Hoi,
Gisteravond een probleem gekregen. Heb een saab 90 uit 1986 (oude van Hannes), wagen liep als een zonnetje op gas. Totaal geen problemen mee.
Echter gisteren had ik de gas tank leeg, dus over op benzine. Geen problemen. 20 km later een tankstation getroffen dus gas weer gevult. Echter weg rijden op gas ging niet meer. Onderweg nog een aantal malen geprobeerd ook niks. Vanochtend wederom niks.
Benzine geen problemen. Bij gas lijkt het wel of er geen toevoer is (tja en dan is het wel erg lastig om te starten).
Op advies van Hannes het relais vervangen van de gasinstallatie omdat deze toch al niet te best was (stopte niet) maar ook dit heeft geen effect.
Wat kan dit zijn. Na overschakelen op benzine niet meer op gas kunnen rijden omdat er geen toevoer meer lijkt te zijn.
Op het forum heb ik het probleem nog niet kunnen spotten dus als iemand een antwoord voor mij heeft graag.
vrgr
Janmar
niet meer op gas kunnen rijden
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik neem aan dat je wel de schakelaar een poos in de middenstand hebt gehad totdat zo goed als alle benzine weg is? [dus toeren op 2500 oid houden en als dat dan goed wegzakt dan pas de schakelaar naar de gas stand]
ik zou geen pasklare verklaring hebben. als de auto in de gasstand staat, hoor je dan wel het relais achterin bij de tank klikken bij contact aanklikken?
ik zou geen pasklare verklaring hebben. als de auto in de gasstand staat, hoor je dan wel het relais achterin bij de tank klikken bij contact aanklikken?
-
janmar
- Geregistreerd lid
ik ben gisteren nog even met het relais aan het werk geweest maar ook hier kan ik niet meteen de oorzaak in vinden.
ik ga zo het electrisch eens nalopen want het kan haast niet anders dat een elektrisch probleem zijn lijkt me. Immers na het uitschakelen (electrische schakelaar) wil het ga niet meer stromen. lijkt me dat er dus geen signaal oid komt.
als het iets anders dan elektrisch zou zijn dan is het wel heel erg toevallig.
ik ga zo het electrisch eens nalopen want het kan haast niet anders dat een elektrisch probleem zijn lijkt me. Immers na het uitschakelen (electrische schakelaar) wil het ga niet meer stromen. lijkt me dat er dus geen signaal oid komt.
als het iets anders dan elektrisch zou zijn dan is het wel heel erg toevallig.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
janmar
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid