Elektrisch probleem
Geplaatst: do 22 mar, 2007 8:56
Steeds vaker en bij steeds minder ingschakelde verbruikers, licht het dynamolampje op en gaan de electrische meters in de cockpit onderin liggen. De dashbordverlichting blijft echter branden en de dynamo blijft laden.
Als ik meer verbruikers inschakel (aanjager, mistlamp, achterruitverwarming wordt het erger, staat echter los van bediening van de gewone verlichting)
Ik heb onlangs de richtingaanwijzerschakelaar vervangen omdat de oude versleten is en vlak daarna was er voor het eerst een zwak oplichten van het laadstroomlampje, ik denk echter dat dit een toevallige samenloop van omstandigeheden is. Toch doet het probleem zich soms voor bij grote stuurbewegingen zoals parkeren, ook dat kan toevallig zijn en misschien met het lage toerental verband hebben.
Ik verdenk de massa van de dashbordunit, iemand een id waar die en andere belangrijke aardpunten zitten. Het aardpunt onder de accu verdenk ik niet maar ik zal daar zonodig nog extra naar kijken.
Bij voorbaat dank voorbaat voor jullie reactie.
Cornell ook namens Lian (sb129h)
Als ik meer verbruikers inschakel (aanjager, mistlamp, achterruitverwarming wordt het erger, staat echter los van bediening van de gewone verlichting)
Ik heb onlangs de richtingaanwijzerschakelaar vervangen omdat de oude versleten is en vlak daarna was er voor het eerst een zwak oplichten van het laadstroomlampje, ik denk echter dat dit een toevallige samenloop van omstandigeheden is. Toch doet het probleem zich soms voor bij grote stuurbewegingen zoals parkeren, ook dat kan toevallig zijn en misschien met het lage toerental verband hebben.
Ik verdenk de massa van de dashbordunit, iemand een id waar die en andere belangrijke aardpunten zitten. Het aardpunt onder de accu verdenk ik niet maar ik zal daar zonodig nog extra naar kijken.
Bij voorbaat dank voorbaat voor jullie reactie.
Cornell ook namens Lian (sb129h)
