NOG AL WAT KOSTEN OP DE KOP
-
mmd1962
- Donateur (2x)

NOG AL WAT KOSTEN OP DE KOP
eerste apk met de remmerij, toen eigen belang welliswaar een trekhaak,
toen een nieuwe koppeling, en daar over heen nog eens een kapotte dynamo.
nou zit er toch bijna alles weer nieuw op wat stuk kon gaan wat nog al vrij duur is.
ik snap het niet helemaal, ik rijd rustig en ben geen scheurijzer of eentje die iets verropt.
dus normaal zal ik dan toch langer met dingen moeten kunnen doen.
toen een nieuwe koppeling, en daar over heen nog eens een kapotte dynamo.
nou zit er toch bijna alles weer nieuw op wat stuk kon gaan wat nog al vrij duur is.
ik snap het niet helemaal, ik rijd rustig en ben geen scheurijzer of eentje die iets verropt.
dus normaal zal ik dan toch langer met dingen moeten kunnen doen.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
mmd1962
- Donateur (2x)

-
Paul99
- Geregistreerd lid
2 ton is toch best een respectabele km-stand? Menig auto laat het vanaf dat moment afweten. Onze auto zijn voor de rest zo goed dat het loont om er nieuwe onderdelen op te zetten en lekker door te tuffen.mmd1962 schreef:dankje voor de opbeurende berichten![]()
maar ik bedoel er staat nog maar bijna 200000 km op de teller,
dan is het toch wel vrij snel dacht ik of vergis ik me daar in?
Een golfje wordt afgeschreven bij 2 ton, bij een saab zet je er een nieuwe koppeling in en rij je verder
-
mmd1962
- Donateur (2x)

oke daar heb je weer helemaal gelijk in Paul,
en hoe rij je dan ook nog verder erg comfortabel en met volle veiligheid.
ja ik aan de andere kant je hebt ook geen zo'n goede auto, voor beneden de 1000 euro, waarvan je weet dat er die dingen allemaal weer op gekomen zijn.
ik wil haar eigelijk ook helemaal nit kwijt, want ik wil er een oldtimer van maken.
omdat er sowieso in Drenthe heeeeel erg weinig 90 rijden.
maar het lijkt nu zoveel denk ik omdat alles tegelijk komt.
maar kan je er weer 200000 kilometer mee rijden, waar praten e dan over?dan is het nog maar 0,005 eurocent per kilometer
en hoe rij je dan ook nog verder erg comfortabel en met volle veiligheid.
ja ik aan de andere kant je hebt ook geen zo'n goede auto, voor beneden de 1000 euro, waarvan je weet dat er die dingen allemaal weer op gekomen zijn.
ik wil haar eigelijk ook helemaal nit kwijt, want ik wil er een oldtimer van maken.
omdat er sowieso in Drenthe heeeeel erg weinig 90 rijden.
maar het lijkt nu zoveel denk ik omdat alles tegelijk komt.
maar kan je er weer 200000 kilometer mee rijden, waar praten e dan over?dan is het nog maar 0,005 eurocent per kilometer
-
sb129h
- Donateur (2x)

Blijven doorgaan met die 90!
Er zijn weinig auto's van andere merken die zover komen! En als er bij "zo'n andere auto" iets kapot gaat, dan kost 't ook geld!
Ik heb net te horen gekregen dat de reparatie aan de kop van m'n 90 me een kleine 400 euri
gaat kosten voor verse klepzittingen, de kop vlakken en het standaard checken, als ik het goed heb. Komt dan nog een verse koppakking bij. "Maar dan is-tie weer helemaal toppie!"
(Ik heb wel het
geluk dat Cornell twee rechterhanden heeft, anders kon ik er nog een bult aan arbeidskosten bij optellen.)
Ik kan niet echt zeggen dat ik op jaarbasis veel kwijt ben aan de 90, veel rijden geeft gewoon meer kosten in mijn geval.
Lian
Er zijn weinig auto's van andere merken die zover komen! En als er bij "zo'n andere auto" iets kapot gaat, dan kost 't ook geld!
Ik heb net te horen gekregen dat de reparatie aan de kop van m'n 90 me een kleine 400 euri
(Ik heb wel het
Ik kan niet echt zeggen dat ik op jaarbasis veel kwijt ben aan de 90, veel rijden geeft gewoon meer kosten in mijn geval.
Lian
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Slangetje afgelopen weekend 4,55 euro. Dat was het voor het afgelopen jaar. Behalve dan APK + Grote beurt.
Maar ik realiseer me dat ik in de handjes mag klappen. De man van wie ik de 90 kocht had geen onderh. papieren. Heb ik een maand later bij Arijjansen opgehaald: uitdraai van alle onderhoud. Toen bleek dat zo'n beetje alles wat vervangen moest worden, gewoon netjes op tijd was vervangen.
Ik had alleen een lekke koppeling 2 jaar terug. Is het enige de afgelopen (over een paar dagen) 2 1/2 jaar. Volgens mij een record. Afkloppen yes...
Maar ik realiseer me dat ik in de handjes mag klappen. De man van wie ik de 90 kocht had geen onderh. papieren. Heb ik een maand later bij Arijjansen opgehaald: uitdraai van alle onderhoud. Toen bleek dat zo'n beetje alles wat vervangen moest worden, gewoon netjes op tijd was vervangen.
Ik had alleen een lekke koppeling 2 jaar terug. Is het enige de afgelopen (over een paar dagen) 2 1/2 jaar. Volgens mij een record. Afkloppen yes...
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

Laat je niet uit het veld slaan door reparaties en kosten. Het zijn nu eenmaal oudere auto's en dan "mag" het nu en dan eens voorkomen.
Een stuk terug op de 90-site heb ik een posting gemaakt over alle kosten die onze 90 vanaf nieuw gehad heeft. Inmiddels garagerekeningen ter grootte van de nieuwwaarde (!!) maar we hebben hem nog steeds.
Het grappige was dat je niet echt duur rijdt, want je afschrijving is zo goed als nihil!!
Dus carry on (ik ga binnenkort ook weer 140 euri lappen voor een voorste uitlaatdemper.....)
Een stuk terug op de 90-site heb ik een posting gemaakt over alle kosten die onze 90 vanaf nieuw gehad heeft. Inmiddels garagerekeningen ter grootte van de nieuwwaarde (!!) maar we hebben hem nog steeds.
Het grappige was dat je niet echt duur rijdt, want je afschrijving is zo goed als nihil!!
Dus carry on (ik ga binnenkort ook weer 140 euri lappen voor een voorste uitlaatdemper.....)
-
mmd1962
- Donateur (2x)

-
RoccoH
- Donateur (5x)

waarvoor dan als ik vragen mag, want dat is me nergens echt duidelijk geworden...mmd1962 schreef:...
wel weer bijna 900 euro gekost ...
Ik vind 400 euri voor een (bijna) complete koprevisie anders erg meevallen hoor! enne, ik ben benieuwd wat de compressiewaarden zijn met de gereviseerde kop!sb129h schreef:...
Ik heb net te horen gekregen dat de reparatie aan de kop van m'n 90 me een kleine 400 eurigaat kosten voor verse klepzittingen, de kop vlakken en het standaard checken, als ik het goed heb. Komt dan nog een verse koppakking bij. "Maar dan is-tie weer helemaal toppie!"
...
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

En m'n 90 doet 't sinds afgelopen zaterdag weer (na 2 maanden stilstand...
), is zaterdag ook gelijk grondig gewassen, en heeft er al weer heel wat woon-werkkilometertjes bijstaan.
Het machien loopt weer als een zonnetje
!
(En ik heb vernomen uit betrouwbare bron: die ouwe 90 rijdt lekkerder dan een 900i!
)
Het machien loopt weer als een zonnetje
(En ik heb vernomen uit betrouwbare bron: die ouwe 90 rijdt lekkerder dan een 900i!
-
mmd1962
- Donateur (2x)

RoccoH schreef:mmd1962 schreef:...
wel weer bijna 900 euro gekost ...
waarvoor dan als ik vragen mag, want dat is me nergens echt duidelijk geworden...
Nou RoccoH,
dat was alleerst voor de apk, een nieuwe remklauw met een nieuwe aandrijfas sok, daarover nog natuurlijk het arbeidsloon, toen nieuwe koppelingsplaten en later een nieuwe druk cilinderde sender was kapot, dus de koppeling kon ik heel ver intrappen.
en dat heeft al met al ruim 900 euro gekost.
nu laat ik er een alarm centrale deurvergrendeling opzetten, en een nieuwe geluidsinstallatie