Cilinders
-
Bas
- Geregistreerd lid
Cilinders
Beste mensen,
Vandaag het bericht gekregen dat mijn auto op maximaal drie cilinders rijdt. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gebrek aan vermogen de laatste tijd en het slurpen van benzine.
De auto wordt over twee weken gerepareerd en tot die tijd rijd ik met maximaal drie cilinders. Kan geen kwaad heb ik begrepen, zolang ik de auto maar niet overbelast. Ik hoop dat dit klopt, want de komende weken staan er toch wat aardige routes op het programma... En om nu elke keer contact op te nemen met de ADAC lijkt me ook geen succes.
Wellicht dat jullie me wat meer over cilinders kunnen vertellen, want ik heb niet echt een idee waar het allemaal over gaat.
Groeten,
Bas
Vandaag het bericht gekregen dat mijn auto op maximaal drie cilinders rijdt. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gebrek aan vermogen de laatste tijd en het slurpen van benzine.
De auto wordt over twee weken gerepareerd en tot die tijd rijd ik met maximaal drie cilinders. Kan geen kwaad heb ik begrepen, zolang ik de auto maar niet overbelast. Ik hoop dat dit klopt, want de komende weken staan er toch wat aardige routes op het programma... En om nu elke keer contact op te nemen met de ADAC lijkt me ook geen succes.
Wellicht dat jullie me wat meer over cilinders kunnen vertellen, want ik heb niet echt een idee waar het allemaal over gaat.
Groeten,
Bas
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Cilinders
Misschien moet je deze vraag ff onder de 900 classic rubriek stellen. Daar is veel meer aandacht voor problemen. Lijkt mij nooit lekker cilinders die uitvallen, hoewel Cadillac werkt met uitschakelbare cilinders (2 of zelfs 4 van de
. Ik zou denk ik niet lange tripjes gaan doen. Puur gevoelsmatig.
-
Hannes
- Forum Admin
Even vraagje, Waarom loopt die op drie cilinder?
Maar echt goed is het nooit om er mee door te rijden. Maar gelukkig kan een saab blok veel hebben en als alles in de motor voldoende olie krijgt kan het tijden goed gaan.
Maar vraag 1 blijft waarom loopt die op drie cilinders?
Hannes
Maar echt goed is het nooit om er mee door te rijden. Maar gelukkig kan een saab blok veel hebben en als alles in de motor voldoende olie krijgt kan het tijden goed gaan.
Maar vraag 1 blijft waarom loopt die op drie cilinders?
Hannes
-
Bas
- Geregistreerd lid
Volgens de garage is er minimaal 1 cilinder verbrand. Geen idee hoe dat mogelijk is, maar daardoor rijdt de auto nu op maximaal 3 cilinders. Vandaag van een vriend van mij te horen gekregen dat als je de cilinders laat vervangen je motor al weer een heel eind gereviseerd is, klopt dit? Ik ben namelijk van plan, ondank de hoge kosten, de cilinders te laten vernieuwen. Wellicht is het verstandiger om dit niet te doen en uit te kijken naar een andere Saab, aan de andere kant weet ik bij een vergelijkbare auto niet wat de eventuele problemen zullen zijn...
Op het voorstel van de garagehouder ben ik in iedergeval niet ingegaan, hij bood me een Fiat aan
Groeten,
Bas
Op het voorstel van de garagehouder ben ik in iedergeval niet ingegaan, hij bood me een Fiat aan
Groeten,
Bas
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Ruilblok zou mooi zijn. Maar kan je een betrouwbare vinden? Altijd de issue als ie eenmaal is uitgebouwd en ff zo niks te meten is. En kan die tegen niet teveel kosten ingebouwd worden? Ff rondvragen. Bij jou in de buurt (Wijk bij Duurstede) zitten een stel Saabboys in een boerenschuur die van alles opknappen. Misschien kan er zelfs een leuker blok in.
Alternatief. Er wordt nu exact zo eentje als ik heb (in grijsgroen) in Waddinxveen aangeboden (marktplaats). Die lijkt me op het eerste gezicht okiedokie. En er kan nog wat van het bedrag af denk ik zo. En dan die van jou als sloopauto gebruiken of wegbrengen...
Alternatief. Er wordt nu exact zo eentje als ik heb (in grijsgroen) in Waddinxveen aangeboden (marktplaats). Die lijkt me op het eerste gezicht okiedokie. En er kan nog wat van het bedrag af denk ik zo. En dan die van jou als sloopauto gebruiken of wegbrengen...
-
Bas
- Geregistreerd lid
Hoi Ralph,
De auto op marktplaats heb ik ook zien staan. Ziet er inderdaad prima uit en heeft nog relatief weinig km's gereden (ivm de 383000km's die bij mij op de teller staan). Ik ga nog even goed nadenken wat ik ga doen, nieuwe cilinders of andere auto. Nadeel van de aangeboden auto was dat deze niet op gas rijdt en ik vind gas toch wel erg prettig rijden.
Groet,
Bas
De auto op marktplaats heb ik ook zien staan. Ziet er inderdaad prima uit en heeft nog relatief weinig km's gereden (ivm de 383000km's die bij mij op de teller staan). Ik ga nog even goed nadenken wat ik ga doen, nieuwe cilinders of andere auto. Nadeel van de aangeboden auto was dat deze niet op gas rijdt en ik vind gas toch wel erg prettig rijden.
Groet,
Bas
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
de mededeling dat je op gas rijdt doet bij mij t alarmbelletje rinkelen; verbrande kleppen door rijden op lpg komt relatief vaak voor, heb ik zelf ook eens mogen hebben bij een f*rd m*nde* (in andere opzichten ook een niet al te fijne wagen).
laat dus in ieder geval ook de afstelling van die lpg installatie ook goed nakijken.
succes ermee.
laat dus in ieder geval ook de afstelling van die lpg installatie ook goed nakijken.
succes ermee.
-
Hannes
- Forum Admin
Als je een andere auto wil kopen is dit inderdaad het moment. Wel goed even op een rij zetten of de "nieuwe" echt op alle punten beter is.
Wij hebben onze kop ook laten reviseren (met nieuwe kleppen en klepzetels). Van nieuwe cilinders heb ik nog nooit gehoord. Maar ik ga er effe vanuit dat er kleppen bedoeld worden. Onze T8 loopt weer als een zonnetje met z'n nieuwe kop. En zo'n gereviseerde kop is dat tenmiste ook echt nieuw en heel belangrijk geschikt voor gas.
Dat heeft een ruil blok natuurlijk niet.
Tenminste niet zeker.
Hannes
Wij hebben onze kop ook laten reviseren (met nieuwe kleppen en klepzetels). Van nieuwe cilinders heb ik nog nooit gehoord. Maar ik ga er effe vanuit dat er kleppen bedoeld worden. Onze T8 loopt weer als een zonnetje met z'n nieuwe kop. En zo'n gereviseerde kop is dat tenmiste ook echt nieuw en heel belangrijk geschikt voor gas.
Dat heeft een ruil blok natuurlijk niet.
Tenminste niet zeker.
Hannes
-
Bas
- Geregistreerd lid
Beste mensen,
De revisie is uitgevoerd en de motor klinkt weer perfect en de auto loopt weer zoals het hoort! Erg fijn
Bas
De revisie is uitgevoerd en de motor klinkt weer perfect en de auto loopt weer zoals het hoort! Erg fijn
Bas
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Bas schreef:Beste mensen,
De revisie is uitgevoerd en de motor klinkt weer perfect en de auto loopt weer zoals het hoort! Erg fijn![]()
Bas
Nog "AUW!" gedaan in de chequeboek department?
-
Bas
- Geregistreerd lid
Ze zeggen dat je iets voor je hobby moet over hebben...
Bas
Bas
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Goed om te horen dat je bolide weer op de weg is. En auto-rijden kost helaas veel, vooral als je soeft in een saab
Sjapo dat je er trouwens voor kiest om redelijk wat geld in de saab 90 te stoppen, zo blijven ze tenminste op de weg. Hulde aan de liefhebber, want waarschijnlijk had je voor het geld van je revisie ook een kleine japans pruttelbakje kunnen kopen

-
Bas
- Geregistreerd lid
Maar wie wil er nu rond rijden in een Japans pruttelbakje? Geef mij maar een degelijke Saab!!!