benzine lekkage

1985-1987
Plaats reactie
laurens
Geregistreerd lid

benzine lekkage

Bericht door laurens » vr 08 sep, 2006 20:22

Hallo mede forummers,

Zojuist de saab 90 weer gestart, na een week te hebben stil gestaan. Het starten deed ie moeiteloos. Even onder de motorkap gekeken, of alles nog wel in orde is, wat bleek, er stroomde rijkelijk benzine uit het gaatje van de brandstofopvoerpomp. Ik heb de motor gelijk afgezet.

Ik heb de volgende vragen:
1)...is de brandstofopvoerpomp defect, of kan deze nog worden gerepareerd?
2)...waar is een nieuwe brandstofopvoerpomp te verkrijgen, behalve dan bij een dealer? (elferink misschien)
3)...als ik deze brandstofopvoerpomp moet vervangen, kan ik dit zelf doen?

Ook andere nuttige tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes,

Laurens

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 08 sep, 2006 21:30

Je pomp is kapot. Er zit een membraan in en die is waarschijnlijk gescheurd. De pomp kan je sowieso bij Elferink halen, maar misschien kan de plaatselijke onderdelenboer hem ook wel bestellen. En ik heb hem ook wel voor je. PB als je interesse hebt.

Het eropzetten kan je misschien wel zelf. Als je een beetje handig bent..... Slangetjes los, (niet meer roken :wink: ), boutjes los, oude pomp weggooien, nieuwe pomp met nieuwe pakking (!!!!!!) plaatsen, boutjes vast, slangetjes vast. Maar wel een hele grote waarschuwing :!: : de pomp wordt aangedreven door de nokkenas via een slangetje met een plastic dopje. Het dopje is fragiel maar essentieel. Als het stangetje niet meer goed in de nokenas zit, of de as van de pomp niet goed in het dopje zit, dan gaat de zaak kapot en sta je heel snel stil.

Plaats reactie