De oplettende lezer (en die zijn hier genoeg) hadden al gezien dat mijn Saab de reis terug naar het Hoge Noorden heeft gemaakt. Van Belgie naar Noord-Nederland naar Zuid-Nederland naar Noord-Nederland. Ik speelde al langer met de gedachte om de Saab te verkopen, voor een jong gezin vind ik hem eigenlijk niet praktisch genoeg, maar serieuze plannen om hem te koop te zetten waren er nog niet. Deze week kreeg ik een berichtje van Sil die interesse in de 90 had en drie berichtjes later was het geregeld.
Vandaag was het afscheid van de Saab, je hoort dan een foto te maken van de wegrijdende auto om het topic mee af te sluiten. Dat was al mislukt, want de hond die naar buiten wilde had geen interesse in dergelijk sentiment. Met de 90 had ik een soms moeizame relatie, altijd een lijstje met klusjes, te weinig tijd daarvoor, niet praktisch genoeg, ik keek heel heel soms zelfs geen tweede keer om als ik weg liep. Maar ondanks dat alles, werd ik altijd blij van dat quirky autootje. Hij zag er vreemd maar leuk uit, had een prachtige kleur en reed heerlijk soepel. De laatste werd vandaag door Sil bevestigd en dat vind ik eigenlijk het grootste compliment van de tijd dat hij in m'n bezit was.
Het vervolg van de avonturen van de 90 kan je bij
Sil's Saabjes volgen. Voor mij begint een zoektocht naar iets praktischers en bruikbaars. Ik heb nog even serieus een klusproject van Sil overwogen, maar zoiets groots wil ik in deze fase niet. En heb ook serieus de 900 Turbo van Ewout overwogen, maar ik moet ook niet het gevoel hebben dat ik er zuinig mee moet doen. De tijd zal het leren, een leuke 900 5-deurs of misschien zelfs een 9000 Anni (dat ik me dat ooit nog hoor zeggen)... wordt vervolgd.
Nog even een flashback naar de dag dat ik hem ophaalde
$ 90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's