Snelheidsmeter blijft hangen
-
Crunch
- Geregistreerd lid
Snelheidsmeter blijft hangen
Vandaag heb ik mijn Saab 90 uit z'n winterslaap gehaald, hij startte meteen in 1 keer en reed verder goed. Nu blijft alleen de snelheidsmeter hangen op 60 km/u. Eerst liep de snelheidsmeter al wat achter maar nu blijft hij dus hangen. Wat kan ik hier aan doen, Voordat ik enveloppen krijg met paarse rand 
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Hey Crunch, bekend probleem. Klokkenwinkel uitbouwen en de drie schroefjes van de snelheidsmeter iets lossen. Dit heeft bij mijn 90 geholpen. Sindsdien geen problemen meer.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Kan ook aan tandwiel liggen in de bak; daar waar de kabel in de bak gaat
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Als je bij de methode die Luud beschrijft ziet dat de teller wel terugvalt maar het probleem bij het rijden toch nog voordoet kun je op die 3 schroeven extra moertjes zetten tussen unit en kast. Dat heeft het probleem bij mijn 99 opgelost. Is hier overigens al meer over geschreven, ook in het 99 deel.
Succes!
Succes!
-
Li
- Geregistreerd lid
En anders op je toerenteller rijden. 80 km/h is 2000 toeren in z'n 5, of 2500 in z'n 4, 100 is 2500 in z'n 5. Daarmee heb ik jarenlang met m'n eerste 99 de trajectcontrole bij Overschie zonder boetes overleefd. 80 klopt precies, een versnelling scheelt ongeveer 20 km/h, 500 toeren ook. Soms doet 'ie het opeens weer bij warmer of kouder weer.
Bandenmaat 185/65/15.
Bandenmaat 185/65/15.