Help, Mijn dimlicht werkt niet meer
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Help, Mijn dimlicht werkt niet meer
Mijn Dimlicht werkt niet meer. Maar mijn groot licht nog wel. Achter functioneert alles wel naar behoren. De koplampen zelf zijn wel goed nog. Misschien is het iets met het relais? Een tikje ertegen aan doet niks.
Heb al wat gezocht maar voor 90 niks te vinden.
Iemand ideeën?
Heb al wat gezocht maar voor 90 niks te vinden.
Iemand ideeën?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Als het relais kaduuk is, moet hij toch ook geen klik meer geven bij het aandoen van het grote licht? Dat geluidje maakt hij namelijk nog wel.
@sb153b De 'Bosaab' doet het prima! Sinds aanschaf geen problemen mee gehad tot nu.. En hij maakt me toch kilometers. Ik doe veel verkeersonderzoeken en rijd stad en land af met de 90. Gelukkig heeft hij me nog nooit laten staan. Nu in de winter is het warmer worden van de motor ook een stuk meer onder controle dan eerst.
Peter
@sb153b De 'Bosaab' doet het prima! Sinds aanschaf geen problemen mee gehad tot nu.. En hij maakt me toch kilometers. Ik doe veel verkeersonderzoeken en rijd stad en land af met de 90. Gelukkig heeft hij me nog nooit laten staan. Nu in de winter is het warmer worden van de motor ook een stuk meer onder controle dan eerst.
Peter
-
jelger
- Geregistreerd lid
volgens mij kan een contactgestoord relais best tikken.
wat je koeling betreft : je hele koelsysteem nalopen en vernieuwen in Maart / April is dan best aan te raden : nieuwe radiator, thermocontact , en thermostaat van bv 82 graden. scheelt enorm, en de 140 euro die het je max kost is het echt waard in stressvermindering en belasting van je motor.
wat je koeling betreft : je hele koelsysteem nalopen en vernieuwen in Maart / April is dan best aan te raden : nieuwe radiator, thermocontact , en thermostaat van bv 82 graden. scheelt enorm, en de 140 euro die het je max kost is het echt waard in stressvermindering en belasting van je motor.
-
esalet
- Donateur (8x)

-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Ik weet niet hoe het normaal werkt bij de heren uit Enter. Maar is het gebruikelijk om ze drie keer te mailen? In de laatste mail moest ikzèlf het artikel nummer voor ze opzoeken en geven. Heb ik nota bene van hun eigen site gehaald. Daarna ook geen teken meer van leven van ze vernomen....
Dus de dealer heeft er vanochtend keurig een nieuwe Relais ingezet. Kost wat maar dan is het maar gedaan, ik kon namelijk na 18:30 de straat niet meer op met de 90. Dat is ook niet plezierig.
Dus de dealer heeft er vanochtend keurig een nieuwe Relais ingezet. Kost wat maar dan is het maar gedaan, ik kon namelijk na 18:30 de straat niet meer op met de 90. Dat is ook niet plezierig.
-
Menno199893
- Geregistreerd lid
Zelfde probleem met een 93 uit 1998
Mede Saab rijders,
Ik heb sinds gisteren hetzelfde euvel,
alles werkte prima en opeens geen dimlicht meer.
Wat kost dat relais bij de dealer?
Alle zekeringen zijn goed.
Lampjes zijn goed.
Ik heb sinds gisteren hetzelfde euvel,
alles werkte prima en opeens geen dimlicht meer.
Wat kost dat relais bij de dealer?
Alle zekeringen zijn goed.
Lampjes zijn goed.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Eerst even goed de contacten schoonmaken (aansluitingen relais en waar ie inmoet) en kijken wat er gebeurt. Als dat niet helpt dan het relais open frotten indien mogelijk en de contacten evn goed schoonmaken met een fijn schuurpapiertje. Als dat niet helpt, een relais van een sloper erin doen en als dat niet helpt pas een nieuw relais kopen