Saab 90 WORLD Register is live! | juli 2025 update

1985-1987
Plaats reactie
sb90
Geregistreerd lid

Saab 90 WORLD Register is live! | juli 2025 update

Bericht door sb90 » di 29 okt, 2024 11:26

Hoi allemaal,

Misschien zagen jullie het al aankomen, maar de afgelopen weken ben ik druk aan het werk geweest om op https://www.saab90.com een Saab 90 World Register te bouwen; en met succes!

Na uren zoeken op het internet, het categoriseren en toevoegen van afbeeldingen, evenals natuurlijk het bouwen van de website, kan ik aangeven dat deze sinds vanochtend live is gegaan!

Er staan best wel wat 90`s al op, maar natuurlijk is dit maar het topje van de ijsberg. Kijk gerust eens rond op de website!

Heb je nou informatie over een Saab 90 die nog niet op saab90.com staat? Meld je dan alsjeblieft; dan zorg ik dat de betreffende Saab 90 zo snel mogelijk wordt toegevoegd!

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 90 WORLD Register is live!

Bericht door Luud » di 29 okt, 2024 12:08

Hulde.....geweldige site om de 90 levend te houden. :clap: :clap:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 29 okt, 2024 12:36

Mooi, heel mooi. Ik heb je een berichtje gestuurd via het contact formulier (In 't Engels zelfs!)

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » di 29 okt, 2024 13:08

Legendarisch.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 29 okt, 2024 13:51

MvR schreef:
di 29 okt, 2024 12:36
Mooi, heel mooi. Ik heb je een berichtje gestuurd via het contact formulier (In 't Engels zelfs!)
Gezien, zal zsm berichtjes beantwoorden!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 29 okt, 2024 13:52

De site, evenals mijn mailbox, wordt overspoeld met berichten! Ik heb de eerste nieuwe foto's al ontvangen en zal deze zsm online gaan plaatsen.

Ik ben met nog iets leuks bezig maar weet nog niet of dat lukt omdat ik afhankelijk ben van een extern persoon. Ik hoop dat het lukt, zo ja, dan volgt meer info.

Hoe dan ook: wordt vervolgd!

sb90
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 WORLD Register is live! - service manual + instagram

Bericht door sb90 » vr 01 nov, 2024 13:11

Een update.

Vandaag heb ik het complete Engelstalige werkplaatshandboek online geplaatst op saab90.com. ik heb hier via Instagram rugbaarheid aan gegeven; dit is het voorkeurskanaal dat ik gebruik om updates van zowel de .nl als de .com website aan te kondigen.

Je kunt me vinden op Instagram onder:
@saab90nl

Ik meld noemenswaardige updates ook hier op het forum, maar Instagram wordt ook voorzien van kleinere updates en leuke informatie en fotos van Saab 90's natuurlijk!

sb90
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 WORLD Register is live! | 28-11-24 Update

Bericht door sb90 » do 28 nov, 2024 15:50

Update 28-11
Na een flinke griep (2.5 week) weer opgeknapt en gelijk even bezig met de site.

Een Noorse bezoeker is zo vriendelijk geweest om een Noorse 'RDW uitdraai' te maken waardoor alle op dit moment rijdende Noorse Saab 90`s bekend zijn. Ik heb het World Register geupdate.

Ook heeft forummer Tissa mij geholpen met diverse foute vermeldingen, en heb ik van andere mensen berichten ontvangen en op basis daarvan nieuwe Saab 90`s toegevoegd.

sb90
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 WORLD Register is live! | 14-12-2024 update

Bericht door sb90 » za 14 dec, 2024 21:39

We zijn inmiddels een maandje verder en er is veel gebeurd. Het World register is flink aangevuld en volledig dankzij een backup die ik terugvond (credits aan Etienne hiervoor!) is het me gelukt om een aantal HONDERDEN Saab 90`s terug te vinden.

Zojuist heb ik een flinke update uitgevoerd en ruim 50 nieuwe kentekens geplaatst. Alle landen, m.u.v. Zweden en Finland, zijn nu volledig up-to-date. Uiteraard volgen Zweden en Finland op korte termijn; ik kan alvast verklappen dat het hier om meer dan 300(!) Saab 90`s gaat!

sb90
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 WORLD Register is live! | juli 2025 update

Bericht door sb90 » do 31 jul, 2025 16:59

Er is veel gewijzigd aan het World Register het afgelopen half jaar.

Ik heb letterlijk honderden Saab 90`s toegevoegd, allen gecategoriseerd op land. De administratie m.b.t. de 90 registers begint nogal flink te worden ;-)

Ook gebruik ik een actief Instagram account (@saab90nl) om het World Register te promoten.
En met succes! Diverse mensen uit verschillende landen hebben zich reeds bij mij gemeld om hun Saab 90 in het register toe te (laten) voegen. Hierdoor is het register nog een tikkeltje uitgebreider geworden dan voorheen.

Het is erg leuk om reacties van mensen te ontvangen uit binnen- en buitenland, en het is minimaal even zo leuk om iets voor de Saab-community te kunnen betekenen op dit gebied. Het houdt me bezig, en ik ben trots op hetgeen ik gebouwd heb (zowel het NL Register als het World Register).

Ik heb tot slot ook Engelstalige documentatie toegevoegd dus dat is ook beschikbaar, en heb vandaag 38 nieuwe Saab 90`s toegevoegd uit 11 verschillende landen. Een mooie geslaagde update!

Plaats reactie