Nou dat weer. De ambassadeur weigert zijn bek open te trekken. Hij is blijkbaar het maandenlange gefriemel zat.
Hieronder het hele verhaal. Herkent iemand dit, tips!
Ik wilde vanmiddag nog "even" de motorkap erop zetten. Eerst zat ie heel raar en scheef en wilde helemaal niet dicht. Ik heb overigens de bovenste bouten losgehaald.
toen opnieuw (eerst kijken bij de andere hoe het zat), toen leek het beter te gaan. Hij ging wel erg stroef dicht, maar goed, hij zat netjes en recht.
Even later wilde ik hem weer opendoen, maar nee. Hoe ik ook aan de handle onder het dashboard trok, geen sjoege. Bekleding los, nog verder aan de handle trekken. nada.
Uiteindelijk de grille met licht geweld gedemonteerd (zat toch niet 100% dus vooruit maar) en na lang pielen met een stuk ijzerdraad van binnenuit de boel gelost. Ging ontzettend stroef.
Toen maar opgeruimd en gestopt voordat er nog meer mis ging. Op de grond lagen opeens 2 ringetjes. Ik herken ze: ze zitten in de ronde gaten waar de moeren links en rechts doorheen moeten die motorkap met de grote verende steun verbinden (en waar ik hem had gedemonteerd). Waarschijnlijk door mijn gesukkel een keer eruit gevallen.
Nu gestopt. Volgende stap wordt: motorkap demonteren, ringetjes erin, weer monteren (dan zit ie ongeveer 1 a 2 mm hoger) en het de slotvanger goed invetten. Uit voorzorg een stuk waslijn aan de slotvanger maken en aan de voorkant eruit laten hangen.
En dan op hoop van zegen weer dichtdoen.