Ik heb vorig weekend een 90 opgehaald in Profondeville, die ooit zou aangekocht zijn in Bornem.
De 90 heeft 80 000km en de laatste keuring is van 2003. De lak heeft wat schade en 2 deukjes, maar verder is de carrosserie in zeer goede staat! Enkel de verstevigingen in de motorkap zijn rot.
De auto heeft lang buiten gestaan, waardoor de zetels verschenen zijn. Er lag een magazine op de achterbank en op de passagierszetel, dit staat er in gebrand. De bekleding van de spijlen naast de achterruit is kapot. Het bovenste leer aan de zijruiten is ook veel lichter geworden. Uiteraard hangt de dakbekleding ook los.
Ik ben het volgende van plan:
-Alle remklauwen reviseren
-Rubberen remleidingen vervangen (alle stalen remleidingen zien er nog zeer goed uit)
-Alle remblokken vervangen (de achterste remblokken zijn eigenlijk zo goed als niet gebruikt, maar ik heb schrik dat het materiaal niet goed meer zou zijn na 17 jaar stilstaan)
-Voorste remschijven vervangen
-Banden
-Onderhoud motorolie + filter, transmissieolie, luchtfilter, benzinefilter(is die er?), remvloeistof, koelvloeistof
-Delco + kabels + bougies
-Ruitenwissers
-Kabel motorkap
-Carburateur ultrasoon reinigen en reviseren
-Slang preheater
-Benzinetank reinigen
-De fineersticker vervangen
-Alle lampen vervangen
-Speling wielen controleren
-Klem batterij zoeken
-Andere motorkap zoeken
-3 wieldoppen zoeken
-Dakbekleding terug monteren na herspuiten
Enkele vraagjes:
-Hebben jullie tips om wat aan het kleur van het stof van de zetels te doen? De leren bekleding van de deuren moet wel te herstellen zijn.
-Zit er een kabinefilter in?
-Vervang ik best de dichtingen van de benzinepomp of blijf ik er af zolang die niet stuk is?
-Past een stuur van een 96?
-Zijn er nog dingen die ik best controleer? Silent blocks van de motor?
-Welke banden zijn jullie tevreden van?
-Zijn er verschillende carburateurs op de 90 gemonteerd?
-Waar gaat de preheater slang naartoe van de luchtfilter?
-Zou ik de fineersticker kunnen vervangen door echte fineer, of zou dit loskomen door het anders uitzetten van het dashboard?
-Hebben jullie remblokken aan raden?
Enkele foto's: