90 van Marktplaats

1985-1987
dader
Geregistreerd lid

90 van Marktplaats

Bericht door dader » ma 06 nov, 2006 18:21

Is een uitlaat van een 90 dezelfde als van een 900?
Ik heb namelijk een 90 op het oog (ik zeg niet welke;-) waarvan de uitlaat stuk is.
Dit zegt natuurlijk niet veel want een uitlaat is lang, de verkoper had het over de pot.
Is dit duur en eventueel zelf te vervangen?

daan

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 06 nov, 2006 21:11

Zeker die rooie die voor een appelbeignet en een ei te koop staat op marktplaats.... 90 deelt zeker de uitlaat met een 900 carb versie.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 nov, 2006 21:13

het voorste stuk naar het uitlaatspruitstuk is denk ik wel iets anders.. of niet? het midden en eindstuk lijkt me wel het zelfde als van een 900 sedan

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » ma 06 nov, 2006 21:26

ralph12 schreef:Zeker die rooie die voor een appelbeignet en een ei te koop staat op marktplaats.... 90 deelt zeker de uitlaat met een 900 carb versie.
You've got me! Ik heb net mijn 900 verkocht voor een leuke prijs, reed op LPG maar ga nu met de trein naar werk dus ik dacht tijd voor wat anders, die van jou was ook een optie maar toen had ik mijn 900 nog.

Ik denk een goedkope 90 te kopen en die verder op te knappen met het 900 geld.

Die rode voor een oliebol en een tomaat lijkt mij wel leuk, helaas kan ik pas zaterdag kijken dus wie weet is zij dan al weg.

Bart W.
Geregistreerd lid

Bericht door Bart W. » ma 06 nov, 2006 22:23

dader schreef:
ralph12 schreef:Zeker die rooie die voor een appelbeignet en een ei te koop staat op marktplaats.... 90 deelt zeker de uitlaat met een 900 carb versie.
You've got me! Ik heb net mijn 900 verkocht voor een leuke prijs, reed op LPG maar ga nu met de trein naar werk dus ik dacht tijd voor wat anders, die van jou was ook een optie maar toen had ik mijn 900 nog.

Die rode voor een oliebol en een tomaat lijkt mij wel leuk, helaas kan ik pas zaterdag kijken dus wie weet is zij dan al weg.
Deze auto staat al maanden te koop.......Sinds de appelbeignets op 31 december 2005 werden gemaakt!

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » ma 06 nov, 2006 22:29

Bart W. schreef:Deze auto staat al maanden te koop.......Sinds de appelbeignets op 31 december 2005 werden gemaakt!
Staat ie echt al maanden te koop?

Bart W.
Geregistreerd lid

Bericht door Bart W. » ma 06 nov, 2006 22:43

dader schreef:
Bart W. schreef:Deze auto staat al maanden te koop.......Sinds de appelbeignets op 31 december 2005 werden gemaakt!
Staat ie echt al maanden te koop?
Ik heb mijn Saab 90 in februari dit jaar gekocht en ik heb deze rode omstreeks deze tijd al gespot op marktplaats. Heb je de linkerachterband gezien?? Lijkt mij lek. Overigens zegt het niets als hij al zo lang te koop staat, lakwerk ziet er niet slecht uit... , beter dan mijn bejaarde dame uit 1985.....die langzaam incontinent begint te raken.. Volgens de eigenaar stamt de wagen uit 1983, maar toen werd dit model nog niet geproduceerd.

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » ma 06 nov, 2006 22:58

dader schreef:

Als je een goedkope 90 zoekt om op te knappen: de mijne staat ook een beetje te koop.
Zie http://84.105.170.248/fotos/saab90.html/index.html
(heb een beetje een probleem om afscheid te nemen.... dus als iemand goedkope stalling weet hou ik me ook aanbevolen ...)
koen

edit: door een stroomstoring lag mijn server er gister uit .. moet 't nu weer doen

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » di 07 nov, 2006 9:39

kql schreef:
dader schreef:

Als je een goedkope 90 zoekt om op te knappen: de mijne staat ook een beetje te koop.
Zie http://84.105.170.248/fotos/saab90.html/index.html
(heb een beetje een probleem om afscheid te nemen.... dus als iemand goedkope stalling weet hou ik me ook aanbevolen ...)
koen
Je hebt een PB.

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » do 09 nov, 2006 15:34

Ik heb de topic titel even aangepast, ik ga zaterdag kijken bij die paars/rode 90 van Marktplaats voor 300 euro.

Als het koetswerk in goede staat is en er echt weinig roest op zit wil ik hem wel kopen.

Hij heeft 3 jaar stil gestaan en er zit geen accu in en de thermoswitch is
overleden + de remmen zitten een beetje vast, op zich kleine dingen.

Vraag is hoe krijg ik hem daar weg? Ik ben een keer met een geschorsde 900 van Utrecht naar Alkmaar gereden maar slim is dat niet.
Op zich ben ik niet bang dat er iets gebeurt.
Weet iemand of een 900i 8V het trekt om met een ambulance aanhanger en een 90 erop 200km te rijden?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 nov, 2006 16:03

mijn 90 is van Naarden naar Utrecht over lokale en provinciale wegen gesleept met een peugeot 307 en dat ging goed.

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » do 09 nov, 2006 16:06

jelger schreef:mijn 90 is van Naarden naar Utrecht over lokale en provinciale wegen gesleept met een peugeot 307 en dat ging goed.
Gewoon met een sleeptouw?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 nov, 2006 17:17

kabel heet zoiets ja.. :P

wel vermoeiend als geslepen besturder, maar best te doen. je moet de trekkende auto afremmen bij kruisingen en stoplichten etc.... de kabel moet zo strak mogelijk blijven om het optrekken en slepen zo soepel mogelijk te laten verlopen.

betekent wel dat als je remschijven bruin uitgelsagen zijn en piepen en kraken.. ze na zo'n rit wel mooi glimmen... :twisted:

het is te doen, maar zo'n kabel is vaak beperkt in lengte, dus zoek een rustig tijdstip en route uit om je niet teveel te laten stressen.. snel ga je niet..

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 09 nov, 2006 17:42

dader schreef:......de remmen zitten een beetje vast,.....
Ik zou niet eerder gaan slepen dan dat je 100% zeker weet dat de remmen goed zijn. Je loopt het risico je eigen auto en die van je hulpvaardige maat te slopen.

En als je geen apk hebt, dan mag het officieel niet.

Weet goed waar je aan begint.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 09 nov, 2006 23:15

Hey Daan!
Pas nog een 99 op gas (1104kg) gehaald op een huurambulance van 550 kg (ja, ja, ik weet het, er mag maar 1500 kg achter) achter een 900i 8v die een licht lekkende koppakking heeft.
Ook bijna 200 km getuft en zonder een centje pijn :P .
Heb je wel een E-rijbewijs?
Ook kan een rechthoekig-pijpvormige trekhaak wel eens dun worden door rot van binnenuit, ik ben ook al aan de 2e bezig, maar goed dat ik dit geintje niet met de eerste gedaan heb :roll: ..
Cornell :O:

Plaats reactie