Vanmiddag op weg naar huis, met de temperatuurnaald net boven het midden, begon de 90 te sputteren en te haperen en heb ik 'm vervolgens van gas naar benzine geschakeld. Vervolgens haperde en sputterde hij nog veel meer en had ik zelfs geen vermogen meer... (rechterpedaal onderin en er gebeurt niks, hij houdt zelfs in). Spannend momentje meegemaakt, nog maar net de afrit gehaald, auto sloeg onderaan af, maar gelukkig carpoolen we en zat "de monteur" naast me.
Onderaan voor de brug bij Geertruidenberg de kap los. Niks geks te zien. Heel klein beetje ijs bij de verdamper, maar dat kan nooit genoeg zijn voor zoveel gesputter, leert de ervaring.
Kap dicht en starten op benzine en met Cornell achter het stuur weer verder. Geen centje pijn

.
De verdamper sluit ík nu uit. Haperen deed-ie tenslotte net zo vrolijk op benzine. Staat wel op m'n verlanglijstje voor als we helemáál niks meer te fixen hebben

. Cornell sluit de verdamper niet uit want hij sluit eveneens niet uit dat ik 'm van gas naar middenstand en weer terug naar gas heb geschakeld. (Hé, ik zie er gek uit, maar ik heb er geen last van

...of toch...)
Thuis nog eens de kap los. Met het oor op het expansievaatje is duidelijk blub-blub-blub dus luchtbellen te horen. Ergens haalt-ie lucht vandaan, ik neem aan dat-ie geen lucht rondpompt vanwege de dop die eraf is? Met de dop erop en bij vol gas spuugt-ie een grote plons koelvloeistof uit het expansievat de overloopleiding in, naar beneden richting de highway. De radiateurfan slaat (kort) in als de temp-naald net boven het midden staat.
We gaan nu in ieder geval op zoek naar een goed passende expansievatdop, de huidige blijkt niet helemaal goed te passen, gezien het gewokkelde rubbertje. Hebben we een goeie dop dan kunnen we die ook uitsluiten. Morgen even naar de Brezan, misschien dat die ons aan een verse kan helpen, en anders hebben we gelukkig nog 2 onderdelendaglocaties om te kunnen struinen

.
Auto loopt sinds thuiskomst weer als een zonnetje als altijd, stationair loopt ie heel rustig en vlak, niet rommelig in toeren ofzo (omhoog omlaag omhoog, helemaal niets daarvan!), pakt netjes op en na vol gas zakt ie weer rustig naar net onder de 1000 toeren.
Ook geen vochtprobleem in de ontsteking, is allemaal losgeweest en bekeken.
Mocht iemand nog suggesties hebben om te checken, roept u maar!
en nog even @ baszwolle: de radiateur kwam van Elferink af, dus dat moet een goeie zijn. En foto's zijn altijd welkom!
Lian