Niet allemaal tegelijk....

1985-1987
Plaats reactie
ralph12
Geregistreerd lid

Niet allemaal tegelijk....

Bericht door ralph12 » ma 21 aug, 2006 17:16

Okee, eerst dit. Zeker een week niet gereden met de 90. Vandaag starten zoals gewoonlijk, no problemo.... Ging die na een km of wat pruttelen alsof het een Kever motor is.... Tsjak. Motor slaat af....

Vergeten benzine bij te gooien. Afijn, dichtst bijzijnde tankstation, 2 litertjes gehaald. Gestart. Afslaan.... slippende koppeling... met handrem tot stilstand zetten in druk verkeer....

Je begrijpt het: vuil in de carb. Is dat moeilijk opruimen???

Afijn, ik heb voor een tientje een linker spiegel gehaald op De Liede. Met dode hoek. Op zich wel blij.

Nou komt het. Ik heb het gehaald uit een 4 deurs 900 met blauwe Pullman bekleding. Zag er nog erg goed uit. Dat stoffie is sowieso erg bestand.

Je weet wel die stoelen net als in een Red Arrow, maar dan niet beertjes bruin.

Ik dacht dat de tent Nispen heet of zo....

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 22 aug, 2006 13:03

hm, ik geloof dat ik de laatste 90 rijder ben.... :?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 22 aug, 2006 13:23

Dan zal deze 99 rijder maar even reageren :wink:

Balen man ;-|+

Carburateur schoonmaken kan erg vervelend zijn, maar het is een kwestie van opschoeven alles waar benzine zit schoonmaken en weer in elkaar zetten (met verse pakkingen). En dan hopen dat de kanaaltjes waar je niet bij of in kon niet verstopt zijn :?

Heb je geen benzinefilter? Ik geloof dat die er standaard niet op zit, maar je hebt nu bewezen dan het best nuttig kan zijn om er alsnog 1 op te zetten. :?

Oh ja, ik zit al lekker in mijn 99, dus het interieur laat ik aan me voorbij gaan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 22 aug, 2006 13:29

4 deurs interieur is ook niet zo interessant voor een 2 deurs.... :wink:

misschien dat ik zaterdag even langsrij/

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 22 aug, 2006 13:39

op alle auto's zitten toch fuel filters.....?? he Jelg, kan die rooie 900 weer terug als plaatje i.pv. dat vliegtuig.... (Friendship is toch al een mooier vliegtuig.... dus als je een keer DAFje aanschaft, dan mag het wel)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 22 aug, 2006 13:45

ralph12 schreef:op alle auto's zitten toch fuel filters.....??
Nou ehh.....nee. Mijn 99 heeft er (nog) geen en ik weet dat Steve-O (90) hem er zelf tussen heeft gezet. Voor zover ik weet zijn de 99 (carburatie) en 90 zonder benzinefilter geleverd.

Waarom????... :fight_headbang:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 22 aug, 2006 15:12

ik geloof dat ik er 1 in de 99 heb zitten..... 8)
he Jelg, kan die rooie 900 weer terug als plaatje i.pv. dat vliegtuig....
na de Fokker 50 [annex F27 Friendship] is deze Saab 2000 toch wel het mooiste [hedendaagse] turbo-prop toestel... en 1 van de snelste. Helaas ook voortijdig aan zijn eind gekomen doordat ie toch niet zo geliefd was als zijn kleinere voorganger, de SF340, en daarmee een relatieve zeldzaamheid.

ik zal eens nadenken over je verzoek..

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 22 aug, 2006 16:14

Wat de deuren betreft, heb je gelijk en hoort mijn opmerking ook niet hier. Want 90's zijn de enige classics die altijd met klapstoelen horen te worden uitgerust.

Voor een grijze of blauwe 99 zou het een moord oplossing zijn. Ik zit :lol: nog steeds versteld van het veel betere comfort dan van de oude 90 stoelen. Minder zweterig ook door de vele kleine haartjes.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 22 aug, 2006 20:51

Een saab 90 heeft geen benzinefilter. En carb kan je toch ook reinigen met carb-reiniger (bij de autohandel, benzinepomp of praxis)? Gooide ik er altijd preventief in en werkte prima! Anders even openmaken en nalopen, is een twee uurtjes werk en je stinkt twee dagen naar benzine :lol: :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 22 aug, 2006 22:34

jelger schreef:na de Fokker 50 [annex F27 Friendship] is deze Saab 2000 toch wel het mooiste [hedendaagse] turbo-prop toestel... en 1 van de snelste. Helaas ook voortijdig aan zijn eind gekomen doordat ie toch niet zo geliefd was als zijn kleinere voorganger, de SF340, en daarmee een relatieve zeldzaamheid.

ik zal eens nadenken over je verzoek..
Jelger, kunnen we hier geen poll van maken? Welk plaatje het leukste is voor jouw Avatar?

ff paar plaatjes bij mekaar zoeken en stemmen maar. Vind het vliegtuig ook geen porem. Ik stem dan op jouw rood lederen (licht gephotoshopte) interieur van je Amerikaantje.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 22 aug, 2006 23:16

Ik zou ook even een standaard benzine filter installeren voor het geval er nog meer rommel uit de tank los komt.

Kost haast niks, kan gewoon in de rubberen benzineleiding richting de carb.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 23 aug, 2006 16:39

taaffert schreef:
Jelger, kunnen we hier geen poll van maken? Welk plaatje het leukste is voor jouw Avatar?

ff paar plaatjes bij mekaar zoeken en stemmen maar. Vind het vliegtuig ook geen porem. Ik stem dan op jouw rood lederen (licht gephotoshopte) interieur van je Amerikaantje.
misschien dit wat?

Afbeelding

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 24 aug, 2006 13:46

Overigens trof ik onder de motorkap wat losgeschoten slangetjes.... Verdroogd. Dus ik moet op slangenjacht vanmiddag.

Geen prut in de carb dus...

Plaats reactie