rijden op benzine boven de 100 KM per uur

1985-1987
Plaats reactie
gucci81
Geregistreerd lid

rijden op benzine boven de 100 KM per uur

Bericht door gucci81 » zo 23 jul, 2006 20:55

Ik heb een saab90 die heel erg goed rijdt op LPG maar wanneer ik op benzine rijd, en ik ga de snelweg op, krijg ik boven de 100 km/uur problemen. dan begint hij te "stotteren" . dit is erg storend en ik kan hierdoor niet harder dan 110 terwijl ik op LPG makkelijk 150 km/uur kan halen.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

alvast bedankt,

Guus

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 23 jul, 2006 22:53

Tsja, bij onze 90 is het precies andersom :roll: . (en da's schadelijker met de huidige brandstofprijzen :? )
Zou zeggen dat je last hebt van vapour-lock oftewel dampbellen in je brandstofsysteem.
Niet vreemd met deze hitte toch?

Anders zou het de opvoerdruk of het opvoervolume van je brandstofpomp kunnen zijn, een geblokkeerd(e) leiding of brandstoffilter of gewoon wat weinig brandstof.

Suc6,

Cornell

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 23 jul, 2006 22:53

carburateur staat of niet goed, of is versleten.

gucci81
Geregistreerd lid

Bericht door gucci81 » ma 24 jul, 2006 0:24

Hoe moeilijk of makkelijk is het om een carbarateur af te stellen?
of kan ik hem hiervoor beter naar een garage brengen?

of wanneer hij vervangen moet worden, hoe moeilijk is dit?

thanks for the help, sorry guys, vind saab rijden echt SUPER ben alleen nog niet zo handig!

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 24 jul, 2006 8:03

Ervan uitgande dat je een carb. hebt (Stromberg of Pierburg, hangt af van het bouwjaar)
Bij gebruik van LPG slijt van de carb. de naald in de zitting in waardoor de juiste afstelling verloren gaat.
Revisiesetje van Elferink (laten) monteren en laten afstellen bij de garage.
Cornell

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 24 jul, 2006 9:23

Ik heb bij met 90 (ook lpg) op benzine exact het zelfde gehad op de snelweg in duitsland op weg naar Tjechie. Niet harder dan 110 en vooral heuvel op problemen.

Veel stress maar het bleek opgelost met een nieuw benzinefilter. Is een simpele poging, die ook weinig geld kost.

succes

Hannes

gucci81
Geregistreerd lid

Bericht door gucci81 » ma 24 jul, 2006 10:03

Weet jij ook waar ik een benzinefilter kan vinden?

Thanks
Guus

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » ma 24 jul, 2006 11:08

Kan je bij de dealer bestellen of bij elferink.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 24 jul, 2006 11:37

:lol: Volgens mij bedoeld gucci81 de plek in de auto.

Ik denk in de benzineleiding van voor de benzinepomp. Ik heb me het leplazerus gezocht naar een filter op mijn 99 en niet gevonden. Volgens mij is het niet 100% zeker dat je een benzinefilter hebt.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 24 jul, 2006 13:26

Bij mijn 90 zat die (duidelijk zichtbaar trouwens) in de leiding tussen benzine pomp en carb.

Het is trouwens in dat geval gewoon een universele. Ik heb de mijne toen met wat moeite in mijn beste tjechies gekocht.

Plaats reactie