Ruit vervangen

1985-1987
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Ruit vervangen

Bericht door Gele aero » vr 09 jul, 2004 15:36

Tja dan zit je heerlijk in de 90 te zweven kijk je rechts omhoog en zie je een toch wel erg grote scheur in het voorruit zitten. Scheur is helaas te groot om het door de glasmannen op te laten knappen, dus waarschijnlijk een nieuw voorruit. En daarover twee vragen;
1. Kun je nog lang doorrijden met een scheur in het voorruit (circa 5 centimeter)?
2. Kun je het voorruit zelf vervangen, heb daar namelijk redelijk wat ervaring mee met een kever. Even een draadje door de rubber geul, een drukken aan de buitenkant en de ander het rubber over de rand trekken met het touwtje. Maar zit dit hetzelfde bij een 90 :?: :?: :?:

Gaarne help en alvast bedankt

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Ruit vervangen

Bericht door Gele aero » zo 11 jul, 2004 13:45

Ik heb zelf al effe zitten neusen vandaag en volgens mij gaat het wel lukken. Nu nog een raam op de kop tikken ergens. Zijn de ruiten van een 90, 99 en 900 hetzelfde :?:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 11 jul, 2004 20:40

de 90 zou dezelfde ruit als de 99 moeten hebben.

ik heb mij laten vertellen dat het raam van een 99 NIET hetzelfde is als dat van de 900

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 11 jul, 2004 20:45

jelger schreef:de 90 zou dezelfde ruit als de 99 moeten hebben.

ik heb mij laten vertellen dat het raam van een 99 NIET hetzelfde is als dat van de 900
bij elferink zijn ze inderdaad ook verschillend, dus.....

nhaakman
Geregistreerd lid

Bericht door nhaakman » ma 12 jul, 2004 21:40

Het raam van de 900 is HOGER dan van de 90 / 99. Ze hebben de luchthapper onder de voorruit weggehaald om meer zicht op de weg te hebben --> veiliger. Ik meen dat het om een centimeter of 3 gaat.

groeten,

Niels

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 12 jul, 2004 22:51

ja , zoiets zat ik me ook al te bedenken - heb het echter nooit feitelijk proberen vast te stellen 8)

mooie avatar Niels !

Stijn
Geregistreerd lid

Bericht door Stijn » ma 12 jul, 2004 23:20

Jouw avatar mag er ook zijn, jelger! 8)

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 13 jul, 2004 15:20

Complimenten voor beide inderdaad. Het moet dus een ruit van een 99 of 90 worden da's onderhand duidelijk geworden. Eerst maar eens kijken hoelang het ruit het uithoudt :roll: :roll:

Stijn
Geregistreerd lid

Bericht door Stijn » di 13 jul, 2004 21:28

Ik ga over twee weken een sloop 99 ophalen, eens kijken of daar een goede ruit in zit, ik laat het je wel weten als je interesse hebt.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 14 jul, 2004 9:23

Zou perfect zijn. Als je nog meer onderdelen kwijt wil van die 99 hou ik me aanbevolen :P :P :P Ben alleen in augustus wel drie weken op vakantie, dus als ik niet meteen reageer ligt het daar aan.

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » do 15 jul, 2004 20:24

Hoi mijn saab 90 heeft sinds december een scheur van ongeveer 4 cm boven in de hoek. Ik was bang dat deze scheur groter zou worden. Gelukkig is dit tot heden niet gebeurd. :lol:
gr Niels :!:

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 15 jul, 2004 21:45

Da's ongeveer dezelfde omvang als mijne, en die scheurt eigenlijk ook niet meer verder. Waarschijnlijk zit het nu ver genoeg van de pit af om verder te scheuren. Even afwachten hoe het op de vakantie gaat :roll: :roll: :roll:

Stijn
Geregistreerd lid

Bericht door Stijn » do 15 jul, 2004 21:56

Gele aero schreef:Zou perfect zijn. Als je nog meer onderdelen kwijt wil van die 99 hou ik me aanbevolen :P :P :P Ben alleen in augustus wel drie weken op vakantie, dus als ik niet meteen reageer ligt het daar aan.
Eh, het is een 99 van 1972, dus daar past alleen de voorruit van, ben ik bang, ik laat het je wel weten.

CeeBee
Geregistreerd lid

Bericht door CeeBee » wo 18 aug, 2004 18:32

Er staat op Marktplaats ook nog een rode 90 die gesloopt wordt (voor cross sport) en Henk batterink heeft nogal wat onderdelen over. Waaronder ook ramen, iets voor je?
Kijk onder Saab 90 onderdelen.
Is in Nieuwleusen (net voorbij Zwolle) tel. 0654907547.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 19 aug, 2004 10:37

Nielz schreef:Hoi mijn saab 90 heeft sinds december een scheur van ongeveer 4 cm boven in de hoek. Ik was bang dat deze scheur groter zou worden. Gelukkig is dit tot heden niet gebeurd. :lol:
gr Niels :!:

Door de cilindrische vorm en het relatief kleine oppervlak zou het me niet verbazen als er minder spanning op staat en met name minder kracht door de ruitomlijsting wordt uitgeoefend op de voorruit. Ik heb ook een sterretje met een scheurtje van 1,5 cm. Geen mm groter geworden.

Bij VDV in Wijk bij Duurstede zetten ze voor 200 euro dacht ik een nieuwe ruit erin. Maar ik heb ze ook bij de sloop gezien. Er zelf uitmollen. Past een 900 voorruit trouwens?

Plaats reactie