Probleem Binnenverlichting....?

1985-1987
Plaats reactie
Jessy
Geregistreerd lid

Probleem Binnenverlichting....?

Bericht door Jessy » wo 13 sep, 2006 22:32

Sinds gisteren heb ik dat dus :?

De binnenverlichting gaat niet meer uit! Heb al vanalles geprobeerd, alle schakelaars (bij het contact en op de verlichting zelf) alle kanten op gezet, maar het licht blijft aan? Deuren open of dicht, koplampen aan of uit, niets mag baten; het licht_blijft_aan :(

Net maar ten einde raad de twee fittingen opengemaakt en de stekkertjes van beide lampjes losgemaakt (symptoombestrijding), het enige wat nu nog brandt is de verlichting van het contactslot. Gelukkig startte de auto nog na (blijkt achteraf) meer dan 24 uur met de binnenverlichting aan te hebben gestaan...

Wie kent dit probleem? Where do I start?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 14 sep, 2006 7:42

Is voor zover is weet een serieschakeling van twee schakelaars, in jouw geval 1 boven de linker b-stijl en 1 in de kofferbak. persoonlijk vind ik dat ook niet handig maar Saab zal er vast een goede reden voor hebben gehad. Beide schakelaars proberen dus, en anders is het waarschijnlijk een draad van de verlichting die eerder aan massa ligt dat zou moeten, doorgeschuurd oid dus...
Cornell

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » do 14 sep, 2006 8:28

Schakelaar van de binnenverlichting boven de pook die blijft hangen?
koen

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 14 sep, 2006 8:37

kql schreef:Schakelaar van de binnenverlichting boven de pook die blijft hangen?
koen
Denk ik ook. Of per ongeluk op aan gezet.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 14 sep, 2006 22:06

paul99gl83 schreef:
kql schreef:Schakelaar van de binnenverlichting boven de pook die blijft hangen?
koen
Denk ik ook. Of per ongeluk op aan gezet.
Jessy, dit is vaktaal om aan te duiden dat er mogelijk sluiting zit in de schakelaar tussen de voorstoelen. Mocht dat het zijn, kan ik je een werkend exemplaar opsturen. Probeer s.v.p. wel eerst vast te stellen of het niet het eerdergenoemde euvel is. Anders ben je nog niet geholpen en wordt alleen TPG er een paar euro rijker van.

Steven

Plaats reactie