Ben lekker bezig geweest. De uitlaat van de "goeie" 90 zelf vervangen (middendemper) en bij spruitstuk moeren vastgezet. Joepie. helemaal o.k.
toen bij de donor-90 het schakelhuis-inclusief-contactslot vervangen (slot was nl. lam), een leuk puzzeltje wat helemaal gelukt is (nog bedankt NIke!!)
Ja en dan wil je hem, na meer dan een jaar stilstand, wel even starten ook natuurlijk. Accu van de "goeie" 90 erin, starten. Na enig aandringen: bingo!! Loopt meteen prachtig rond, blij blij. Heeft ook maar 139.000 km op de klok, en dat merk je.
Loop tevreden naar de geopende motorkap en zie dat de benzine royaal over het blok gutst. Niet meer zo blij. Snel uitgezet voordat hele garage met 3 saabs in vlammen opgaat.
Later nog eens geprobeerd met veel oude lappen om de benzinepomp, en goed bestudeerd: en ja, die is lek. En niet zo'n beetje ook. Hij bestaat uit twee helften, en precies uit de naad daartussen komt heel veel benzine. Je kunt de ene helft (waar de slangetjes aan zitten) ook heel makkelijk verdraaien ten opzichte van de andere.
Mijn leken-diagnose: pakkingen lek. Pomp niet kapot want motor loopt prachtig, ook na 10 minuten (en heel veel extra lappen).
Wat denken jullie, klopt dit?
En zoja, is dat ook iets voor een leken-sleutelaar (lijkt me haast wel, dat ding is zo prachtig bereikbaar). En ja, zijn er nog tips (waar haal ik zo'n setje, brezan of dealer, en waar moet ik op letten, moet je ze ergens mee insmeren of juist niet, kortom hoe doe ik dit).
Ik heb gespeurd op het forum met de trefwoorden benzinepomp en lek, bij 90, 99 en 900 classic, maar kon zo gauw geen topic vinden.
Tot slot: :Lian: fijn dat de jouwe weer rijdt!!!
Happy Saabing allemaal
(oja, als de benzinepomp straks o.k. is denk ik dat ik voor de hangende choke (met de hand terugduwen bij de carb) en de koppelingsplaten van de donor ga. Jullie zijn nog niet van me af, en straks moet ik nog een donor voor mijn donor gaan zoeken