Alweer meer dan een jaar geen update over Fien, het is weer eens tijd. Heel veel te melden is er tot voor kort ook niet geweest, technisch is het een probleemloze Saab, naast een grote beurt tijdens de winterpauze heeft Fien alleen een volledig vernieuwde ontsteking gekregen (verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies) toen het soepel starten van de winter nogal achteruit was gegaan. En sinds dit voorjaar vers opgeknapte Inca's!
Twee weken geleden is mijn vrouw echter met Fien in een kettingbotsing op de snelweg terechtgekomen. Het goede nieuws is a) dat er geen gewonden waren (het belangrijkste natuurlijk) en b) dat de schade met dank aan trekhaak en de geweldige bumpers eigenlijk heel beperkt is. Het slechte nieuws is dat er nu een weinig charmante trekhaarkvorige deuk in de voorbumper zit. Als iemand een knappe voorbumper in de aanbieding heeft houd ik mij aanbevolen.
Ik moet alleen wel bekennen dat de gedachte bij opgekomen is om Fien misschien aan een andere liefhebber te verkopen. Ja, dat zijn drie voorbehouden in één zin. De reden is dat we als gezin ons wagenpark weer eens aan het omgooien zijn: mijn vrouw (die twee keer per week in de 90 reed) heeft nu zelf een autotje gekocht en ik ben een 9-5 Aero Estate op LPG aan het zoeken als opvolger voor mijn huidige leaseauto. Dat maakt Fien onze derde auto en ik ben bang dat ik volgend jaar te weinig kilometers met haar ga maken en dat ze daar niet beter van gaat worden. Anyhow, ik ben zeker niet zover dat ik nu een advertentie ga plaatsen voor Fien. Maar eventuele liefhebbers die op zoek zijn naar een 90 die in basis goed is, maar ook wel verbeterpunten heeft (m.n. optisch) mogen me wel benaderen met een berichtje, zie dit als een interessepeiling.
Tot slot nog twee plaatjes: Fien in volle glorie bij de Posbank (pre-botsing) en tijdens de montage van haar verse Inca's.