Pagina 1 van 1

Tips voor aanschaf Saab 900 Classic?

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 20:55
door Carola
Hallo liefhebbers,

Mijn naam is Carola, aangenaam, onlangs lid geworden omdat ik een 900 Classic wil aanschaffen :D.
Maar, en deze vraag is vast eerder gesteld maar kan deze zo snel niet vinden:
- waar moet je op letten bij aankoop?
- welke kosten voor onderhoud kun je ongeveer per jaar verwachten als je hem door een goede garage laat onderhouden?
- nog andere tips?
- kun je voor 2000 euro een goed exemplaar vinden of moet ik met meer rekening houden (liefst heb ik er een waar weinig onderhoud te verwachten is, niet al te veel plaatwerk enzo en dan heb ik best een euro of 1000 meer voor over)
- is er iemand die mee wil als 'kritisch oog' als ik er een gespot heb? tegen betaling is ok

Ben benieuwd!

groet,
Carola

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 21:10
door verde900
Welkom Carola!
Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?t=23011&highlight=

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 21:45
door esalet
Hoi Carola,

Heb je toevallig mijn posting al gezien onder Te koop 900 en 90? die met 140.000 km is de mijne. Ik zou graag meegaan om je te adviseren maar ja ik ben niet objectief meer....

In zijn algemeenheid: laat auto's met doorroestingen rond de voorwielophanging staan. Gaat tot APK afkeur (en op den duur onveilige situaties) leiden en is erg duur om door een vakman te laten lassen.

Bij een 900 is ook het bovenste punt van de bevestiging van de voorste schokdempers aandacht waard.

Bij 900 zowel als 90 de bevestiging van de achterste draagarmen en van de bovenste schokdemperbevestigingspunten.

Let ook op dorpeluiteinden en hoeken van de kofferbak naar de achterwielen toe.

Deuren roesten graag maar geen APK afkeur of zo.

Check altijd even het peil van niet alleen motorolie maar ook versnellingsbakolie (met het handige peilstokje).

Verder fuseekogels en ashoezen goed bekijken. De motorblokken gaan lekker lang mee over het algemeen.

En verder is hier al een hoop over geschreven, via de zoekfunctie moet e.e.a. wel boven zijn te krijgen.

Succes en welkom als je de mijne wilt bekijken, neem gerust een kenner mee!! :wink:

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 21:50
door Carola
Of een 99, net nieuw op marktplaats:



http://auto.marktplaats.nl/saab/8471320 ... l?78531567

Very cute!

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 21:51
door verde900
Die ziet er lang niet gek uit, heb je wel meteen een C900 lpt met ABS, lang niet te versmaden heden ten dage..