http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe dit nu belangeloos enkel en alleen om te proberen of dit exemplaar nog een nieuwe liefhebber kan vinden.
Verdere vragen en afhandeling rechtstreeks met aanbieder. Pb naar mij en ik kan jullie in contact brengen.
Pics:

Facts:
Saab 90 vijfbak, modeljaar 1985, eerste tenaamstelling jan 1985 (dus geschikt voor overgangstarief mrb)
Origineel NL kenteken (geldig)
Cirruswit
Stalen fabrieksschuifdak
km stand 152.000
Citaat van de eigenaar:
Ik ben in 2007 van Nederland naar Portugal gereden om daarna de Saab af en toe te gebruiken, vanaf 2010 staat hij stil bij ons thuis in de Oost Algarve. Het klimaat heeft hem goed gedaan hij is dan ook bijna helemaal roestvrij, de bekleding is op wat kleine beschadigingen op beide voorstoelen na in uitstekende staat. Elk jaar is hij geschorst en tot op heden in Nederland verzekerd.
Ik ben de tweede eigenaar van de Saab, wel is hij een aantal jaren overgeschreven op de naam van mijn echtgenoot, omdat hij in dat jaar in Nederland was om hem te schorsen, later kon dat via internet.
Het is helaas financieel ondoenlijk om deze in zeer goede staat verkerende prachtauto op
Portugees kenteken te krijgen. Ik zoek iemand in Nederland die haar gratis wil
adopteren, om nog lang te genieten.
Inderdaad heeft mijn 90 een door de fabriek ingebouwd stalen schuifdak, ook heeft hij een nieuwe hemel ,maar omdat bij harde regen het dak een beetje lekt heb ik om beschadiging van de hemel te voorkomen het dak afgeplakt.
De auto staat op SAAB Turbo velgen (Incavelgen) en de achterspoiler met derde remlicht is van een klassieke 900 turbo cabrio en staat hem goed
Wel zijn er door lange stilstand enige reparaties noodzakelijk.Op dit moment rijdt hij niet, de druk van de koppeling is weg, de banden zijn uitgedroogd, remblokken moeten vernieuwd worden en ook de accu is zo dood als een pier. De laatste keer dat ik er in reed hoorde ik een lager, en bleef de kilometerteller op 110 km staan.
Zo zag de auto er overigens uit toen hij nog in NL was: