Inmiddels kan ik er ook weer om lachen
Laatst bij het starten vond ik dat ie wel even erg hoog liep de eerste paar tellen (vind je 't gek, hij kon zijn gassen niet kwijt!). Later die dag kwam de bekende alfa-sound vanuit het vooronder, vergezeld van klapperende/rammelende geluiden. Hij trekt vlotter op (minder weerstand blijkbaar). Bij stationair lopen is ie muisstil.
Mijn diagnose is: de schotten in de voorste demper hebben een optater gehad bij de start en zitten nu los. Balen, dat ding is pas twee jaar oud!
Afijn, hoe goede voorzorgen zonder voldoende nadenken tot andere schade kunnen leiden! Weer echt iets voor mij, dit.
Ik kan hem nu ook niet laten maken want terwijl ik dit typ wordt de hele straat opgebroken, dus de Saab heeft de komende weken huisarrest. Kan ik over mijn zonden gaan nadenken, het matras hoger ophangen en wat gaan rondbellen naar Kwikfitters en zo wat zoiets gaat kosten.
Het omwisselen met de middendemper van de donor ga ik denk ik niet doen. Ik weet niet hoe oud dat ding is (was wel stil toen ik hem hierheen reed een jaar terug), maar ik heb geen brug en dat wordt een gedoe.
Hopelijk medio/eind september weer in de vaart, zodat ik er vóór de winterstalling toch nog wat lol van kan hebben..........